Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

For å gjøre dette kort, så har jeg ikke hatt mulighet til å trene de siste 8 årene på grunn av sykdom. Nå som jeg begynner å bli friskere, vil jeg gjerne starte å trene igjen. Problemet er at jeg kanskje ikke har hatt verdens beste kosthold disse årene, og blodtrykket samt pulsen min er skyhøy. Når jeg går opp ei trapp på to etasjer, går pulsen min fra 90-100(som er hvilepulsen min) rett opp til 160. Jeg har lagt om kostholdet helt, da dette var svært nødvendig. Går rundt 7-8 timer konstant på jobb, men det går OK å gå på flatt underlag. Sliter veldig med pusten, spesielt i oppoverbakker, men også i hvile (i seng, når jeg skal sove) og hele tiden ellers. Har tatt EKG, som er helt fint (hvile-EKG). Er veldig bekymret for helsen min, spesielt hjertet, da det jobber veldig hardt. Har vært litt stresset i perioder, men ikke noe utover det vanlige. Har ikke angst, er heller ikke bekymret. Det har vært slik konstant i mange år. Tusen takk for svar alle sammen! :-)

Anonymkode: a9a01...1d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du overvektig? Det kan gi høy puls.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Artèm skrev:

Er du overvektig? Det kan gi høy puls.

Ja, jeg er 5-10 kg overvektig. Vet at dette kan gi høy puls, men jeg hadde dette også før jeg ble overvektig. Tusen takk for svar :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er 5-10 kg overvektig. Vet at dette kan gi høy puls, men jeg hadde dette også før jeg ble overvektig. Tusen takk for svar :)

Noen medisiner kan også gi høy puls, men da gir det ofte utslag på EKG (tror jeg...), men jeg er ingen fagkyndig.

AnonymBruker
Skrevet

90-100 i hvilepuls tyder vel på at du er i veldig dårlig form, først og fremst. Det blir bedre, du må rett og slett trene! Hva ligger blodtrykket på og har legen sagt du kan trene? 

Anonymkode: 13118...1c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...