ajarRun Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 Jeg er nysgjerrig på hva blodsukkeret mitt er og hvordan det påvirkes av mat, og jeg hater nåler. Meeeen, finnes det bedre sammenlignbare produkter? http://www.freestylelibre.co.uk/
Honey Dew Skrevet 11. juli 2016 #2 Skrevet 11. juli 2016 En kan ikke måle blodsukkeret uten å stikke. Ta en tur på apoteket. De har et stort utvalg av blodsukkerappat. De kan også måle blodsukkeret ditt uten at du trenger å kjøpe slike apparat
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 9 timer siden, amativeReflection skrev: Jeg er nysgjerrig på hva blodsukkeret mitt er og hvordan det påvirkes av mat, og jeg hater nåler. Meeeen, finnes det bedre sammenlignbare produkter? http://www.freestylelibre.co.uk/ Forsøker du å lage reklame for et produkt det ikke er lov å innføre til norge? Du kan helt uten resepter få remedier til å måle blodsikkeret ditt fra norske apotek, men som Honey Dew påpeker: Du kan ikke måle uten tilgang til blodet ditt. Mitt spørsmål blir da hvorfor du har behov for å undersøke blodsukkeret ditt, og om du kommer til å kunne forstå resultatene du får og sette dem i riktig sammenheng? Anonymkode: b4ed7...7d7
ajarRun Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2016 2 timer siden, Honey Dew skrev: En kan ikke måle blodsukkeret uten å stikke. Ta en tur på apoteket. De har et stort utvalg av blodsukkerappat. De kan også måle blodsukkeret ditt uten at du trenger å kjøpe slike apparat Denne har et stikk hver fjortende dag, isteden for fjorten stikk hver dag. Det er jo en enorm forbedring. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsøker du å lage reklame for et produkt det ikke er lov å innføre til norge? Du kan helt uten resepter få remedier til å måle blodsikkeret ditt fra norske apotek, men som Honey Dew påpeker: Du kan ikke måle uten tilgang til blodet ditt. Mitt spørsmål blir da hvorfor du har behov for å undersøke blodsukkeret ditt, og om du kommer til å kunne forstå resultatene du får og sette dem i riktig sammenheng? Anonymkode: b4ed7...7d7 Hvilken lov mener du dette produktet strider med? Jeg liker ikke å stikke mine stakkars fingrer. Libre har et stikk i skulderen, og det er ikke så ille. Jeg tenkte å følge med på blodsukkeret mitt for å vite når jeg er sulten. Kan alltid spørre legen dersom jeg vil.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #5 Skrevet 11. juli 2016 Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev: Denne har et stikk hver fjortende dag, isteden for fjorten stikk hver dag. Det er jo en enorm forbedring. Hvilken lov mener du dette produktet strider med? Jeg liker ikke å stikke mine stakkars fingrer. Libre har et stikk i skulderen, og det er ikke så ille. Jeg tenkte å følge med på blodsukkeret mitt for å vite når jeg er sulten. Kan alltid spørre legen dersom jeg vil. Nettsiden du linker til får ikke selge til norge: Disclaimer FreeStyleLibre.co.uk is a product-specific website intended only for residents of the United Kingdom. If you are resident of another country, please contact your local Abbott affiliate to obtain the appropriate product information for your country of residence. Forøvrig er sultfølelsen din det som forteller deg når du er sulten. Om den ikke fungerer normalt (da har du flere problemer enn bare dette) må du uansett følges opp av lege. Anonymkode: b4ed7...7d7
ajarRun Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nettsiden du linker til får ikke selge til norge: Disclaimer FreeStyleLibre.co.uk is a product-specific website intended only for residents of the United Kingdom. If you are resident of another country, please contact your local Abbott affiliate to obtain the appropriate product information for your country of residence. Forøvrig er sultfølelsen din det som forteller deg når du er sulten. Om den ikke fungerer normalt (da har du flere problemer enn bare dette) må du uansett følges opp av lege. Anonymkode: b4ed7...7d7 Står at den er ment for beboere av UK. Jeg har bodd i UK. Da er den jo ment for meg. Dessuten er det bare produktinformasjonen som er annerledes, og de trenger jo ikke jeg. Jeg føler meg sulten når jeg er trøtt, når jeg kjeder meg, når jeg er sliten, når jeg er tørst og så videre. Sultfølelsen er ubrukelig. Blodsukker er mye bedre mål.