AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Dette er en patetisk og pinelig ting å fortelle, men ja. Jeg tørr ikke snakke med noen irl, så jeg vil gjerne spørre her som anonym! Jeg ler av meg selv, men det er et SERIØST problem, og jeg trenger virkelig å få hjelp. Jeg har en angst mot peniser, og har aldri i mitt liv sett en. (Utenom såklart i naturfag bøker osv. jeg holdt over bildene i bøkene, og ble veldig sint når jeg kom på de sidene) Tanken på å se en penis gjør at jeg får en slags angst. Jeg lukker øynene hardt, og driver av å prøver å riste av meg det bilde jeg har inni hodet mitt. Jeg freaker helt ut av tanken, og blir helt sprø av min egen fobi. Jeg venter til ekteskapet, så det vil bli et interessant øyeblikk når den tid kommer, HAHA! Jeg vil helst ha kommet over den fobien til den tiden, jeg vil gjerne ha sex, men jeg vil bare få den inn med engang, istede for å se den! Det er veldig vanskelig for meg å forstå at mennesker tenner på kjønnsorgan. Da jeg selv blir livredd av tanken på å SE ett. Så ja, jeg trenger SERIØSE svar (helt greit å bli dømme meg for det her, jeg dømmer meg selv haha! Men jeg mener det, jeg ønsker oppriktig hjelp, og jeg VET det er helt sykt. Men jeg kan ikke noe for det). Anonymkode: 3e3be...4aa 1
Kittlingur Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Du bør ta det opp med en psykolog. Muligens trauma fra barndommen eller at du ble lært å være redd for menn. Kan være en annen grunn også. Kannskje du er homosexuell rett og slett Men en psykolog kan sikkert svare deg bedre en en fremmed på KG
DizzyRonson Skrevet 10. juli 2016 #3 Skrevet 10. juli 2016 Eksponerings terapi er det første jeg tenker.. prøver å kikke på litt mannlige modeller etc. Kanskje prøve å tegne en penis, da kan du selv velge hvor "ekte" den skal se ut:) ellers kunne du prate med en psykolog om det, de har sikkert vert borti det før:)
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #4 Skrevet 10. juli 2016 12 minutter siden, Kittlingur skrev: Du bør ta det opp med en psykolog. Muligens trauma fra barndommen eller at du ble lært å være redd for menn. Kan være en annen grunn også. Kannskje du er homosexuell rett og slett Men en psykolog kan sikkert svare deg bedre en en fremmed på KG Jeg er IKKE homofil hehe!! Jeg vil ikke se mitt eget kjønnsorgan heller Jeg elsker gutter, og vil ha sex som sagt, jeg bare er redd! (Av en eller annen tåpelig grunn!)) Tusen takk for svar ellers, jeg vil veldig gjerne gå til psykolog, men jeg tørr faktisk ikke Anonymkode: 3e3be...4aa
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 14 minutter siden, DizzyRonson skrev: Eksponerings terapi er det første jeg tenker.. prøver å kikke på litt mannlige modeller etc. Kanskje prøve å tegne en penis, da kan du selv velge hvor "ekte" den skal se ut:) ellers kunne du prate med en psykolog om det, de har sikkert vert borti det før:) Det har jeg aldri hørt om, men det høres ut som en god idè! Jeg tørr ikke gjøre det alene (jeg vet det er helt uforståelig) men jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Tanken har streifet meg av å bare rett og slett google "penis", men jeg får helt panikk av tanken, og gjør det aldri! Er dette en egen terapi man kan søke? Liksom er det eksperter på dette området? Jeg tørr ikke gå til en vanlig psykolog med dette problemet! Tusen takk for svar! Anonymkode: 3e3be...4aa
Brob Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Eksponeringsterapi høres ut sonen god ide! Men det burde være med en mann du stoler på og føler deg trygg med.
