Skelly Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 (endret) Visdomstanna nedre venstre hjørne har endelig kommet helt opp, men det gjør så himla vondt. Hele tannkjøttet rundt har hovnet opp, det gjør vondt når jeg gaper opp, og det gjør skikkelig vont å svelge. Huden under visdomstann under kjeven er steinhard og kjempevond synes jeg, men typen kjenner ikke forskjell. Nå skal jeg til tannlegen neste måned. Er det noen quick fix? Kan jeg gå til en annen tannlege bare for å se om det evt. Er betennelse i tannkjøttet. Har ikke tid til å trekke den forbanna dritten nå, men det er så vondt at tårene triller ukontrollert. 😖 Endret 11. juli 2016 av Skelly
stan Skrevet 11. juli 2016 #2 Skrevet 11. juli 2016 Hvis det er så vondt ville jeg gått til tannlegen med engang. Om ikke din kan ta imot, gå til en annen. Å trekke en visdomstann er fort gjort. I mellomtiden kan du prøve å skylle med litt sprit rundt tanna. Det bedøver litt.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Betennelse rundt visdomstenner er veldig vanlig. Kjøpt corsdylgel og ta på flere ganger om dagen. Det kan også hende du trenger en antibiotika kur og da må du til tannlegen. Men det er best å trekke dem, da er du kvitt dritten så slipper du dette flere ganger. Anonymkode: 84179...1f0
Skelly Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2016 Har skaffet meg Paracet nå, og det ser ut til å ha dempet det en god del . Gjør enda vont, men det er tålelig. Da trenger jeg vel ikke gå til tannlegen likevel Husker når broren min trakk de nederste visdomstennene ble han så dårlig at han måtte være hjemme i noen dager. Føler da at nede ikke er som de oppe, hvor du kan gå på jobb etter timen. Vil bare ikke ta den sjansen.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #5 Skrevet 11. juli 2016 Jeg sliter med en visdomstann selv nå, men har egentlig ikke tid til å trekke på grunn av sommerjobben min. Håper bare det går over av seg selv så fort som mulig =\ Anonymkode: 65ead...c25
Sulosi Skrevet 11. juli 2016 #6 Skrevet 11. juli 2016 Corosodyl gel vil jeg tro virker bra. Jeg trakk alle 4 visdomstennene samtidig, to satt dønn fast. Jeg dynket bomull i flytende Corosodyl (fantes ikke gel da) og la over tannkjøttet så lenge jeg orket. Det hjalp for noen timer av gangen. Vond smak I munnen men tross alt bedre enn smerter.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #7 Skrevet 11. juli 2016 9 timer siden, Skelly skrev: Visdomstanna nedre venstre hjørne har endelig kommet helt opp, men det gjør så himla vondt. Hele tannkjøttet rundt har hovnet opp, det gjør vondt når jeg gaper opp, og det gjør skikkelig vont å svelge. Huden under visdomstann under kjeven er steinhard og kjempevond synes jeg, men typen kjenner ikke forskjell. Nå skal jeg til tannlegen neste måned. Er det noen quick fix? Kan jeg gå til en annen tannlege bare for å se om det evt. Er betennelse i tannkjøttet. Har ikke tid til å trekke den forbanna dritten nå, men det er så vondt at tårene triller ukontrollert. 😖 Om tannlegen ikke er tilgjengelig kan fastlegen finne ut om du har en infeksjon og trenger antibiotika. Ellers ville jeg bare fått trekt hele tanna og blitt totalt ferdig med den. Anonymkode: 94a55...37d
Zeenia Skrevet 11. juli 2016 #8 Skrevet 11. juli 2016 Jeg er tannpleier.Vanskelig å si hva det er uten å ha sett på det.Er den kommet helt opp,eller bare sånn nesten?Hvis den ikke er helt oppe,kommer det fort bakterier under tannkjøttskanten som forårsaker betennelse i tannkjøttet.Vil først prøve å pusse godt rundt tannen,og langt ned mot tannkjøttet.For å komme til må du ha en slik solobørste.En vanlig børste er ikke nok. Jeg vet ikke om betennelsesdempende midler hjelper i dette tilfellet.Som regel er det nok å bare få fjernet bakteriebelegget grundig. Det er ikke alltid om å gjøre å trekke visdomstenner.De kan fint stå om de ikke skaper problemer. Hvis ikke det går over etter grundig rengjøring,må du nok få sjekket det hos tannlege. 1
Skelly Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2016 (endret) 16 timer siden, Zeenia skrev: Jeg er tannpleier.Vanskelig å si hva det er uten å ha sett på det.Er den kommet helt opp,eller bare sånn nesten?Hvis den ikke er helt oppe,kommer det fort bakterier under tannkjøttskanten som forårsaker betennelse i tannkjøttet.Vil først prøve å pusse godt rundt tannen,og langt ned mot tannkjøttet.For å komme til må du ha en slik solobørste.En vanlig børste er ikke nok. Jeg vet ikke om betennelsesdempende midler hjelper i dette tilfellet.Som regel er det nok å bare få fjernet bakteriebelegget grundig. Det er ikke alltid om å gjøre å trekke visdomstenner.De kan fint stå om de ikke skaper problemer. Hvis ikke det går over etter grundig rengjøring,må du nok få sjekket det hos tannlege. Den har kommet så og si helt opp. Altså den "lappen" med tannkjøtt som lå oppå tanna er nå borte, men jeg ser ikke sidene til tanna, bare toppen. Bruker solobørste på den, men ser ikke bort ifra at det ble noe slurvete gjort i går kveld. Vondt som bare satan. Kan nesten sammenlignes med å gni en klut med eddik i et åpent sår. Det lukter ordentlig ille også da, så det har sikkert kommet noen bakterier der. Har bestilt time til tannlege i morgen, så da blir det nok ordnings Endret 12. juli 2016 av Skelly
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå