Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Alt tar så mye lenger tid nå. Skulle på handletur og måtte bare innom de 4 nærmeste pokestopsene på veien, og på vei hjem igjen :fnise:

Synes jeg bare får mange pokeboller på stopene når jeg har mange, men nå som jeg har få så får jeg nesten ingen :dry:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har dere noen spesiell strategi når dere bruker Lucky eggs? Leste en plass at det var kjempelurt å vente med å bruke dem til man hadde fanget en hel haug med Pokemons som man kunne evolve. Da fikk man dobbelt opp med poeng, type 1000XP per stykk.

Anonymkode: d41f8...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bruke de samme pokestopsene flere ganger? Jeg har en i husveggen nemlig. Og har ut fra kartet en hel haug rundt her jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Mynona skrev:

Kan man bruke de samme pokestopsene flere ganger? Jeg har en i husveggen nemlig. Og har ut fra kartet en hel haug rundt her jeg bor. 

Ja, den kan brukes igjen etter fem minutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen spesiell strategi når dere bruker Lucky eggs? Leste en plass at det var kjempelurt å vente med å bruke dem til man hadde fanget en hel haug med Pokemons som man kunne evolve. Da fikk man dobbelt opp med poeng, type 1000XP per stykk.

Man rekker visstnok ~50 evolves på ett egg hvis man har de klare. Pidgey, weedle og caterpie koster 12 candy hver for første evolve, så er vel de som er mest brukt til sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den kan brukes igjen etter fem minutt :)

Ooo, da kan jeg jo sitte i sofaen å samle masse baller da :nigo: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får 1000 xp når du evolver uten lucky egg. Og egget gir jo dobbel xp - så man får brått en del om man har samlet opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Mynona skrev:

Du får også xp hver gang du stopper innom :tommelopp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ixnay skrev:

Alt tar så mye lenger tid nå. Skulle på handletur og måtte bare innom de 4 nærmeste pokestopsene på veien, og på vei hjem igjen :fnise:

Synes jeg bare får mange pokeboller på stopene når jeg har mange, men nå som jeg har få så får jeg nesten ingen :dry:

JA! Det tar lenger tid :fnise:  Jeg bruker å gå til jobb, noe som oftest tar 20-25min, jeg bruker nesten 1time nå ._.
MÅ innom pokestops og fange ett par stykk på veien ^^
Så går jeg inn til byen som tar nesten 1time, fanger noen og samler inn pokeballer, før jeg tar bussen hjem igjen :fnise: 

MEN.
Hadde jeg ikke spilt spillet, så hadde jeg kommet hjem, laget middag og sett på TV-serier til jeg legger meg.. x)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mynona skrev:

Inviter meg på besøk? ;)  Så kan vi skravle med te/kaffe og hvert 5min si "ohh...Den er refresha! ........Hvor var vi?" :fnise: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan vet man hvilke pokemon som er gode til hva? :sjenert: 

Anonymkode: 27343...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Chibi skrev:

Inviter meg på besøk? ;)  Så kan vi skravle med te/kaffe og hvert 5min si "ohh...Den er refresha! ........Hvor var vi?" :fnise: 

Haha, bare komme ;)  

Er det vanlig med 3 baller på pokestops, eller varierer det? Det er hvertfall 3 stk på den i veggen min.  

Nå skal jeg ut med en venninne å prøve oss på dette spillet. Blir spennende å se om vi skjønner noe og om vi blir hekta! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man hvilke pokemon som er gode til hva? :sjenert: 

Anonymkode: 27343...942

Pokemon er jo forskjellige "typer" - bug, fire, ice osv. Disse har forskjellige styrker og svakheter, og denne siden forklarer det enkelt :) I tillegg kommer jo CP, som om jeg ikke har misforstått helt viser hvor sterke angrepene til hver pokemon er :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan avslutter man programmet når det henger seg? Her havner det bare i bakgrunnen, så får liksom ikke begynt på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Chibi skrev:

JA! Det tar lenger tid :fnise:  Jeg bruker å gå til jobb, noe som oftest tar 20-25min, jeg bruker nesten 1time nå ._.
MÅ innom pokestops og fange ett par stykk på veien ^^
Så går jeg inn til byen som tar nesten 1time, fanger noen og samler inn pokeballer, før jeg tar bussen hjem igjen :fnise: 

MEN.
Hadde jeg ikke spilt spillet, så hadde jeg kommet hjem, laget middag og sett på TV-serier til jeg legger meg.. x)

Det er helt sant, har beveget meg mye mer enn jeg pleier pga. dette. ÅÅåh må bare ut å gå en liiiten tur :fnise:

3 minutter siden, CoolSistah skrev:

Hvordan avslutter man programmet når det henger seg? Her havner det bare i bakgrunnen, så får liksom ikke begynt på nytt.

Jeg har iphone og har da bare dobbelttrykket, sveipet vekk programmet og stratet på nytt igjen. Skjer av og til når jeg har fanget en pokemon det er så surt. hehe

I dag har jeg endelig fått plassert en pokemon på en gym! Får se hvor lenge den blir der da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ixnay skrev:

Jeg har iphone og har da bare dobbelttrykket, sveipet vekk programmet og stratet på nytt igjen. Skjer av og til når jeg har fanget en pokemon det er så surt. hehe

I dag har jeg endelig fått plassert en pokemon på en gym! Får se hvor lenge den blir der da :)

Avslutter du appen med en gang den henger da? Har testet et par ganger å vente litt før jeg avslutter, da har jeg faktisk fått pokemonen :D I hvertfall når den er kommet til at pokemonen er i ballen når den henger seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Titania skrev:

Avslutter du appen med en gang den henger da? Har testet et par ganger å vente litt før jeg avslutter, da har jeg faktisk fått pokemonen :D I hvertfall når den er kommet til at pokemonen er i ballen når den henger seg :)

Ja, har pleid å avslutte med en gang. Hmm kanskje jeg må være litt mer tålmodig neste gang da. Skal prøve det :)

Endret av Ixnay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mynona skrev:

Haha, bare komme ;)  

Er det vanlig med 3 baller på pokestops, eller varierer det? Det er hvertfall 3 stk på den i veggen min.  

Nå skal jeg ut med en venninne å prøve oss på dette spillet. Blir spennende å se om vi skjønner noe og om vi blir hekta! 

Det varierer hva man får i pokestops'ene. Har fått poke balls (4 på det meste, tror jeg), egg, raspberry (?) og sikkert noe andre greier jeg ikke vet hva er (enda :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Titania skrev:

Du får 1000 xp når du evolver uten lucky egg. Og egget gir jo dobbel xp - så man får brått en del om man har samlet opp :D

Selve utviklingen får du bare 500 exp av. Dersom du utvikler til en Pokémon du ikke har fra før får du 500 exp til :) Samme som hvis du fanger en vill Pokémon som du ikke har fra før. 

Jeg pleier å samle opp ca 20 Pokémon som jeg kan utvikle før jeg bruker et Lucky egg. Kom fra lvl 18 til lvl 20 på en halvtime ved å gjøre det sånn :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow!:hoppendeglad:

Hvilken level er du på?

Ikke mer enn 10, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...