Gå til innhold

First price på restaurant

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du visste at maten du fikk servert på restaurant var first price, hadde du spist det da? 

Anonymkode: 7d826...b74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke vært krise å innta First Price, men hadde selvsagt ikke giddet å betale restaurantpris. Da kjøper man heller mat og lager hjemme. :P

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en restauranteier/kokk som kun bruker first price, knorr og toro når han lager mat. Så skryter han av den fine og gode maten sin til alle. 

Nå må han selge restauranten og han forstår virkelig ikke hvorfor kundene forsvinner. 

Anonymkode: d8bbf...f1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ikke noe problem så lenge prisen var deretter. Skal vedde på at en restaurant med middager til 60 kr laget på billigvarer hadde hatt knakende god omsetning. 

Anonymkode: 94db5...7a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det kommer an på. Å bruke First price produkter i mat som er hjemmelaget er vel forsåvidt ok, men da bør prisen være deretter også.

Det er jo mange restauranter som bruker masse ferdigprodukter.  Noe jeg synes er litt tåpelig siden jeg ønsker å gå ut for å spise mat som er bedre enn hjemme.  Mange restauranter overpriser mat i forhold til kvaliteten så jeg hadde heller spist på en der hvor de brukte First price,men var hjemmelaget enn alle disse som bruker masse hel-og halvfabrikat og du må betale blodpris for drittmat du kunne laget 100 ganger bedre hjemme.

Anonymkode: bcd3b...7cb

• Liker 3
Skrevet

Det vil jo smake høgg, så kundene kommer ikke tilbake. Nei, jeg hadde ikke spist det om jeg visste, for da tenker jeg det ikke smaker noe godt. 

Gjest Sisti
Skrevet

Kommer jo an på hva de har brukt. First price løk - ok. Kyllingfilet eller saus - ikke ok. 

Jeg forventer at de bruker råvarer. Om det er first price eller bama er ikke så nøye. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hdde aldri i livet gått på et sånt spisested.

Anonymkode: 90ae0...77e

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, da, dere vet at first price bare er varer som ikke ser like flotte ut, feks en banan som ikke er lang nok eller et egg som er for lite? Ost og kjøtt har de og, men det er for at butikken skal ha et billigalternativ for å vinne VGs priskriger. 

Halvfabriakata derimot forventer jeg ikke å få på restaurant, first price eller ei. 

Anonymkode: a1d84...e43

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

^ ost og kjøtt er forøvrig fra samme produsenter som leverer merkevarer. Bare les på pakken. "Produsert av Synnøve Finden for first price" kan det stå. 

Litt av en gjeng snobber ;p

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, da, dere vet at first price bare er varer som ikke ser like flotte ut, feks en banan som ikke er lang nok eller et egg som er for lite? Ost og kjøtt har de og, men det er for at butikken skal ha et billigalternativ for å vinne VGs priskriger. 

Halvfabriakata derimot forventer jeg ikke å få på restaurant, first price eller ei. 

Det er sant ja :)

Jeg synes First price har flere bra produkter jeg. Kjøper for eksempel alltid karbonadedeig fra dem, og kan også kjøpe andre kjøttprodukt som ser bra ut. Noen produkt er jo ikke så bra,men sånn er det jo med alle billigmerker.

Anonymkode: bcd3b...7cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Kjøttproduktene deres f. eks. smaker død og elendighet. Du vet aldri helt hva du får.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke stemme, kanskje med bananer, men jeg smakte på noe greier for noen år siden, fytti helvete :sjokkert:  Har ikke sett sett kjøtt fra dem.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Kjøttproduktene deres f. eks. smaker død og elendighet. Du vet aldri helt hva du får.

Den beste og møreste biffen jeg har lagd her hjemme er en frist price mørbrad. At det smaker død og elendighet må du lengre ut på landet med.

Anonymkode: 15d20...757

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

De bruker jo first price/eldorado popcorn på kinoer og selger det for 50 kr, så restauranter gjør sikkert det samme med maten.

Anonymkode: 333ee...944

• Liker 1
Gjest Sisti
Skrevet

At noe kommer fra samme produsent betyr jo ikke at det er samme produkt. Det er jo ikke slik at en biff et en biff bare fordi det er fra gilde, eller at "gulost er gulost". 

Ikke at FP-produkter er mindreverdig på noen måte, men har man vent seg til stabburet makrell er ikke nødvendigvis FP-makrell noe godt, uavhengig av produsent. 

Og på en restaurant forventer jeg faktisk at det er restauranten som har produsert maten, utenom råvaren. Så det er jo ikke first price eller ei det går på, men at halvfabrikata eller bearbeidet kjøtt (kylling sprøytet med vann...) ikke er ok på restaurant. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Sisti skrev:

Og på en restaurant forventer jeg faktisk at det er restauranten som har produsert maten, utenom råvaren.

Jeg tror du ville blitt temmelig overrasket over hvor mye halvfabrikata som benyttes rundt omkring på spisesteder.

Anonymkode: c9b2c...7c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det veldig mange spisesteder, som har halvfabrikat og dårlig frosne matvarer.

Og om egget er fra prior eller first price, det er jo ikke forskjell på smaken. Og kyllingfileten som er fersk, kommer jo fra samme sted som prior sin kyllingfilet. Og personlig synes jeg ingen av de er noe å rope hurra for. Mye bedre med økologisk fersk kyllingfilet, men det er jo veldig dyrt.

Anonymkode: f978f...6a9

• Liker 3
Gjest Sisti
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du ville blitt temmelig overrasket over hvor mye halvfabrikata som benyttes rundt omkring på spisesteder.

Det overrasker meg dessverre ikke. Men jeg nekter å nedjustere forventningene av den grunn. ;) Men klart, går jeg på Egon forventer jeg jo ikke noe annet, men dit går jeg ikke for en restaurantopplevelse. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man har litt over gjennomsnittet interesse for mat vet/merker man fort om maten er laget fra bunnen eller ikke, og velger selvsagt spisesteder ut fra det. 

Anonymkode: bd489...c47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...