Gå til innhold

Fortoppelse, migrene og avføringsmidler?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere her som blir forstoppet når de har migrene?

Har notert ned på migrenekalenderen min og det slår meg at jeg alltid har forstoppelse når jeg har migrene, og at den letter når det endelig kommer ut noe avføring. Og jeg får alltid migrene-tendenser ved forstoppelse, selv om det ikke alltid går fullt ut i migrene.

Nå lurer jeg på om noen av dere, som har forstoppelse og migrene, har erfaring med bruk av avføringsmidler under migrene?

Jeg er veldig redd for medisiner som påvirker fordøyelsen etter at jeg tok en anti-diaré pille og ble noe vanvittig dårlig. Jeg trodde nesten jeg skulle dø. Det føltes som om tarmen revnet opp, og så rant det blod ut av baken. Jeg var i Afrika og ville ikke på sykehus eller til lege der, men det gikk jo over. Mistenker litt at jeg er sensitiv til acetylsalisylsyre (som var i den diaré-greia) da jeg får en lignende "tarmen revner opp"-smerte av aspirin (uten blod i baken), men jeg vet ikke og vil ikke ta noen sjanser. Jeg vet dette er en irrasjonel frykt, og vil nå prøve å presse meg over denne, men ønsker å høre fra andre med lignende erfaring først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...