AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 Hvor ofte går egentlig folk flest til legen? Er det vanlig å dra dit bare for å ta en "generell helsesjekk", eller trenger man ikke gå dit med mindre man plages med noe? Jeg er nesten aldri til legen. De siste fem årene har jeg vært der kun et par ganger. Én gang fordi jeg slet med tarmplager og måtte ta blodprøver (som var helt fine), og én gang bare for å levere urinprøve for klamydiatest. Ellers har jeg så vidt snakket med legen min... Hva er egentlig vanlig? Hilsen jente 24 Anonymkode: 2d3e7...9aa
exictence Skrevet 11. juli 2016 #2 Skrevet 11. juli 2016 De siste 14 årene har jeg vært til legen 1 gang.
exictence Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Jeg går ikke dit uten at det er noe spesielt. Ville tro du kan ta en generell helsesjekk hvis du ønsker det og ber om det.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #4 Skrevet 11. juli 2016 3 ganger hittil i år. Kun fordi jeg prøver å bli gravid. Anonymkode: a7352...b9b
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #5 Skrevet 11. juli 2016 2 minutter siden, exictence skrev: Jeg går ikke dit uten at det er noe spesielt. Ville tro du kan ta en generell helsesjekk hvis du ønsker det og ber om det. Ja, man får jo generell helsesjekk hvis man vil Men bare lurer på om det er vanlig blant folk flest å gjøre det engang iblant, selv om man ikke har noen plager. Anonymkode: 2d3e7...9aa
Forundret.. Skrevet 11. juli 2016 #6 Skrevet 11. juli 2016 Bortsett fra svangerskapskontrollene så var jeg hos legen for ca 2,5 år siden. Da grunnet bihulebetennelse.
Gjest The damned Skrevet 11. juli 2016 #7 Skrevet 11. juli 2016 De siste årene så har det blitt et par dager i året. Ikke alltid jeg har gått fordi jeg er syk, men det er jo andre ting en går til legen for.
Brimi Skrevet 11. juli 2016 #8 Skrevet 11. juli 2016 Jeg tar helsesjekk 1 gang i året og ellers når NAV vil ha legeerklæring. Så i år har jeg vært der 3 ganger.
Gjest Ajax Skrevet 11. juli 2016 #9 Skrevet 11. juli 2016 Jeg er hos legen minst 2 ganger i året for oppfølging av kroniske sykdommer. Og ellers bare hvis det feiler meg noe konkret. Om du vil ha en generell helsesjekk så blir legen glad for det. Det kan jo spare dere for mye trøbbel senere 😄
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #10 Skrevet 11. juli 2016 Er mann, så jeg går ikke til legen før jeg er sikker på at den vondten jeg har ikke vil gå over av seg selv. Har vært hos legen 4 ganger siste 15 år. Anonymkode: c9b31...900
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #11 Skrevet 11. juli 2016 Det siste halve året har jeg vært hos legen 8-10 ganger, fordi jeg må følges opp hyppig. Sist jeg var hos legen akutt var for 4-5 uker siden, det ende med innleggelse og operasjon. Anonymkode: 3bdca...0a1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #12 Skrevet 11. juli 2016 I fjor gikk jeg til legen en gang. Og da skjønte jeg at jeg burde gått tidligere. Det ble nesten akutt. Men prøver jo å se om det går over av seg selv, 4 mnd med smertet da. Anonymkode: a7352...b9b
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #13 Skrevet 11. juli 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: I fjor gikk jeg til legen en gang. Og da skjønte jeg at jeg burde gått tidligere. Det ble nesten akutt. Men prøver jo å se om det går over av seg selv, 4 mnd med smertet da. Anonymkode: a7352...b9b Men selvfølgelig bør man jo gå til legen hvis man har plager/smerter. Å gå med smerter i 4 mnd før man kontakter lege, er ikke lurt. Men jeg lurer liksom på om det er vanlig å dra til legen bare for å ta en sånn generell helsesjekk, eller om man ikke trenger å gå før man eventuelt har plager/smerter, eller trenger noen å snakke med etc. Anonymkode: 2d3e7...9aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå