AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #1 Del Skrevet 9. juli 2016 Noen som vet hvor lenge en baby på 2 1/2 mnd. kan sitte i bilstol i strekk? Vi tenker å ta en tur i sommer hvor kjøringen vil være på 10 timer en vei. Tenker vi deler opp kjøringen på 2 dager, så vi har en overnatting etter 5 timer. Vil være der vi skal i 3-4 dager, så samme opplegget hjem igjen. Kan vi f. eks kjøre 2,5 - 3 timer før pause? (Med mindre baby gir uttrykk for pause før selvsagt). Klarer ikke å finne noen ordentlige svar på hvor lenge de kan sitte, noen mener 3 - 4 timer, andre maks 1 time. Anonymkode: 3273d...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #2 Del Skrevet 9. juli 2016 Anbefalingene har variert med alle mine barn. Med førstemann ble jeg anbefalt maks 30 min, så 10 eller 15 min pause. Med sistemann (3 år mellom), har jeg ikke fått beskjed om verken eller, men å lytte til babys behov. Jeg ville tatt pause en gang i timen for å rette babys rygg, med mindre baby sov. Sover baby, ville jeg latt den sove til den våknet selv. Sover den hele tiden, ville jeg passet på å ta en goood pause når baby først våknet. Lurt med den overnattingspausen. Anonymkode: 5d000...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.månelys Skrevet 9. juli 2016 #3 Del Skrevet 9. juli 2016 Kjørte til Polen vi, når lille var 3 måneder! Bare sørg for pauser så går det nok bra Vi hadde med babygym som vi la frem når vi stoppet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 9. juli 2016 #4 Del Skrevet 9. juli 2016 Ta pause når baby er misfornøyd. Ellers er dagens babystoler så gode, at det ikke er noen restriksjoner på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teddi Skrevet 9. juli 2016 #5 Del Skrevet 9. juli 2016 Jeg ville nok tatt pauser hver 2.-3. time (med mindre babyen sover). Og selvfølgelig hvis babyen trenger det før. Men ett tips! Sjekk ofte om hun/han er varm! Jeg hadde en varm baby, og da han satt i babysetet ble han ofte kokvarm! Det er jo helt tett, så bakhode, nakke og rygg var ofte klissvått av svette. Og hvis noen klær eller bleia da lå litt feil, ble det røde sviende merker der (som gikk bort etter få minutter, men uansett ubehagelig for barnet). god tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #6 Del Skrevet 9. juli 2016 Kanskje kjøpe Aeromoov seteinnlegg slik at babyen ikke blir så varm? Anonymkode: 2a17b...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2016 #7 Del Skrevet 9. juli 2016 Snakket nettopo med fysioterapaut om dette. Er ingen begrensning så lenge baby er fornøyd. Hvis baby sover så ikke stopp å ta pauser for dens skyld. Bare kom frem til målet så kjapt som mulig og sørg for at baby får strekke seg godt ut på gulvet når dere er fremme. Trenger bare ta pause hvis baby er sulten, misfornøyd eller trenger ny bleie e.l. Anonymkode: c94c4...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest solavskjerming Skrevet 9. juli 2016 #8 Del Skrevet 9. juli 2016 Syns dette med maks tid i bilstol er blitt til litt hysteri. En gang i blant, type ferie, hvor barnet sitter lenge i bilstol nekter jeg å tro at kan skade barnet, med mindre barnet tydelig er plaget/misfornøyd. At barnet derimot skal sitte i stolen å sove flere timer daglig skjønner jeg kan skade. Som alt annet...bruk med måte. God ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå