Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Blir det egentlig noe særlig spilling på dere, nå som det er vinter og kaldt?   

Det gikk sikkert greit å gå mye tur for noen måneder siden om sommeren / høsten, når det var varmt i været. Men det frister kanskje ikke noe særlig  morsomt å gå på lange turer for å lete etter "pokemon" hvis det er kaldt og glatt overalt? 

Anonymkode: 56bd6...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Brimi skrev:

Jeg fikk en Oddish i 2 km egget mitt i dag :laugh::P

Oddish er mye bedre enn Spearow! Oddishcandy kan man spare til Bellossom kommer i spillet :)

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gikk sikkert greit å gå mye tur for noen måneder siden om sommeren / høsten, når det var varmt i været. Men det frister kanskje ikke noe særlig  morsomt å gå på lange turer for å lete etter "pokemon" hvis det er kaldt og glatt overalt? 

Det frister ikke men jeg gjør det av og til likevel. Det er bare å kle seg godt med varme klær, refleksvest og isbrodder, så er man good to go ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan gjøre mye rart fra bilen...... 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Taperen skrev:

Foreløpig føler jeg at dette ikke er et event for alle, i de tidligere event så har det gått ann å fange alle som har spawnet ekstra, sånn som nisse Pikachu, Gastly, Hunter, Meowth, Cubone, de spawnet til og med i haugevis i mitt lille boligfelt, men nå har jeg vært i min nærby i vest på ca 8000 innbyggere, og tettsted i øst på omlag 6000 innbyggere, men har ikke sett snurten til verken Porygon, Blissey, eller Slowbro, og har kun hatt en eneste Clefable og Exeggcute i sighthings, så foreløpig er jeg skuffet over eventet, hvis det ikke er ment for oss som bor i "ødemarken"......:grine:

Jeg bor også ute i "ødemarken" (riktignok i Trondheim, men ganske langt utenfor byen hvor det er verken stops eller gymmer i nærheten) hvor det vanligvis bare er de vanlige pidgey og rattata, litt eevee og overraskende lite weedle og caterpie. Sjelden at det dukker opp noe spennende, for å si det sånn. Men jeg fant altså chansey første dagen i eventet, i "ødemarken", og har ikke sett den siden. Et litt jiggly her, mens de andre rosaene er bare random. Så det er håp altså!

Anonymkode: 76f3f...12a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke Candy er det lurt å samle på i forhold til gen 2? 

Anonymkode: 2a424...2eb

Eevee, Oddish, Porygon, Chansey, Zubat, Horsea, Poliwag, Slowpoke, Schyter, Onix, tror det var alle sånn i farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har visst kommet endringer i hvilke egg Pokemon klekkes fra: http://www.eurogamer.net/articles/2017-02-10-pokemon-go-eggs-chart-hatching-2km-5km-10km-eggs

Skjønte ingenting da jeg klekte Abra og Krabby i 2km-egg, så her er forklaringen :) Liker at de kjipeste du kan få i 10km-egg har blitt flyttet til 5km. Øker sannsynligheten for å få noe bra i 10km. Jeg har fått mange flere 2km-egg de to siste dagene, kanskje ikke så rart i og med at de inneholder flere pokemon nå. Smart trekk fra Niantic sin side, da bruker vi jo inkubatorene over dobbelt så fort og kjøper potensielt flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en innbringende Pokemon-dag, fikk hele 7 nye! Cleffa og Igglybuff i egg, Porygon og fikk nok candy til å evolve til Rhydon, Exeggutor og Machoke + Machamp.

Men jeg fikk ikke noe Dratini, selv om det var den jeg egentlig var ute etter. Tråla rundt de stedene jeg har fått den før, men i går var det ingenting. Noen som vet om/hvor det finnes noen relativt faste spawn-steder for Dratini i Oslo?

Jeg fikk heller ingen 10 KM egg, men jeg håper å få klekket minst et par av de innen eventen er ferdig. Mangler Aerodactyl, Kabuto/Kabutops, Hitmonlee/Hitmonchan, Smoochum og Magby samt Dragonite fra 10 KM egg, mens trenger bare Pichu, Togepi og Muk fra 5 KM og Golem fra 2KM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fanget 5 Licitung på 5 min i stad. Litt festlig at den jeg nesten aldri ser, hadde 2 av den fra før, og jeg har spilt siden juli. Så skulle jeg få så mange, på så kort tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endelig en chansey! :yvonne: Så en til på nearby men den despawna. De to eneste jeg har sett siden jeg begynte å spille i sommer. De er kanskje ikke så vanlige her men håper å få en til før eventet er over. Gjerne med bedre cp. Ellers fikk jeg onix i 5 km, ble litt paff men så senere at de har endret en del pokemon fra 10 km ned til 5 km og fra 5 km til 2 km. La også merke til at de regionale er ikke å finne i egg lenger i følge den listen. 

Anonymkode: bffd1...401

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kan ikke du bare gå nedi krysset, så ser du en arcanine, så sier tellefonnen sånn "duuuv" (vibrering), så trykker du på den når den dukker opp.

