Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Aamu skrev:

Oi! Her har han hatt "flee rate" på 50% :) Dvs, jeg har sett 22 stk, men fanget 11 av dem. 

På Abra har jeg Seen 7 Caught 7:danse: Men forstår nå at det bare er flaks :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Browncoat skrev:

Vet noen om noen bra spawn-points i Oslo for tiden? Var i sentrum i går men der var det nesten bare rotter og fugler, fikk ingen av de jeg trengte :( Jeg vet at det noen ganger spawner bra Pokemon i Slottsparken/Frognerparken, men vet ikke hva som er der nå. Er det noen andre bra steder å gå til i Oslo sentrum?

Jeg trenger en haug med Grimer, Machop, Geodude og Dratini-candy, og har enda ikke fanget en eneste Kabuto/Hitmonlee. Ellers mangler jeg Aerodactyl, Porygon, Rhydon, Exeggutor og Alakazam. Noen tips til hvor det er lurt å ta en Pokemon-tur?

Machop er i parken ved Birkelunden. Jeg går forbi der 2-3 ganger i uka og får alltid Machop.  Har fått til å evolve den fullt opp nå😊 Geodude har jeg ofte fått på Nydalen,der har jeg også sett Aerodactyl men aldri klart å fange den.

Exeggutor er ved IKEA Furuset og Rhydon har jeg sett ofte ved Kampen (der jeg bor)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mormont skrev:

Takk! :) Ønsker du ikke flere hva gen 2 foreløpig?

Jepp:PSyns det er gøy å spille uansett da, men savner den spenningen når egget klekkes, haha. Men samtidig slipper jeg den store skuffelsen når det blir nok en Paras :fnise: 

Takk! :) Oi, skal si du har gått langt med Omanyte! Jeg fikk en Grimer i egg for første gang på lenge, da tenkte jeg på deg:fnise: håper du får den snart! 

Nå fikk jeg pinadø en Togepi i egg, så nå har jeg fått 3 av den, og har nok til å evolve, så hva skal en da gå på tur med etterpå Omanyte, Chansey, for å være klar til Blissey kommer? Kem kveit....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kryr av Geodudes ikke så langt unna Blindern! Det går en vei opp og ned ved Vindern psykiatriske/der psykologene studerer og oppover mot ring 3, der er det 6 pokestops til sammen og masse pokemon som spawner, litt av alt mulig. Er jo en del pokestops på Blindern også, så hvis du henger rundt der noen gang kan det jo være verdt forsøket :) 

Anonymkode: 8ab53...fc4

Bare pass deg så ikke de i "hvite frakker " fanger deg, gotcha...:hoho:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirah skrev:

Jeg tror det! Sist jeg sutret fikk jeg Snorlax i hagen dagen etter. Dagen etter det dukket Hitmonlee opp og så Pinsir senere samme dag. Og hagen min bruker å bestå utelukkende av Pidgey og Bellsprout. Slår hagen på stortromma dukker det opp en Nidoran lissom 😂 Nå skal det legges til at hagen min er ganske stor så kan ikke fange dem fra sofaen lissom, men kjekt og plukke litt når man tømmer hundene på kvelden.... 

Kjekt å ha hund da :)

Her må jeg også bortom plommetreet mitt for å fange de som dukker opp hos naboen, men blir litt dumt å stå ute ved plommetreet nå i snøen å vente på at plommene skal bli modne.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

På Abra har jeg Seen 7 Caught 7:danse: Men forstår nå at det bare er flaks :) 

Kan hende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Taperen skrev:

Kjekt å ha hund da :)

Her må jeg også bortom plommetreet mitt for å fange de som dukker opp hos naboen, men blir litt dumt å stå ute ved plommetreet nå i snøen å vente på at plommene skal bli modne.....

Jeg fant en pokemon i nærheten her engang. Stoppet blid og fornøyd for å fange den. Tenkte ikke over at jeg sto midt i en innkjørsel og vima. Eieren av huset jobbet i hagen og pokemonen var ikke samarbeidsvillig. Han kom faktisk bort for å høre om han kunne hjelpe meg med noe siden jeg hadde "parkert" forran huset hans 🙈 Flaut 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Aamu skrev:

Kan hende :)

Jeg mister fortsatt Pidgey'er for å si det sånn :ler: Prøver å få til curveball, men går ikke alltid. Den vanlige typen, har foreløpig gitt opp den hvor man spinner ballen så den gnistrer og drar den bort-opp. Kastet bort så mange baller på å prøve å få den til :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

Jeg mister fortsatt Pidgey'er for å si det sånn :ler: Prøver å få til curveball, men går ikke alltid. Den vanlige typen, har foreløpig gitt opp den hvor man spinner ballen så den gnistrer og drar den bort-opp. Kastet bort så mange baller på å prøve å få den til :P 

Jeg har aldri forsøkt meg på det :) kaster bare rett frem 😂 bør vel egentlig sette meg mer inn i det!

Kom en pidgey i stua mi nå 😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aamu skrev:

Jeg har aldri forsøkt meg på det :) kaster bare rett frem 😂 bør vel egentlig sette meg mer inn i det!

Kom en pidgey i stua mi nå 😲

Jeg syntes også det var vanskelig med skruball i starten, men nå bruker jeg det på de fleste, går egentlig veldig greit etter litt trening, en må bare tørre å feile....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte opp alle ultraballene mine på en idiotisk Seadra med 1180 eller noe cp :sur: Fanget den flere ganger, men så stakk den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Aamu skrev:

Oi! Her har han hatt "flee rate" på 50% :) Dvs, jeg har sett 22 stk, men fanget 11 av dem. 

Ser jeg kanskje ikke burde klage på flee rate, da jeg har sett 14 og fanget 9 av dem. Men jeg kan uten problemer klage på antall sett og fanget i det hele og store. 14 Abras er virkelig ikke mange etter et halvt års spilling... :dry:

Etter et svare strev med å få gps-en til å funke normalt, klekket jeg et 5km-egg og fikk en Paras... :grine:
Er det forresten flere som sliter med at pokestopene ikke går an å snurre og at man får "Try again later" hele tiden, uansett hvor rolig man går eller står i ro? Dritirriterende! Det verste er når jeg da restarter spillet og så er pokestopen plutselig blitt rosa uten at jeg har fått en damn shit ut av den.
I tillegg har jeg opplevd flere ganger å få den der "I am not a robot"-greia. På helt merkelige tidspunkt, og gjerne to ganger rett etter hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Aamu skrev:

Ikke dårlig! Sjelden jeg beveger meg nordover i landet, men kanskje sommerferien bør gå dit i år :)

Har fanget 62 stk, bare :( 

Jeg har sett 31 og fanget 28... Heldigvis har jeg fått noen av dem i egg så jeg har fått litt ekstra candy, men jeg er fremdeles laaaangt unna noen gyarados.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått opp den som spør om jeg er en robot, dette var i romjulen, fikk den to ganger i løpet av få minutter, men har ikke fått den siden.

Fikk try again later på et Pokestop tidligere i kveld, men ser i journalen nå at jeg fikk items i fra det :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, hog skrev:

Jeg føler meg ikke helt ferdig med gen 1 selv om jeg har alle. Ser for meg at det blir enda vanskeligere å skaffe abra/eevee/dratini med god IV med enda større pool å ta av. Er nok litt for perfeksjonist når det kommer til dette spillet.. :ler: 

Apropos eggklekking, her er det goldeen og nidoran som kommer ut av annethvert egg føles det som!

Si i fra hvis du/dere skal bo på hotell. Det er et hotell i Trondheim som når en stor clusterspawn, 2-4 pokestops, og det er spawnpoints for dratini, magikarps etc. på alle kanter. Jeg kunne skrevet hvilket, men jeg jobber for en konkurrerende kjede, så vil ikke reklamere for mye for "fienden" :plystre: 

Er utsultet på Dratini,ikke sett en siden lenge før jul.  Tar også gjerne mot tips, er i Trondheim en gang i jubelåret 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 timer siden, hog skrev:

Bra med flere barter her inne!

i-m-blue-da-ba-dee-da-ba-die.png

Nei og nei, du er jo på feil lag (evt så er jeg det) :P Jeg vil alltids spille med en pro, men blir litt vanskelig når man er på forskjellig lag :fnise: 

Anonymkode: 4188e...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Taperen skrev:

Jeg syntes også det var vanskelig med skruball i starten, men nå bruker jeg det på de fleste, går egentlig veldig greit etter litt trening, en må bare tørre å feile....

Ja, det er nok greia :) Må tørre å sløse bort litt baller. Får se en video eller noe om det. Skulle vært "treningsmodus", der man kunne øve på sånt uten å miste baller :P

12 timer siden, Ardwinna skrev:

Ser jeg kanskje ikke burde klage på flee rate, da jeg har sett 14 og fanget 9 av dem. Men jeg kan uten problemer klage på antall sett og fanget i det hele og store. 14 Abras er virkelig ikke mange etter et halvt års spilling... :dry:

Etter et svare strev med å få gps-en til å funke normalt, klekket jeg et 5km-egg og fikk en Paras... :grine:
Er det forresten flere som sliter med at pokestopene ikke går an å snurre og at man får "Try again later" hele tiden, uansett hvor rolig man går eller står i ro? Dritirriterende! Det verste er når jeg da restarter spillet og så er pokestopen plutselig blitt rosa uten at jeg har fått en damn shit ut av den.
I tillegg har jeg opplevd flere ganger å få den der "I am not a robot"-greia. På helt merkelige tidspunkt, og gjerne to ganger rett etter hverandre.

Nei, det er vel ikke så mye det.. jeg har jo spilt siden juli, så 11 er ikke så mange. Men jeg liker ikke Abra, så har ikke tenkt så mye på det. Paras er kjip! Jeg har mange ganger ikke fanget den, for synes parasect er skummel hahah.. 

Og ja, jeg har opplevd at det ikke funker! Satte opp lure forrige helg, og var der vel en times tid nesten. Skulle snurre på pokestop(ene) hvert 5. minutt, men da kom "try again later" hele tiden! Så måtte restarte appen hvert 5.minutt, irriterende altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Frøkensina skrev:

Brukte opp alle ultraballene mine på en idiotisk Seadra med 1180 eller noe cp :sur: Fanget den flere ganger, men så stakk den! 

Uffda :( tror det noen ganger er en bug også jeg, at de stikker? Brukte 20 baller på en pikachu som stakk av en gang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Frøkensina skrev:

Klarer liksom ikke å stoppe i tide :snurt: 

"bare én til", kjenner til den :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...