AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #21 Skrevet 10. juli 2016 2 minutter siden, Ylva Virvla skrev: Hvordan vet du det? Jeg kjenner mange familier som har hatt både besøkshjem og støttekontakt. Anonymkode: b2b34...323
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #22 Skrevet 10. juli 2016 6 minutter siden, Ylva Virvla skrev: Jeg vil ikke sette dem på tanken. :-P Eh.... Anonymkode: 35924...333 2
Gjest NotNaomi Skrevet 10. juli 2016 #23 Skrevet 10. juli 2016 23 minutter siden, Ylva Virvla skrev: Vi skal få veiledning fra barnevernet. Jeg er redd for at de skal vedta at vi skal få besøkshjem eller støttekontakt. Vi ønsker mest mulig tid med ungene selv. Vi har tre besteforeldre i samme by. De passer gjerne ungene. Noen som har noen kommentarer til det? Hvis de vedtar det,så er det jo en god grunn. Det beste er å samarbeide,for dere får veiledning av en grunn. Det er ikke sikkert dere ser problem nå,men muligens etterhvert, for derfor veiledning og kurs. Tenk hele tiden på at BV vil at dere skal være en velfungerende familie. De vil hjelpe,så tenk på det og barna,ikke mest å dere selv og deres ønsker og behov nå.
Gjest Sly Skrevet 10. juli 2016 #24 Skrevet 10. juli 2016 Det er helt umulig for noe her inne å si hva slags hjelp dere vil få tilbud om. Vi kjenner jo ikke til saken deres, den synes jeg heller ikke du skal skrive noe om her inne. Jeg skjønner at du er nervøs, men du føler deg sikker bedre når du har snakket med saksbehandleren.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #25 Skrevet 10. juli 2016 6 minutter siden, Ylva Virvla skrev: Jeg vil ikke sette dem på tanken. :-P Eh, ok. De har nok tenkt tanken selv om det er aktuelt. Du vil heller tjene på å være litt i forkant og samarbeide. Anonymkode: 1c804...304 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #26 Skrevet 10. juli 2016 Nå er jeg direkte stygg, men det kan jo virke som om du og din familie trenger litt hjelp fra andre. Det er vel ikke uten grunn at barnevernet har satt i gang hjelpetiltak for dere. Hvorfor er det så ille å bedre barnas oppvekstvilkår og gjøre livet i familien bedre for alle? Anonymkode: b2b34...323 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #27 Skrevet 10. juli 2016 Nå er det vel slik at bv ikke kan vedta at dere SKAL ha det, men de kan gi dere tilbudet? Tilbud er noe man kan takke nei til, men dette bør begrunnes meget godt. BV ønsker å hjelpe dere og barna slik at dere kan gjøre hverandre så gode som mulige. Anonymkode: 61a15...296
jauda Skrevet 10. juli 2016 #28 Skrevet 10. juli 2016 2 timer siden, Ylva Virvla skrev: Vi skal få veiledning fra barnevernet. Jeg er redd for at de skal vedta at vi skal få besøkshjem eller støttekontakt. Vi ønsker mest mulig tid med ungene selv. Vi har tre besteforeldre i samme by. De passer gjerne ungene. Noen som har noen kommentarer til det? Hei:) bv kan sette inn slike tiltak som tvang om ikke foreldrene vil ta imot den hjelpen dei tilbyr, men om det skjer og dere føler at det ikke er et behov for det så kan dere klage det til fylkesmannen:) 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #29 Skrevet 10. juli 2016 3 timer siden, Ylva Virvla skrev: Vi skal få veiledning fra barnevernet. Jeg er redd for at de skal vedta at vi skal få besøkshjem eller støttekontakt. Vi ønsker mest mulig tid med ungene selv. Vi har tre besteforeldre i samme by. De passer gjerne ungene. Noen som har noen kommentarer til det? Det skal alltid utarbeides en tidsavgrenset tiltaksplan, jfr. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1992-07-17-100#KAPITTEL_4 . Se på § 4-5.Oppfølging av hjelpetiltak. På tiltaksplanen skal det bl.a. stå hvilke tiltak som barneverntjenesten mener det er behov for. Hvis de vurderer at veiledning ikke er tilstrekkelig kan de foreslå andre tiltak. Hjelpetiltak er i utgangspunktet frivillig, slik at dere kan takke nei, hvis dere er uenige. Men hvis bekymringen til barneverntjenesten med det blir større, kan det være at dere blir pålagt tiltak. Jeg anbefaler å ta kontakt med saksbehandler. Det er ikke slik at du "setter de på noen tanker" vedr. tiltak. Anonymkode: de618...188
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #30 Skrevet 10. juli 2016 3 timer siden, Ylva Virvla skrev: Jeg vil ikke sette dem på tanken. :-P Svarene dine her inne bekrefter virkelig at barna dine kanskje har veldig godt av noen flere rollemodeller. Anonymkode: ae3b8...993 8
Sulosi Skrevet 11. juli 2016 #31 Skrevet 11. juli 2016 Her er ett sitat fra en barnepsykolog jeg hadde en samtale med for noen år siden "husk at barn kan aldri få for mange trygge og gode rollemodeller I livet" 5
jauda Skrevet 11. juli 2016 #32 Skrevet 11. juli 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg direkte stygg, men det kan jo virke som om du og din familie trenger litt hjelp fra andre. Det er vel ikke uten grunn at barnevernet har satt i gang hjelpetiltak for dere. Hvorfor er det så ille å bedre barnas oppvekstvilkår og gjøre livet i familien bedre for alle? Anonymkode: b2b34...323 Barnevernet kan også sette inn feil tiltak?? Hvordan vet du at ts sin familie trenger hjelp, hun har jo ikke kommet med så masse?? Om ts føler at det er feil tiltak så kan jo hun si nei, men det beste er jo om ts snakker med bv om dette og er åpen slik at dei kan finne en felles ting som funker😉
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå