Gå til innhold

Antidepressiver/angstdempende ved anoreksi?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve å fatte meg i korthet. For åtte år siden var jeg veldig syk av anoreksi, og fikk prøve ut zoloft på grunn av blant annet angst og tvangstanker, og også selvmordstanker. Nå er jeg innlagt frivillig på grunn av tilbakefall, og jeg har fått igjen mye av de samme tankene, pluss en del ekstra tanker. Jeg føler alt er håpløst og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre fremover. Har et enormt press på meg. Har spurt der jeg er innlagt om å få prøve zoloft eller andre antidepressiver igjen, sluttet med dem for tre år siden, men de hjalp meg veldig mye. Jeg føler jeg trenger dem igjen, jeg tenker at det er verdt å prøve, for de kan jo hjelpe. Men jeg får bare nei fra dem. Vurderer å dra til fastlegen min og spørre han for jeg tror at han vil høre på meg. Men da blir vel de som jobber på døgnposten sinte. 

Så jeg lurer på om noen her har erfaring med antidepressiver eller angstdempende medisiner  ved spiseforstyrrelser? Føler alt går nedover og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med meg selv. 

Anonymkode: b05df...f2e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vits å bruke fastlege bak ryggen til døgnpost enten du er på avdeling for spiseforstyrrelser eller dps, da disse instansene kommuniserer. 

Be om vurdering av en psykiater og utredning av angst/tvangstanker. Hør på deg selv her. Angst/tvangstanker kan utmerket godt være triggeren for spiseforstyrrelsen din. Er du på avdeling for spiseforstyrrelser, spør om det er mulig å få viderebehandling ved en dps når du er over "kneika". De fokuserer mindre på spiseforstyrrelsen i seg selv og mer på angst/tvangstanke problematikk. 

Anonymkode: 60862...912

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...