Gå til innhold

Grått 3 dager i strekk.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lider av sterk angst og depresjon og har det dermed ikke så greit, men nå har jeg grått 3 dager i strekk og klarer ikke å stoppe. Jeg kan ikke gå på butikken en gang fordi tårene kommer.

Er dette normalt?

Flere som har opplevd lignende?

Begynner jo nesten å bli redd..vondt å gråte så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta kontakt med noen som kan hjelpe deg. Har du ikke en lege du kan snakke med? 

• Liker 2
Gjest *Micki*
Skrevet

Opplever du en slags sorg? Synes du skal ringe legevakten.

Skrevet

Ringer venner, familie eller legevakt

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
34 minutter siden, CrazyChick90 skrev:

Hei!

Jeg lider av sterk angst og depresjon og har det dermed ikke så greit, men nå har jeg grått 3 dager i strekk og klarer ikke å stoppe. Jeg kan ikke gå på butikken en gang fordi tårene kommer.

Er dette normalt?

Flere som har opplevd lignende?

Begynner jo nesten å bli redd..vondt å gråte så mye.

Er ikke dette et sammebrudd? Uff,utrolig kjedelig. Råder deg som andre her om å ringe legevakten!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke det har skjedd noe som du er lei deg for, så ville jeg kontaktet legevakten. Lykke til❤️

Anonymkode: 284f7...5fa

Skrevet

Det er overveldende å lide psykisk men å gråte tre dager i strekk, da synes jeg du skal gå til legevakten og be om hjelp. Jeg håper du har noen som kan følge deg ❤

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med legevakt eller legen på mandag. Også ber du om å bli henvist til DPS.

Tror du kunne hatt godt av noen uker på en døgnenhet :klemmer:

Anonymkode: d458d...315

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjer til stadighet med meg også. Det har aldri slått meg å søke akutt hjelp for det, jeg visste ikke engang at det var en mulighet, men ser av svarene her at jeg har tatt feil... 

Anonymkode: 5c74c...cd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:hjerte:

Anonymkode: 8c1cb...35b

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjer til stadighet med meg også. Det har aldri slått meg å søke akutt hjelp for det, jeg visste ikke engang at det var en mulighet, men ser av svarene her at jeg har tatt feil... 

Anonymkode: 5c74c...cd3

Jeg føler vel heller ikke at jeg skal måtte legges inn fordi jeg har grått i 3-4 dager i strekk. Jeg innbiller meg selv at dette ikke er så uvanlig når man sliter psykisk..

Skrevet

Det er bra å gråte, men tre dager er litt lenge. Jeg håper ikke tårene triller 24 timer i strekk. Det er viktig å drikke. Du kan ta kontakt med legevakten og få samtale med en sykepleier. Hun kan vurdere om du trenger tilsyn av lege og ev. innlegelse. Så lenge du ikke er suicidal, vil nok legen anbefale deg å bli søkt inn på en DP-døgnavdeling. Har det skjedd noe i livet ditt som gjør at tårene triller eller har det bare blitt tyngre for deg? Aktiviser deg selv. Gå en tur. ta ev. på solbriller for å skjule tårer.

Kirkens SOS kan du ringe til 24 timer i døgnet (tlf. : 21 49 34 94 - billigere nr. enn 815-nummeret deres). Du kan også sende de en melding og få svar innen 24 timer. Det er litt sent å nevne det nå, men fra mandag til fredag har de en anonym chattetjeneste fra 18.30-22.30.

Du kan ringe Mental helse på tlf. 116 123 (som er åpent hele døgnet. De kan du også skrive til og få svar innen 48 timer.

Håper en :klem: kan hjelpe litt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, CrazyChick90 skrev:

Jeg føler vel heller ikke at jeg skal måtte legges inn fordi jeg har grått i 3-4 dager i strekk. Jeg innbiller meg selv at dette ikke er så uvanlig når man sliter psykisk..

Tenk på det heller som ett avbrekk. Ett sted der man kan være i fred men avlikevell ha noen i nærheten som vet hvordan du har det. Det er ikke bare suicidale mennesker som blir lagt inn. Og det er ikke snakk om å låses inn på noe rom og bli pumpa full av medisiner.

Hvis man blir lagt inn på en såkalt døgnavdeling så får man eget rom med bad. Man kan vaske klær selv der osv også har man faste måltider servert og leggetider slik at man oprettholder en rutine. Så er det psykologer tilstede du kan snakke med og andre som kan hjelpe deg når du føler det som værst. De har også en lege som kan diskutere med deg om du evt vil ta noe medikasjon. Man får tildelt en person som er din kontakt og en som tar over for den på kvelden. På natta så er det en vakt man også kan snakke med hvis man vil. Opplevde bare gode mennesker der som gjorde alt for at jeg skulle føle meg bra, ikke noe press.

Man kan dra derfra noen timer hvis de som jobber der føler det er trygt og du spør dem på forhånd. Man får dra hjem i helgene hvis det er optimalt men kan være at de anbefaler noe annet. Det er andre mennesker der fra alle sider av livet av forskjellige grunner. Det er stue og slikt slik at man kan sitte felles, eller så kan man sitte for seg selv.

Som sagt jeg synes kontakt med DPS høres riktig ut for deg. Jeg var i samme situasjon som deg og tenkte at å bli lagt inn var så drastisk, men det var det som faktisk hjalp. Jeg var der i litt over en mnd.

Anonymkode: d458d...315

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...