AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 - Kronisk utmattelsessyndrom skyldes magen — ikke hodet Leger tror de har funnet årsaken til ME. http://www.side3.no/vitenskap/--kronisk-utmattelsessyndrom-skyldes-magen--ikke-hodet/3423241281.html Hva tenker du om dette? Anonymkode: b814d...c50
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Har de en måte å behandle leaky gut på da? Anonymkode: c0af4...f68
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #3 Skrevet 10. juli 2016 Lurer forresten på om mageproblemene var årsaken til ME eller ME var årsaken til mageproblemene. Anonymkode: c0af4...f68 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #4 Skrevet 10. juli 2016 Den forskningen er altfor "smal" til at den kan vektes på noen som helst måte. 48 pasienter og 39 i kontrollgruppen er altfor lite. Når enkelte blir bedre av cellegift i de beskjedne forsøkene så henger ikke dette på greip. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer forresten på om mageproblemene var årsaken til ME eller ME var årsaken til mageproblemene. Anonymkode: c0af4...f68 Helst det siste. Anonymkode: afb2d...e37 3
Chizue Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 Det er bra at de prøver og forsker videre på dette.. Om det viser seg at det de har funnet ut til nå stemmer, så kan det gi mange med ME ett håp om å bli frisk Forskning handler mye om å prøve og feile, sistnevnte skjer stadig vekk, men det er viktig å ikke gi opp 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Nei de vet ikke hva som kom først av høna og egget her men vet at mange med ME har tarmproblemer. Selv har jeg ME og utviklet tarmproblemer/sykdom etter 6 år med ME. Utløsningen av min ME var epstein bare viruset som også gjelder for 75% av ME syke generelt. Senere får man betennelse i hjernen og ryggmarg og inflammasjon i ledd og muskler, som jo myalgisk encefalopati betyr. Kroppen angriper seg selv. Hvorfor noen får det av kyssesyken og andre blir friske av kyssesyken vet man ikke. Det er interessant at de har begynt å se mer på tarmsystemet for veldig mye sykdom. Når det kommer til ME er kreftmedisin mest vellykkede behandling men den er dyr så man kan jo håpe de finner ut noen flere løsninger via å forske mer på årsak. Anonymkode: adf68...056 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 Hjerne og mage henger mye sammen, noen sier at vi har en "hjerne nummer to" i magen. Har man en nevrologisk lidelse, så er det ikke overraskende at man får problemer med magen etter hvert. Og spiser man mye dårlig kan man bli sløv og få brainfog i noen tilfeller. Kanskje vil vi finne ut at det er noe i vår daglige mat som gjør at vi lettere utvikler autoimmune sykdommer for eks. Hvem vet. Når det gjelder ME vet jeg ikke så mye Anonymkode: a165b...9ad
lillesky Skrevet 11. juli 2016 #8 Skrevet 11. juli 2016 Jeg er veldig glad for at det forskes på ME. Mitt håp ligger dog på Rituximab-studiene som pågår. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #9 Skrevet 11. juli 2016 Dette er intet nytt for meg. Har visst dette lenge. Jeg fikk hjelp av privatklinikk som jobbet med ME. Tok avføringsprøver som viste virus og lignende i tarmsystemet itilegg til at jeg hadde endel matallergier. Ble mye bedre etter at jeg kuttet ut de matvarene. Denne privatklinikken fikk refs av det offentlige, da de mente det ikke var hensiktsmessig behandling denne privatklinikken drev med. Men nå kommer samfunnet selvsagt etter. Dette har vært en svært kostbar affære, som jeg egentlig burde ha fått dekket. Har ikke fått noe offentlig hjelp. Betalt alt selv. Anonymkode: ed53b...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #10 Skrevet 11. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er intet nytt for meg. Har visst dette lenge. Jeg fikk hjelp av privatklinikk som jobbet med ME. Tok avføringsprøver som viste virus og lignende i tarmsystemet itilegg til at jeg hadde endel matallergier. Ble mye bedre etter at jeg kuttet ut de matvarene. Denne privatklinikken fikk refs av det offentlige, da de mente det ikke var hensiktsmessig behandling denne privatklinikken drev med. Men nå kommer samfunnet selvsagt etter. Dette har vært en svært kostbar affære, som jeg egentlig burde ha fått dekket. Har ikke fått noe offentlig hjelp. Betalt alt selv. Anonymkode: ed53b...5b0 Kan du utdype mer om behandlingen din? Hvilke matvarer kuttet du ut? Anonymkode: 4de63...eac
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #11 Skrevet 11. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du utdype mer om behandlingen din? Hvilke matvarer kuttet du ut? Anonymkode: 4de63...eac Hva lurer du på ang behandlingen? Gluten var vel den største allergien min. Ble veldig mye bedre etter at jeg kuttet ut gluten. Ellers var det blant annet gjær, hvetemel og sukker. Anonymkode: ed53b...5b0
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #12 Skrevet 11. juli 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva lurer du på ang behandlingen? Gluten var vel den største allergien min. Ble veldig mye bedre etter at jeg kuttet ut gluten. Ellers var det blant annet gjær, hvetemel og sukker. Anonymkode: ed53b...5b0 Egentlig alt Hvilke virus fant de? Hva kan man spise om man ikke spiser mat som inneholder det der? Kan se for meg det er vanskelig (og dyrt!) å spise slikt. Anonymkode: 4de63...eac
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2016 #13 Skrevet 11. juli 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig alt Hvilke virus fant de? Hva kan man spise om man ikke spiser mat som inneholder det der? Kan se for meg det er vanskelig (og dyrt!) å spise slikt. Anonymkode: 4de63...eac Det husker jeg ikke. Begynner å bli endel år siden nå. Jeg spiser alltid glutenfri mat som msn får kjøpt. Mange råvarer inneholder ikke gluten. Glutenfri mat er veldig dyrt, ja. Men man kan spise naturlig glutenfritt. Jeg spiser litt sukker og gjær nå. Det tåler jeg. Jeg var mest allergisk mot gluten. Vet ikke om jeg har de andre allergiene lengre, men gluten blir jeg fremdeles slapp av. Har du ME? Anonymkode: ed53b...5b0
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #14 Skrevet 12. juli 2016 Dette er ikke nytt for meg heller. Det er flere leger som har utredet og behandlet dette hos ME-pasienter i minst et tiår. Jeg fikk påvist dette for åtte år siden etter omfattende prøver og ble enormt mye bedre i løpet av tre år med behandling. Dessverre har jeg ikke hatt råd til å følge opp behandlinga etter det, så formen min er dessverre mye verre igjen, om enn ikke i nærheten av hvordan den var før behandling. I norsk og offentlig helsevesen derimot, himler de med øynene og råler av meg. (Hadde jeg ikke hatt ME, vil jeg tro funn av store mengder gule stafylokokker hadde framkalt andre reaksjoner enn latter... ) Anonymkode: b6dcb...1f4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #15 Skrevet 12. juli 2016 Jeg tenker at ME skyldes tungmetaller og andre giftstoffer som skaper ubalanse i hele kroppen, inkludert magen. Også overvekst av etv. sopp og virus kommer av dette. Behandler man tarmen, vil man bli generelt bedre, men man blir ikke helt bra før man får renset ut disse giftstoffene. "Om funnene representerer en årsak eller en effekt av sykdommen vet man foreløpig ikke, men forskerne vil nå se om de kan gjøre lignende funn på spor av sopp og virus i tarmen." Anonymkode: 255ba...430
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #16 Skrevet 12. juli 2016 Alle dere med uforklarlige sykdommer som ME , les dette og få tak i boken til Anthony, det er det beste dere noengang kommer til å gjøre i livet. Ifølge Anthony så kan oksidasjon av tungmetaller i kroppen føre til oppvekst av virus og bakterier, og mange sykdomstilstander oppstår som et resultat av dette. http://goop.com/a-heavy-metal-detox/ Her er tungmetall-rensen. Spirulina, barley grass juice extract powder og atlantic dulse får man f.ex. på iHerb. Koriander og blåbær (de fryste) på dagligvare: Spirulina (preferably from Hawaii): This edible blue-green algae draws out heavy metals from your brain, central nervous system, and liver, and soaks up heavy metals extracted by barley grass juice extract powder. Take 2 teaspoons mixed in water, coconut water, or juice. Barley grass juice extract powder: This nutritive grass has the ability to draw heavy metals out of your spleen, intestinal tract, pancreas, thyroid, and reproductive system. Barley grass juice extract prepares the mercury for complete absorption by the spirulina. Drink 1-2 teaspoons mixed into coconut water or juice. Cilantro: Goes deep into hard-to-reach places, extracting metals from yesteryear (so it’s great for that mercury inheritance you’re carrying around!). Blend one cup in a smoothie or juice, or add to salad or guacamole. Wild blueberries (only from Maine): Draw heavy metals out of your brain tissue, healing and repairing any gaps created by oxidation when the heavy metals are removed. It is important to use wild blueberries, as they possess unique phytonutrients with special detoxifying capabilities. The potent antioxidants in wild blueberries help reverse any oxidative damage left behind by the heavy metal removal. This is especially important for your brain tissue—in fact, wild blueberries are the most powerful food for halting or in some cases reversing Alzheimer’s and dementia. Eat at least one cup daily. Note: while cultivated blueberries are nutritious, they lack the metal-drawing ability of the wild blueberries. Atlantic dulse: In addition to mercury, this edible seaweed binds to lead, aluminum, copper, cadmium, and nickel. Unlike other seaweeds, Atlantic dulse is a powerful force for removing mercury on its own. Atlantic dulse goes into deep, hidden places of the digestive tract and gut, seeking out mercury, binding to it, and never releasing it until it leaves the body. Eat two tablespoons of flakes daily, or an equal amount of strips if it’s in whole-leaf form. Note: As it comes from the ocean, if you are concerned about the dulse itself having mercury, be aware that Atlantic sea dulse will not release any mercury it might possess into the body. It holds on to the mercury as it works its way through, and even grabs onto other metals along the way and drives them out as well. Atlantic dulse is a critical part of the team because it can hang out near the finish line (i.e., our colon), waiting for the other foods that have been grabbing on to heavy metals along the way. It serves as emergency backup, helping ensure that all the heavy metals that made it as far as the colon actually leave the body. Anonymkode: 255ba...430
