Gå til innhold

Toyota Yaris Hybrid

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vurdere å kjøpe hybrid som min neste bil og ser toyota yaris er den som ligger greiest i pris. Noen som har den som kan komme med sine erfaringer? Hvor mye er det vanlig å spare i drivstoff hvis man går fra en tilsvarende bensinbil og over til yaris?

Anonymkode: 759d0...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leide en sånn i noen dager. Den maste om at jeg kjørte for fort hele tiden (den trodde ikke jeg var på motorveien). Den hadde et B-gir jeg ikke var sikker på hva gjorde, og den kunne kjøre omtrent 25 meter på batteri før den begynte med bensin.

Men den brukte bare noen få liter på ganske mange dager så den virket effektiv da. Men den var trang og ryggekamera sugde, høytalerne sugde.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg vurdere å kjøpe hybrid som min neste bil og ser toyota yaris er den som ligger greiest i pris. Noen som har den som kan komme med sine erfaringer? Hvor mye er det vanlig å spare i drivstoff hvis man går fra en tilsvarende bensinbil og over til yaris?

Anonymkode: 759d0...4be

Hvor mye du sparer beror på hvilken modus du velger å kjøre på. Har selv litt erfaring med Prius, og den vil ha litt bensin. Motor starter så for den er i bevegelse, men kommer det en unnabakke stopper den og batteri lades. Jeg mener at bensinmotoren på disse er kun for å lade batteri, og er ikke med aktivt for å drive bilen framover. Bilen er behagelig å kjøre og ligger godt på veien. 

En plugin hybrid vill jeg heller ha valgt. Når den er fulladet går den X-antall km på batteri før motor starter. Og har du en kjøreavstand til jobb, hvor du kan kjøre den på batteri, ene eller begge veier går den megabillig. Og du har også en bil du kan kjøre over lange strekninger uten rekkevidde angsten. De kan du også trekke henger med. Snakka med noen som har kjøpt seg en Mitsubishi Outlander som og var veldig godt fornøyd med sin. Den har også 4-hjulstrekk, når batteri er ladet og klar til bruk. Hørtes helt snodig ut men slik var den bygd opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...