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #7 Skrevet 11. juli 2016 19 minutter siden, amativeReflection skrev: Står at den er ment for beboere av UK. Jeg har bodd i UK. Da er den jo ment for meg. Dessuten er det bare produktinformasjonen som er annerledes, og de trenger jo ikke jeg. Jeg føler meg sulten når jeg er trøtt, når jeg kjeder meg, når jeg er sliten, når jeg er tørst og så videre. Sultfølelsen er ubrukelig. Blodsukker er mye bedre mål. Du bor ikke i UK nå, og dermed får du ikke sendt varen. Du bør snakke med legen din om dette. Å begynne med egenmonitorering av blodet ditt uten å vite hvordan du skal fortolke resultatene er bare dumt. Anonymkode: b4ed7...7d7
ajarRun Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bor ikke i UK nå, og dermed får du ikke sendt varen. Du bør snakke med legen din om dette. Å begynne med egenmonitorering av blodet ditt uten å vite hvordan du skal fortolke resultatene er bare dumt. Anonymkode: b4ed7...7d7 Jeg kan dropshippe den eller noe. Jeg vet jo hvordan man tolker resultatene. Og jeg vil jo lære meg hva mitt komfortblodsukker er.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #9 Skrevet 11. juli 2016 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg kan dropshippe den eller noe. Jeg vet jo hvordan man tolker resultatene. Og jeg vil jo lære meg hva mitt komfortblodsukker er. Det tviler jeg i grunnen sterkt på a du gjør, med tanke på hvor mye feilaktig du skriver om andre helsespørsmål her på forumet. Du bør oppsøke en lege om sultfølelsen din ikke er normalt regulert. Uttrykket "komfortblodsukker" gir overhode ingen mening. Anonymkode: b4ed7...7d7
ajarRun Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #10 Skrevet 11. juli 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tviler jeg i grunnen sterkt på a du gjør, med tanke på hvor mye feilaktig du skriver om andre helsespørsmål her på forumet. Du bør oppsøke en lege om sultfølelsen din ikke er normalt regulert. Uttrykket "komfortblodsukker" gir overhode ingen mening. Anonymkode: b4ed7...7d7 Har aldri skrevet noe feil om helsespørsmål her. Legen min kan jeg ikke fordra og hun kan neppe hjelpe meg. Det er blodsukkeret som er komfortabelt. Litt som komfortpulsen, alt under 176 er komfortabelt.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #11 Skrevet 11. juli 2016 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Har aldri skrevet noe feil om helsespørsmål her. Legen min kan jeg ikke fordra og hun kan neppe hjelpe meg. Det er blodsukkeret som er komfortabelt. Litt som komfortpulsen, alt under 176 er komfortabelt. Jeg fraråder deg å gjøre dette. Du vil ikke få noen informasjon du kan nyttiggjøre deg. Dette er mer komplekst enn du tror, og formålet ditt er helt galt. Du skal heller regulere dietten din enn å begynne med noe sånt tull. Hvis du ikke liker legen din (og jeg kan godt tenke meg hvorfor), bør du heller bytte til en lege du kommuniserer bedre med. Jo, du har skrevet i en del tråder om helsespørsmål, og det er mye som er veldig galt. Mye av det er dessuten slettet. Anonymkode: b4ed7...7d7
ajarRun Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #12 Skrevet 11. juli 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fraråder deg å gjøre dette. Du vil ikke få noen informasjon du kan nyttiggjøre deg. Dette er mer komplekst enn du tror, og formålet ditt er helt galt. Du skal heller regulere dietten din enn å begynne med noe sånt tull. Hvis du ikke liker legen din (og jeg kan godt tenke meg hvorfor), bør du heller bytte til en lege du kommuniserer bedre med. Jo, du har skrevet i en del tråder om helsespørsmål, og det er mye som er veldig galt. Mye av det er dessuten slettet. Anonymkode: b4ed7...7d7 Jeg vil jo få vite om jeg trenger mat eller ikke. Da kan jeg lære min egen personlige glykemiske indeks. Hun er bare en dårlig lege. Alt jeg skriver er empirisk underbygget, dessverre er ikke all vitenskap velkommen her.
Honey Dew Skrevet 11. juli 2016 #13 Skrevet 11. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forsøker du å lage reklame for et produkt det ikke er lov å innføre til norge? Du kan helt uten resepter få remedier til å måle blodsikkeret ditt fra norske apotek, men som Honey Dew påpeker: Du kan ikke måle uten tilgang til blodet ditt. Mitt spørsmål blir da hvorfor du har behov for å undersøke blodsukkeret ditt, og om du kommer til å kunne forstå resultatene du får og sette dem i riktig sammenheng? Anonymkode: b4ed7...7d7 HÆÆÆ??? Det produktet finnes lovlig i Norge. Fatter ikke hva du snakker om
Honey Dew Skrevet 11. juli 2016 #14 Skrevet 11. juli 2016 1 time siden, amativeReflection skrev: Står at den er ment for beboere av UK. Jeg har bodd i UK. Da er den jo ment for meg. Dessuten er det bare produktinformasjonen som er annerledes, og de trenger jo ikke jeg. Jeg føler meg sulten når jeg er trøtt, når jeg kjeder meg, når jeg er sliten, når jeg er tørst og så videre. Sultfølelsen er ubrukelig. Blodsukker er mye bedre mål. Du kan få kjøpt den her og den er helt lovlig. Jeg har vært i kontakt med diabeteslege, diabetessykepleier, Diabetesforbundet m.m. og alle bekrefter at den er lovlig. http://www.freestylelibre.no/freestyle-libre-reader-kit-mmol-l-no.html 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #15 Skrevet 11. juli 2016 1 time siden, Honey Dew skrev: HÆÆÆ??? Det produktet finnes lovlig i Norge. Fatter ikke hva du snakker om Ja - men jeg gikk ikke inn på siden, for det første som møte en i den linken er en disclaimer som sier at de kun selger til innbyggere i UK. Derfor så jeg heller ikke hvilket produkt det var. Det kan ikke bestilles via den linken. Anonymkode: b4ed7...7d7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #16 Skrevet 11. juli 2016 2 timer siden, amativeReflection skrev: Jeg vil jo få vite om jeg trenger mat eller ikke. Da kan jeg lære min egen personlige glykemiske indeks. Hun er bare en dårlig lege. Alt jeg skriver er empirisk underbygget, dessverre er ikke all vitenskap velkommen her. Dette er bare tull. Alt sammen. Anonymkode: b4ed7...7d7
ajarRun Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #17 Skrevet 11. juli 2016 2 timer siden, Honey Dew skrev: Du kan få kjøpt den her og den er helt lovlig. Jeg har vært i kontakt med diabeteslege, diabetessykepleier, Diabetesforbundet m.m. og alle bekrefter at den er lovlig. http://www.freestylelibre.no/freestyle-libre-reader-kit-mmol-l-no.html Har du brukt den selv? Finnes det alternativer? Avleseren var svinbillig i Norge men sensorene koster jo en formue. 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare tull. Alt sammen. Anonymkode: b4ed7...7d7 Du får bare være uenig da.
Honey Dew Skrevet 11. juli 2016 #18 Skrevet 11. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja - men jeg gikk ikke inn på siden, for det første som møte en i den linken er en disclaimer som sier at de kun selger til innbyggere i UK. Derfor så jeg heller ikke hvilket produkt det var. Det kan ikke bestilles via den linken. Anonymkode: b4ed7...7d7 De kan bestilles via den linken jeg la ut
Honey Dew Skrevet 11. juli 2016 #19 Skrevet 11. juli 2016 49 minutter siden, amativeReflection skrev: Har du brukt den selv? Finnes det alternativer? Avleseren var svinbillig i Norge men sensorene koster jo en formue. Du får bare være uenig da. Nei, jeg velger å vente til knappene kommer på resept. Det er under arbeid, men om det blir, vet jeg ikke ☺
ajarRun Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #20 Skrevet 11. juli 2016 27 minutter siden, Honey Dew skrev: Nei, jeg velger å vente til knappene kommer på resept. Det er under arbeid, men om det blir, vet jeg ikke ☺ Tviler på at jeg får lurt fastlegen min til at jeg har diabetes da, så det spiller vel egentlig ingen rolle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå