Gå til innhold

Vente lenge på legetime?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg bestiller legetime, om hvor lenge kan jeg forvente å få den? Vet jo at det kommer an på hva det gjelder (grad av alvorlighet etc.). Men hvis det er noe som ikke haster sånn veldig, hvor lang tid før bør man bestille? 

Tenker å bestille en time, det er ikke noe alvorlig eller noe som haster, men jeg vil jo ha den innen feks. en måned fra nå av. Nå er jeg bortreist de neste to ukene. Bør jeg bestille idag, eller holder det at jeg bestiller når jeg kommer hjem, og likevel får timen innen omtrent midten av august? 

Anonymkode: 09891...9b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer fra legekontor til legekontor. Ring nå du du så er du sikker på at du får time når du vil. Hvis ikke kan du risikere og måtte vente enda lengre på time.

Anonymkode: b48dd...66e

Skrevet

Kommer helt an på hva det gjelder. Haster det veldig er det kanskje lurt å dra på legevakten. Ofte kan du jo snakke med resepsjonisten og dere kan bli enig om når time bør være. Bestill nå og si at den må være etter du kommer hjem. Så er du helt sikker

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg bestiller legetime, om hvor lenge kan jeg forvente å få den? Vet jo at det kommer an på hva det gjelder (grad av alvorlighet etc.). Men hvis det er noe som ikke haster sånn veldig, hvor lang tid før bør man bestille? 

Tenker å bestille en time, det er ikke noe alvorlig eller noe som haster, men jeg vil jo ha den innen feks. en måned fra nå av. Nå er jeg bortreist de neste to ukene. Bør jeg bestille idag, eller holder det at jeg bestiller når jeg kommer hjem, og likevel får timen innen omtrent midten av august? 

Anonymkode: 09891...9b6

Det er ferietid. Ting som ikke haster må utsettes til etter ferien på de fleste legekontor. Legene vikarierer for hverandre i ferien. Det kan medføre at en lege sitter med bare aktuttimer på halve dagen og må ta de andre legenes komtroll pasienter, gravide og andre ting på de oppsatte timene. Alt annet blir således utsatt. 

Å forvente at du skal få en time til noe som ikke er kontroll eller haster midt på sommeren er litt vel opptimistisk. Derfor bestill time nå og finn ut  hvordan ditt legekontor har organisert seg i ferietiden. 

Anonymkode: 9d49c...47a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Vesentlig skrev:

Kommer helt an på hva det gjelder. Haster det veldig er det kanskje lurt å dra på legevakten. Ofte kan du jo snakke med resepsjonisten og dere kan bli enig om når time bør være. Bestill nå og si at den må være etter du kommer hjem. Så er du helt sikker

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ferietid. Ting som ikke haster må utsettes til etter ferien på de fleste legekontor. Legene vikarierer for hverandre i ferien. Det kan medføre at en lege sitter med bare aktuttimer på halve dagen og må ta de andre legenes komtroll pasienter, gravide og andre ting på de oppsatte timene. Alt annet blir således utsatt. 

Å forvente at du skal få en time til noe som ikke er kontroll eller haster midt på sommeren er litt vel opptimistisk. Derfor bestill time nå og finn ut  hvordan ditt legekontor har organisert seg i ferietiden. 

Har dere i det hele tatt lest tråden? TS ønsker time i midten av august. Det er ikke "midt på sommeren".

Anonymkode: cb84f...df6

Skrevet

Ring og hør om de har ledig time når du er tilbake fra ferien. På mitt legekontor får jeg time enten innen en uke eller to. 

Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stillere enn du tror i sommermånedene.  De har også vikarer.

Endret av Evilposelos
Skrevet

På mitt legekontor er det fire ukers ventetid på timer som ikke haster, så jeg hadde ringt nå og avtalt en dato som passer deg. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere i det hele tatt lest tråden? TS ønsker time i midten av august. Det er ikke "midt på sommeren".

Anonymkode: cb84f...df6

Skolen begynner igjen i modten av august. Det er innefor ferietiden. I tillegg er det "etterslep" på grunn av pasienter fra alle dem som ikke har fått time i løpet av sommeren på grunn av overnevnte i mitt tidligere svar. 

Jeg må nesten spørre deg; har du sett en timebok på et legekontor eller noen som helst formening om hvordan ting foregår bak luken på legekontorene? 

• Liker 1
Skrevet

Shit, er det legekontorer med over en måned ventetid? :O

Glad jeg ikke bor der. Det er jo alltid delvis akutt når man må til legen. Man har jo som regel ubehag et sted eller en bekymring for noe.

Ring i dag og fortell sekretæren at du vil ha en time i midten av august, selv om du kunne fått time allerede i morgen :)

Skrevet

Jeg bruker å få time dagen etter hos fastlegen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...