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #17 Skrevet 12. juli 2016 Jeg tror noen trenger å sette seg inn i både eksponering for tungmetaller under normal livsførsel, samt hvordan tungmetalforgiftninger faktisk arter seg. Det er helt utrolig hva alternativerne finner på for å selge sine overprisede produkter. Anonymkode: 0b583...8cc 9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #18 Skrevet 12. juli 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke nytt for meg heller. Det er flere leger som har utredet og behandlet dette hos ME-pasienter i minst et tiår. Jeg fikk påvist dette for åtte år siden etter omfattende prøver og ble enormt mye bedre i løpet av tre år med behandling. Dessverre har jeg ikke hatt råd til å følge opp behandlinga etter det, så formen min er dessverre mye verre igjen, om enn ikke i nærheten av hvordan den var før behandling. I norsk og offentlig helsevesen derimot, himler de med øynene og råler av meg. (Hadde jeg ikke hatt ME, vil jeg tro funn av store mengder gule stafylokokker hadde framkalt andre reaksjoner enn latter... ) Anonymkode: b6dcb...1f4 Hvordan behandling fikk du? Jeg har akkurat samme erfaring med norsk offentlig helsevesen. Helt horribelt.. Man står bokstavelig talt helt på egne ben MEF en sånn sykdom. Ingen hjelp å få fra det offentlige. Anonymkode: ed53b...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #19 Skrevet 12. juli 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan behandling fikk du? Jeg har akkurat samme erfaring med norsk offentlig helsevesen. Helt horribelt.. Man står bokstavelig talt helt på egne ben MEF en sånn sykdom. Ingen hjelp å få fra det offentlige. Anonymkode: ed53b...5b0 Kombinasjonskur med to ulike typer antibiotika (kombinert med en ukentlig dose soppdrepende tabletter for å ikke få alvorlige problemer av antibiotikaen) etterfulgt av en periode med ekstremdoser probiotika og e-coli i tablettform for å prøve å bruke opp plassen til de da drepte "slemme" bakteriene med "snille" bakterier. Deretter ny runde med to ulike antibiotikatyper og soppdrepende etterfulgt av probiotika og e-coli, og deretter tilbake til antibiotikaen osv. Alt i sirkel, men med lengre og lengre perioder med probiotika og e-coli mellom antibiotikakurene. Husker ikke hvor mange ulike typer antibiotika jeg var innom, men poenget var å angripe de mest skadelige bakteriene først og forhåpentligvis greie å erstatte de med bakterier som var litt mindre skadelige og litt mindre motstandsdyktige og dermed litt enklere å behandle i neste runde. Så behandle de da litt mindre skadelige bakteriene og erstatte de med enda litt mindre skadelige og motstandsdyktige typer bakterier, og fortsette sånn ned til bakteriefloraen var tilnærmet normal. I tillegg da altså store tilskudd av sunne bakterier mellom kurene for å kunne erstatte flere og flere skadelige bakterier slik at også antallet skadelige ble stadig mindre. Anonymkode: b6dcb...1f4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2016 #20 Skrevet 12. juli 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kombinasjonskur med to ulike typer antibiotika (kombinert med en ukentlig dose soppdrepende tabletter for å ikke få alvorlige problemer av antibiotikaen) etterfulgt av en periode med ekstremdoser probiotika og e-coli i tablettform for å prøve å bruke opp plassen til de da drepte "slemme" bakteriene med "snille" bakterier. Deretter ny runde med to ulike antibiotikatyper og soppdrepende etterfulgt av probiotika og e-coli, og deretter tilbake til antibiotikaen osv. Alt i sirkel, men med lengre og lengre perioder med probiotika og e-coli mellom antibiotikakurene. Husker ikke hvor mange ulike typer antibiotika jeg var innom, men poenget var å angripe de mest skadelige bakteriene først og forhåpentligvis greie å erstatte de med bakterier som var litt mindre skadelige og litt mindre motstandsdyktige og dermed litt enklere å behandle i neste runde. Så behandle de da litt mindre skadelige bakteriene og erstatte de med enda litt mindre skadelige og motstandsdyktige typer bakterier, og fortsette sånn ned til bakteriefloraen var tilnærmet normal. I tillegg da altså store tilskudd av sunne bakterier mellom kurene for å kunne erstatte flere og flere skadelige bakterier slik at også antallet skadelige ble stadig mindre. Anonymkode: b6dcb...1f4 Mener å huske at jeg også prøvde noe sånt, men jeg er ikke sikker. Var så mye på den tiden. Jeg husker at jeg hadde en periode med en neve tabletter/vitaminer hver morgen, men jeg husker ikke hva det var jeg tok. Leit å høre at du har blitt verre. Virkelig en forferdelig situasjon å havne i. Først bli alvorlig syk, forså å ikke få den hjelpen man har krav på og fortjener. Ønsker deg all god bedring videre! Anonymkode: ed53b...5b0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå