Gå til innhold

Hold dere unna p-pillen Ceracette!!!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg dele en "morsom" historie? Jo, jeg fikk barn for 1 år siden, og for rundt et halvt år siden kom mensen tilbake og jeg bestemte meg for å begynne på p-pillen igjen. Legen sa jeg skulle begynne på cerazette. Nesten ikke hormoner, sa hun! Siden jeg begynte har jeg blødd HELE tiden. Den første måneden gikk det bra, men siden har jeg blødd og blødd med maks en ukes mellomrom. Legen sa at jeg MÅTTE gi den et halvt år. Jeg har holdt på å bli gal. Men for ca en måned siden sluttet jeg plutselig helt å blø! Halleluja! Det tenkte jeg helt til i går, da jeg fikk en innskytelse etter å ha fått sykt ømme pupper. Og joda- tok en test- jeg er GRAVID!!!! Jeg har tatt den pilla -hver- jævla kveld med alarm på mobilen!!

Nå er jeg så frustrert at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Vi skulle -ikke- ha flere barn på flere år. Faens drittlege!! Jævla situasjon!!! Blir så forbannet over at det kan finnes så elendige "prevensjonsmidler"!!!!

Anonymkode: cce64...e2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo ikke dette legens feil. Folk reagerer forskjellig på forskjellige hormoner. Cerazette er en av de mildeste og den kan brukes under amming. 

Ingen prevensjon er 100% sikker alene, dessverre. 

Husk at ved bruk av antibiotika, omgangssyke, annen sykdom, oppkast etter "heisatur", stress, osv kan gjøre at du har svakere virking av prevensjonen.

Anonymkode: 54890...465

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo ikke dette legens feil. Folk reagerer forskjellig på forskjellige hormoner. Cerazette er en av de mildeste og den kan brukes under amming. 

Husk at ved bruk av antibiotika, omgangssyke, annen sykdom, oppkast etter "heisatur", stress, osv kan gjøre at du har svakere virking av prevensjonen.

Enig. Diaré påvirker også. Visste det ikke selv før jeg plutselig fikk mensen når jeg skulle hoppe over.
Vil man absolutt ikke bli gravid hadde jeg brukt kondom og p-piller for å være mest mulig sikret.

Trist dette, TS, men som AnonymBruker her sier så er dessverre ingen prevensjon 100% sikker.

Anonymkode: 01d6f...3f1

• Liker 2
Skrevet

Mens andre, som meg, opplever null blødninger og bivirkninger og blir ikke gravide. Kjedelig at de ikke fungerte hos deg, men dette kan skje med alle prevensjon. Bare avholdenhet er 100% sikkert.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sleit også med cerazette.. Mellomblødninger hele tiden.. Slapp heldigvis å bli gravid!

Anonymkode: 80008...4ea

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg dele en "morsom" historie? Jo, jeg fikk barn for 1 år siden, og for rundt et halvt år siden kom mensen tilbake og jeg bestemte meg for å begynne på p-pillen igjen. Legen sa jeg skulle begynne på cerazette. Nesten ikke hormoner, sa hun! Siden jeg begynte har jeg blødd HELE tiden. Den første måneden gikk det bra, men siden har jeg blødd og blødd med maks en ukes mellomrom. Legen sa at jeg MÅTTE gi den et halvt år. Jeg har holdt på å bli gal. Men for ca en måned siden sluttet jeg plutselig helt å blø! Halleluja! Det tenkte jeg helt til i går, da jeg fikk en innskytelse etter å ha fått sykt ømme pupper. Og joda- tok en test- jeg er GRAVID!!!! Jeg har tatt den pilla -hver- jævla kveld med alarm på mobilen!!

Nå er jeg så frustrert at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Vi skulle -ikke- ha flere barn på flere år. Faens drittlege!! Jævla situasjon!!! Blir så forbannet over at det kan finnes så elendige "prevensjonsmidler"!!!!

Tålte heller ikke de pillene. Legen var fast bestemt på at de var best for meg og fikk meg til å prøve litt til og litt til hele tiden. Gikk vel 8 mnd på de etter fødsel, helt til jeg leste om ay mange hadde blitt gravide på den pillen 😳Slutta tvert, og gråt meg til å få ta mercilon igjen! 

Skrevet
7 minutter siden, A4-livet skrev:

Mens andre, som meg, opplever null blødninger og bivirkninger og blir ikke gravide. Kjedelig at de ikke fungerte hos deg, men dette kan skje med alle prevensjon. Bare avholdenhet er 100% sikkert.

Samme her. Jeg slipper å ligge med smerter 4 dager i måneden. Cerazette er det eneste jeg tåler hormonene i. For å si det slik, alt kan svikte. Jeg ble gravid på spiralen.

AnonymBruker
Skrevet

De eneste sikre prevansjonsmetodene er avholdenhet og hysterektomi, alle andre kan medføre graviditet. Jeg har brukt Cerazette i nesten tre år og kun hatt en mellomblødning, ikke er jeg blitt gravid heller. Men p-piller i alle former er bare 99% sikre dersom de tas helt korrekt, og som nevnt oppe er det mange grunner til at det ikke nødvendigvis tas godt opp.

Anonymkode: 6165c...763

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Tenkte jeg bare skulle informere om at jeg verken har hatt løs mage eller kastet opp den perioden jeg har tatt pillen til fast tid hver eneste kveld. Og stress, ja- hvilken spedbarnsmor er ikke normalt stresset i perioder? Men ikke ekstremt. Jeg har ikke hylgrått eller vært panisk, liksom (før jeg fant ut om graviditeten...)

Det er selvsagt bra at pilla funker for andre. Men dere skjønner sikkert at dette er en -helt- pyton situasjon å havne i. Bli gravid etter korrekt bruk av prevensjon. Men burde selvsagt ikke regnet med noen annen reaksjon enn "synd for deg, du kan skylde på deg selv" her på KG...

AnonymBruker
Skrevet

Stor klem til deg. Vet hvordan det er å havne i den situasjonen, og hvor tøft det er å måtte ta en valg av den sorten når man har gjort alt etter boka for å forhindre det. Håper du finner ut av det. 

Anonymkode: b9b1c...da3

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det en pyton situasjon! Men p-pillen er faktisk ikke helt sikker, og det er dessverre sannheten, som du også burde vite om. At du går ut og advarer andre mot å bruke et legemiddel fordi du selv ikke er fornøyd er egentlig ganske kritikkverdig, for mange er Cerazette eneste alternativ pga lavt hormoninnhold. 

Og så legger jeg ved dette før det blir endiskusjon.

SIKKERHET

P-pillen er et av de sikreste prevensjonsmidlene. Tas den riktig, kan man regne at av 1000 kvinner som bruker den i ett år, blir 3 gravide (Pearl indeks 0,2–0,4). Det som i praksis er problemet, er glemte piller, noe som gir atskillig flere svangerskap blant p-pillebrukere enn hva man teoretisk kunne vente.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør legge til resten og: Tranebær i alle varianter, Granateple og  grapefrukt og disse i alle varianter , piller, juice, kosttilskudd m.m. kan nedsette virkningen av en rekke medisiner. Det samme kan helt uskyldige kosttilskudsspiller. Det henvises til pakningsvedlegg og felleskatalogtekst. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De eneste sikre prevansjonsmetodene er avholdenhet og hysterektomi, alle andre kan medføre graviditet. Jeg har brukt Cerazette i nesten tre år og kun hatt en mellomblødning, ikke er jeg blitt gravid heller. Men p-piller i alle former er bare 99% sikre dersom de tas helt korrekt, og som nevnt oppe er det mange grunner til at det ikke nødvendigvis tas godt opp.

Det var da voldsomt. Skal kvinner begynne å bruke hystereiktomi som prevensjonsmiddel? Får være nok med sterilisering om ikke de skal fjerne alt av kvinnelige reproduksjonsorganer. 

Anonymkode: 472e3...35a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Tenkte jeg bare skulle informere om at jeg verken har hatt løs mage eller kastet opp den perioden jeg har tatt pillen til fast tid hver eneste kveld. Og stress, ja- hvilken spedbarnsmor er ikke normalt stresset i perioder? Men ikke ekstremt. Jeg har ikke hylgrått eller vært panisk, liksom (før jeg fant ut om graviditeten...)

Det er selvsagt bra at pilla funker for andre. Men dere skjønner sikkert at dette er en -helt- pyton situasjon å havne i. Bli gravid etter korrekt bruk av prevensjon. Men burde selvsagt ikke regnet med noen annen reaksjon enn "synd for deg, du kan skylde på deg selv" her på KG...

Selvfølgelig er det pyton og jeg forstår frustrasjonen din, men det er ikke rett å advare mot et legemiddel fordi du har vært ekstremt uheldig, for noen er dette legemiddelet eneste alternativ til prevensjon. Og for mange virker den helt supert, men den passer ikke for alle.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det pyton og jeg forstår frustrasjonen din, men det er ikke rett å advare mot et legemiddel fordi du har vært ekstremt uheldig, for noen er dette legemiddelet eneste alternativ til prevensjon. Og for mange virker den helt supert, men den passer ikke for alle.

Jeg kan ikke se at det ikke er er rett å advare og informere om hennes erfaring med denne p pillen. Om folk vil lese og ta ad nota hva ts skriver er andres og hver enkelts valg. Vi har nemlig ikke rett til å nekte noen å skrive herr inne. Og ved å skrive det ts skriver så kan ikke jeg se at hun bryter noen forumsregler. 

Anonymkode: 472e3...35a

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

det her er jo ikke legen sin feil da... Så hvorfor du slenger dritt om henne å kaller henne "faens drittlege" skjønner jeg ikke. Alle reagerer forskjellig på prevensjon, noen kan kun bruke kondomer fordi kroppen ikke vil ta imot annen prevensjon. 

Hvis det er så grusomt så får du gjøre noe med det, snakk med legen (en annen lege siden din er så grusom) og mannen din, dette her kan jo gå bra selv om det ikke var planlagt. 

kanskje du egentlig skulle hatt spiral? Mange sverger til det etter fødsel

men til neste gang, kjeft på kroppen din og ikke alt annet, blir som å gi kompisen kjeft fordi du sjøl har pissa i buksa. 

AnonymBruker
Skrevet

Huff så utrolig kjedelig TS! Men gratulerer med graviditeten, selv om det kanskje ikke føles ut som en god ting akkurat nå :P

Jeg tar selv Cerazette og er veldig fornøyd med dem. Som deg, HATET jeg dem de første månedene men nå vil jeg ikke ha noe annet :) Krysser bare fingrene for at de vil fortsette å virke 🙈

Anonymkode: 1e126...c08

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt den i 10 måneder og har ingen blødninger av den. Håper selv at den skal fungere videre. Jeg kan ikke bruke annen type prevensjon, da jeg har høyt blodtrykk. Jeg bruker det også for å unngå cyster på eggstokkene for det er jeg veldig plaget med.

Kanskje spiral hadde passet deg bedre TS? Har prøvd hormonspiral men den fikk jeg hjertebank av og ble helt manisk. Folk reagerer forskjellig.. 

Anonymkode: ea546...3f6

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min ble også gravid på tross av Cerazette. Jeg, derimot, gikk på Cerazette i ni år, og etter det tok det meg nesten to år helt uten prevensjon, før jeg klarte å bli gravid. Du kan tro søstern gruet seg til å fortelle meg at hun hadde blitt gravid uten å ha prøvd engang, når hun visste at jeg hadde prøvd i (på det tidspunktet) et drøyt år uten å få det til! :P Sjansen for at slikt skal skje innen samme familie, liksom?

Men, siden den funker for meg, kommer jeg til å gå tilbake til nettopp Cerazette når babyen er ute. Det er en av de få midlene man kan bruke mens man ammer, og med min prøverhistorikk blir det nesten på grensen til komisk om mitt neste svangerskap oppstår på tross av prevensjon.

Men jeg skjønner jo også veldig godt at du ikke vil bruke de mer, etter en slik erfaring.

Anonymkode: 133c2...c63

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du ikke bedt om å bytte når du fortsatt bøldde etter 3mnd? Litt ansvar har du for deg selv tenker jeg

Anonymkode: 513b9...48d

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det er pyten, men er du sikker på du ikke har fått i deg noe av de tingene som minker effekten av pillen?

Anonymkode: 513b9...48d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...