Gå til innhold

Smerter i hodet!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere her som hatt ekstreme hodesmerter ved depresjon og angst? Det dundrer og verker..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mye. Da jeg var deprimert som yngre hadde jeg nesten daglig hodepine, og trodde jeg hadde hjernesvulst. Legen fant såklart ingenting. Da jeg ble frisk igjen fra depresjonen(på naturlig vis, brukte ingen medisiner), hadde jeg aldri vondt i hodet. Nå om dagen er jeg superstressa og tenker ekstremt mye - hva har skjedd? Jo, hodepinen er tilbake. Regner med at søvnmangel ikke gjør ting noe bedre. Det er en intens smerte i tinningen, og jeg blir like redd hver gang fordi smertene er så sterke. Jeg er altså 100% sikker på at ingenting annet ligger bak.

Depresjon og angst kan helt klart gi fysiske symptomer, om det blir ille nok. Jeg har egentlig aldri slitt med angst, men tror mye stress utløste panikkanfall hos meg en stund for noen år tilbake. Trodde jeg skulle dø hver gang - hadde skyhøy puls og det kunne bli ekstremt tungt å puste. Var "bare" ufarlige panikkanfall - noe som virket helt uforståelig for meg, da det føltes som om jeg skulle få hjerteinfarkt og dø.

Anonymkode: 038f6...192

Skrevet

Depresjon og angst er ganske fysiske sykdommer. Hodepine er helt vanlig og ofte kommer den fra stramme nakke - og skuldremuskler. Mye søvn og en riktig hodepute er viktig. Tren avslapning, det finnes meditasjons apper du kan bruke eller Søk på Spotify til du finner en som passer deg. Det er veldig mye enklere å slappe av når en person rolig leder deg gjennom det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...