- Skal jeg kaste ball, sånn? (Vise med finger'n)

- Neida. Bare løp hit så kan jeg kaste ball.

Er jeg lat, eller? Skulle hatt en arcanine, og sender kjæresten ut for å finne. NB! Kjæresten spiller ikke pokemon, så vet ikke hva det går ut på :legrine: Jeg er teit

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk endelig en chansey! :yvonne: Så en til på nearby men den despawna. De to eneste jeg har sett siden jeg begynte å spille i sommer. De er kanskje ikke så vanlige her men håper å få en til før eventet er over. Gjerne med bedre cp. Ellers fikk jeg onix i 5 km, ble litt paff men så senere at de har endret en del pokemon fra 10 km ned til 5 km og fra 5 km til 2 km. La også merke til at de regionale er ikke å finne i egg lenger i følge den listen. 

Anonymkode: bffd1...401

Åå, kult! :) Grattis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, momo skrev:

Jeg fanget 5 Licitung på 5 min i stad. Litt festlig at den jeg nesten aldri ser, hadde 2 av den fra før, og jeg har spilt siden juli. Så skulle jeg få så mange, på så kort tid.

Artig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Mormont skrev:

Det har visst kommet endringer i hvilke egg Pokemon klekkes fra: http://www.eurogamer.net/articles/2017-02-10-pokemon-go-eggs-chart-hatching-2km-5km-10km-eggs

Skjønte ingenting da jeg klekte Abra og Krabby i 2km-egg, så her er forklaringen :) Liker at de kjipeste du kan få i 10km-egg har blitt flyttet til 5km. Øker sannsynligheten for å få noe bra i 10km. Jeg har fått mange flere 2km-egg de to siste dagene, kanskje ikke så rart i og med at de inneholder flere pokemon nå. Smart trekk fra Niantic sin side, da bruker vi jo inkubatorene over dobbelt så fort og kjøper potensielt flere. 

Oi, må sjekke ut :) Det var ganske lurt da... Men en ting jeg tenkte på var at dersom enten Lures eller Incense var gratis, ville nok folk brukt mer penger på pokeballer.. eller? Siden det hadde dukket opp mer pokemons.

6 timer siden, Browncoat skrev:

I går var en innbringende Pokemon-dag, fikk hele 7 nye! Cleffa og Igglybuff i egg, Porygon og fikk nok candy til å evolve til Rhydon, Exeggutor og Machoke + Machamp.

Men jeg fikk ikke noe Dratini, selv om det var den jeg egentlig var ute etter. Tråla rundt de stedene jeg har fått den før, men i går var det ingenting. Noen som vet om/hvor det finnes noen relativt faste spawn-steder for Dratini i Oslo?

Jeg fikk heller ingen 10 KM egg, men jeg håper å få klekket minst et par av de innen eventen er ferdig. Mangler Aerodactyl, Kabuto/Kabutops, Hitmonlee/Hitmonchan, Smoochum og Magby samt Dragonite fra 10 KM egg, mens trenger bare Pichu, Togepi og Muk fra 5 KM og Golem fra 2KM.

Ikke dårlig :) ! Håper du får noen 10-kilometeregg da..

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke Candy er det lurt å samle på i forhold til gen 2? 

Anonymkode: 2a424...2eb

Eevee i hvert fall. Og Zubat har jeg hørt. Ville også spart på fugler, og rotter, i tilfelle.

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg spiller like mye. Synes det er helt OK, er deilig med færre folk ute ;) Om sommeren opptar jo folk alle plassene i parken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sofie777 skrev:

Endelig fikk jeg en Lickitung (og jeg mistet en Exeggcute pga en telefonsamtale som kom på feil tid). 

Hehe, kjenner til den, veldig beleilig når noen ringer når du er midt i en slosskamp i gym.... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, MissMas skrev:

Oi, må sjekke ut :) Det var ganske lurt da... Men en ting jeg tenkte på var at dersom enten Lures eller Incense var gratis, ville nok folk brukt mer penger på pokeballer.. eller? Siden det hadde dukket opp mer pokemons.

Ja, hvertfall incense kunne de vel kanskje tjent litt på. Blir ikke overrasket om incense blir billigere og pokeballer dyrere :rolleyes:

Jeg fanget en Lapras i dag :nori: gøy å finne noen sjeldne i blant!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, momo skrev:

Det er jo ikke så rart da, de spawner jo ekstra mye nå som det er event :) Men gøy er det da, jeg elsker events!

Anonymkode: 76f3f...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en liten jakttur i formiddag, det som det ble fanget mest av var faktisk Magikarper :)

Endret av Taperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spawner en del uvanlige pokemon rundt i sentrum nå, i tillegg til alle de rosa. Blant annet Magnemite har begynt å poppe opp stadig oftere rundt i byen.

Åh, bare 100 meter igjen til fire av eggene mine klekker! Her må drifthatches!!! *Venter i spenning*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...