Kittlingur Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: men jeg tørr faktisk ikke Anonymkode: 3e3be...4aa Det er helt ufarligt vet du Psykologen har taushetsplikt og har sikkert hørt noe lignende før Der finnes sexologer også Skjønner at du synes å dette er litt skummelt å snakke om men det er derfor vi har eksperter med utdanning. I tillegg er dun fobia ikke like flau som du kannskje selv tror.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #8 Skrevet 10. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg aldri hørt om, men det høres ut som en god idè! Jeg tørr ikke gjøre det alene (jeg vet det er helt uforståelig) men jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Tanken har streifet meg av å bare rett og slett google "penis", men jeg får helt panikk av tanken, og gjør det aldri! Er dette en egen terapi man kan søke? Liksom er det eksperter på dette området? Jeg tørr ikke gå til en vanlig psykolog med dette problemet! Tusen takk for svar! Anonymkode: 3e3be...4aa Kjære deg da, du trenger visst å snakke med psykolog. Du er redd for alt, jo. Hva er du redd for skal skje hos psykologen? Så lenge du ikke vil søke hjelp, kommer du heller aldri til å kunne få et normalt seksualliv. At du heller ikke vil bli kjent med ditt eget kjønnsorgan, er for meg uforståelig. Du går glipp av mange gleder. Anonymkode: 15471...fef
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #9 Skrevet 10. juli 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære deg da, du trenger visst å snakke med psykolog. Du er redd for alt, jo. Hva er du redd for skal skje hos psykologen? Så lenge du ikke vil søke hjelp, kommer du heller aldri til å kunne få et normalt seksualliv. At du heller ikke vil bli kjent med ditt eget kjønnsorgan, er for meg uforståelig. Du går glipp av mange gleder. Anonymkode: 15471...fef Nei du tuller…….det er liksom grunnen til at jeg stiller disse spm da, for å få hjelp til det her??!! herlighet. Anonymkode: 3e3be...4aa 1
DizzyRonson Skrevet 10. juli 2016 #10 Skrevet 10. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg aldri hørt om, men det høres ut som en god idè! Jeg tørr ikke gjøre det alene (jeg vet det er helt uforståelig) men jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Tanken har streifet meg av å bare rett og slett google "penis", men jeg får helt panikk av tanken, og gjør det aldri! Er dette en egen terapi man kan søke? Liksom er det eksperter på dette området? Jeg tørr ikke gå til en vanlig psykolog med dette problemet! Tusen takk for svar! Anonymkode: 3e3be...4aa Eksponerings terapi går I all sin enkelhet ut på å utsette seg for det man er redd for I så små doser at frykt nivået havner på et nivå som du kan håndtere. Finn en venn eller en psykolog eller på egen hånd. Skaff et bilde av en penis, kikk på det til du ikke orker mer eller du føler at det er greit. Da kan du se på flere bilder. Når det er greit kan du prøve film. Når det går bra å ikke gir noen uhåndterlige følelser kunne du kanskje prate med en mannlig venn og kanskje få se en ekte en. Ikke nødvendigvis hele på en gang, men litt og litt. Det bør være en veldig god venn da, som skjønner problemet og vil hjelpe. Så hvis alt går bra og det ikke lenger er skummelt å se. Kan du kanskje prøve med berøring, igjen hvis du har en god mannlig venn som har forståelse for problemet. Burde ikke det være no stort problem for han:) Det er masse expertise på området innen psykiatrien og jeg er sikker på at du kan få god hjelp og veiledning der. De har vært borti alle mulige fobier og kommer ikke til å dømme eller le. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #11 Skrevet 10. juli 2016 17 minutter siden, DizzyRonson skrev: Eksponerings terapi går I all sin enkelhet ut på å utsette seg for det man er redd for I så små doser at frykt nivået havner på et nivå som du kan håndtere. Finn en venn eller en psykolog eller på egen hånd. Skaff et bilde av en penis, kikk på det til du ikke orker mer eller du føler at det er greit. Da kan du se på flere bilder. Når det er greit kan du prøve film. Når det går bra å ikke gir noen uhåndterlige følelser kunne du kanskje prate med en mannlig venn og kanskje få se en ekte en. Ikke nødvendigvis hele på en gang, men litt og litt. Det bør være en veldig god venn da, som skjønner problemet og vil hjelpe. Så hvis alt går bra og det ikke lenger er skummelt å se. Kan du kanskje prøve med berøring, igjen hvis du har en god mannlig venn som har forståelse for problemet. Burde ikke det være no stort problem for han:) Det er masse expertise på området innen psykiatrien og jeg er sikker på at du kan få god hjelp og veiledning der. De har vært borti alle mulige fobier og kommer ikke til å dømme eller le. Du er en veldig god rådgiver, og jeg setter veldig pris på at du svarer meg utfyldende og tar meg seriøst! Jeg skal prøve på det sterkeste og gjøre de tingene du anbefaler å prøve! Tusen hjertelig takk for hjelpen! Anonymkode: 3e3be...4aa
DizzyRonson Skrevet 10. juli 2016 #12 Skrevet 10. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er en veldig god rådgiver, og jeg setter veldig pris på at du svarer meg utfyldende og tar meg seriøst! Jeg skal prøve på det sterkeste og gjøre de tingene du anbefaler å prøve! Tusen hjertelig takk for hjelpen! Anonymkode: 3e3be...4aa Bare hyggelig å være nyttig:) 1
Kittlingur Skrevet 10. juli 2016 #14 Skrevet 10. juli 2016 1 time siden, Bootyhunter skrev: Min er ikke skummel. nei, bare ikke merkverdig...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå