1Cecilie Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 (endret) Hei! Min kjære lille fetter på snart 7 år, er diagnosert med autisme. Jeg har veldig mange spm om hvordan han ser verden, og hvordan han tenker. (Dette er SÅKLART indviduelt for hver person), men sånn generelt. Her er litt om hans "oppførsel": Han har ikke språk, bare enkelte settninger og ord. Han vil bare være med èn person om gangen; I bursdagsfamilier er det KUN meg som han vil være rundt, også holder han meg i hånden fra sekundet han går inn døren, og helt til slutten av festen, men hjemme hos han så vil han ikke være med noen andre enn faren sin. Han har da et tydlig kroppspråk der han virker sliten og irritert fordi ingen forstår ham på en måte. Han hører mye på tv og spill osv. og snapper opp noen enkelte ord han hører. Han sier kun det stygge av det han hører, og han ler fordi det virker som han forstår at slike ting skal man ikke si. Det er litt rart, fordi han snakker ikke ellers. Som regel lager han bare masse lyder og babler uten ord. Still gjerne spm om mer om hans væremåte, om jeg ikke forklarte godt nok! Jeg ønsker bare å vite om hvordan han tenker, siden han ikke bruker språk, eller kommuniserer. Noen som vet litt om dette? Har så utrolig lyst til å få et nært bånd til han, men sliter såklart med å forstå hvordan! Tusen takk for svar Endret 10. juli 2016 av 1Cecilie
Gjest Lofilteret Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Vanskelig å uttale seg på bakgrunn av det du skriver synes jeg. Var jeg deg bille jeg lest litt grunnleggende om diagnosen hans og tilbrakt mye tid sammen med han.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #3 Skrevet 11. juli 2016 Siden alle med autisme er så forskjellige og sliter med så mye forskjellig, så er det KUN de rundt dette barnet som vet hvem han er. Andre mammaer til autister kan ikke fortelle deg hva fetteren din tenker og "ser". Snakk med foreldrene hans, så de kan veilede deg i hvordan du får mer kontakt med han, og så de kan forklare deg mer om autisme. De delene som er relevant til nettopp din fetter. Se på hvordan han kommuniserer og hva han liker å gjøre på, og prøv å kommunisere likt tilbake. Kanskje han ser det, og reagerer positivt på det Anonymkode: 85f94...b5d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå