Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, aicelain skrev:

Det var i Bugårdsparken i Sandefjord jeg fikk flere dratini og en vill wondee dragonair forige helg 😄 Det er ganske ofte dratini der, men de spawner ikke lenge om gangen

Takk for tips! Skal til Sandefjord igjen om ikke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Sirah skrev:

Takk for tips! Skal til Sandefjord igjen om ikke så lenge!

Det er i selve parken da 😊 Ikke sentrum. Ellers er det mye kjedelig der som Magicarp og tusenvis av dårlig aprasial polliwag og slowpoke. Men ca 1-2 ganger i uka får jeg en dratini der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, aicelain skrev:

Det er i selve parken da 😊 Ikke sentrum. Ellers er det mye kjedelig der som Magicarp og tusenvis av dårlig aprasial polliwag og slowpoke. Men ca 1-2 ganger i uka får jeg en dratini der

Jeg mangler Polliwag og Slowpoke for å envolve faktisk, så det er perfekt! Var MASSE Polliwag her hjemme før men nå finner jeg de nesten aldri. Skader ikke å stikke snuten innom parken når man først er der, enten har man flaks eller ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Sirah skrev:

Er det ingen annen måte å få de regionale på enn å ta seg en lenger ferie?

Ikke nå ihvertfall, hva fremtiden bringer er det ingen som vet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirah skrev:

Samme her.... Jeg har bare en Dratini her også som jeg fanget i Sandefjord i høst av alle ting. Ikke sett en snurt av dem her nede. Både Dragonair og Dragonite er jeg jo milevis unna. Jeg har lissom evolva det jeg kan evolve med det jeg finner her. Mangler mye candy for å evolve resten, og det hjelper jo ikke når det dukker opp en hvert skuddår. Skal på et par helgeturer til forskjellige plasser på østlandet i nær fremtid så kanskje man kan ha flaks....

Oj såpass! Jeg bor i en middels stor by og her dukker det aldri opp noe spennende lenger føler jeg. Innimellom glimter det så klart til da. As we speak har jeg faktisk en Seaking på nearby. Det har jeg ikke hatt hjemme før :P Men Jynx kryr det av her! Av en eller annen grunn.

Da har du hatt uflaks med Dratini/Dragonite, ser at jeg har fanget 6 stk Dragonite, har vel evolvet til en, resten har jeg fanget wild, vet jeg fanget en på rundt CP 2800, har fanget ihvertfall 3 stk på hjemstedet mitt, som kun teller en ca 30 hus.

Endret av Taperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Taperen skrev:

Her har jeg 146 i pokedexen, og føler at jeg bor øde til, en liten bygd på 3-400 innbyggere, og jeg har ikke vært i noen storbyer å spilt heller, kun et par ganger på ferie i Kristiansand, her hvor jeg bor så fanger jeg 2-3 stk i timen, så da må flere av dere bo enda øde til enn det jeg gjør.

Hvor mange pokemon som spawner i et område handler om datatrafikk (nettbruk), så dersom du bor i et område der folk bruker mye internett vil det spawne mange pokemon. Jeg bor øde til med få naboer, og tydeligvis er det lite datatrafikk her, for her er det 1 km hver vei til de to nærmeste spawneområdene, og der spawnes én pokemon. Som jeg aldri har fått tak i da jeg mistenker de spawner inni hus/bygninger.
Jeg bor ved en by og et lite tettsted, og jeg har faktisk funnet flere bra pokemon på tettstedet enn i byen. F.eks. har jeg aldri sett snurten av Kabuto eller Kabutops i byen, men jeg fanget en ganske sterk Kabutops med god IV på tettstedet da jeg kjørte gjennom der i fjor sommer. Jeg liker å putte den i gyms i byen bare for å vise den fram :fnise:

Note to self: dra på utflukt til tettstedet snart! :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, aicelain skrev:

Jeg er litt usikker. Men jeg vet at tauros får vi kun i USA, farfetched kun i Aaia og Kangaskahn kun i Australia. og mr mime kun i Europa inkl Norge 😊

Håper de har en event der vi kan få dem 😊

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ardwinna skrev:

Hvor mange pokemon som spawner i et område handler om datatrafikk (nettbruk), så dersom du bor i et område der folk bruker mye internett vil det spawne mange pokemon. Jeg bor øde til med få naboer, og tydeligvis er det lite datatrafikk her, for her er det 1 km hver vei til de to nærmeste spawneområdene, og der spawnes én pokemon. Som jeg aldri har fått tak i da jeg mistenker de spawner inni hus/bygninger.
Jeg bor ved en by og et lite tettsted, og jeg har faktisk funnet flere bra pokemon på tettstedet enn i byen. F.eks. har jeg aldri sett snurten av Kabuto eller Kabutops i byen, men jeg fanget en ganske sterk Kabutops med god IV på tettstedet da jeg kjørte gjennom der i fjor sommer. Jeg liker å putte den i gyms i byen bare for å vise den fram :fnise:

Note to self: dra på utflukt til tettstedet snart! :phaedra:

Ja er klar over at de sier det spawner mere der det er mye datatrafikk, stemmer nok i de fleste tilfeller, men har et Pokestop som ligger like i vannkanten, tipper det er 5-600 meter til nærmeste bygning, som er en bedrift, der er det minst 6 Pokémons når du stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også veldig øde, så får aldri tatt noen hjemme.. kan gå 300m borti vegen da, naboen har nemlig alltid en på lur i hagen.

Jeg blir jo helt imponert over hvor mye dere har fanget, den jeg har funnet flest av, er magicarp med imponerende 130 stykker...

Har likevel greid å skrape sammen til 127 i pokedexen, så ganske fornøyd med det. Har fått evolvet en del takket være buddy systemet da.

Min favoritt er Joleton! Ikke at den jeg har er så super god, men syns den (og Eevee) er så søt..!

Anonymkode: fdfa0...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...

Min favoritt er Joleton! Ikke at den jeg har er så super god, men syns den (og Eevee) er så søt..!

Anonymkode: fdfa0...383

Min favoritt er nok Gengar. Han ser så kul ut der han står og vrikker på rævva :ler:

3 minutter siden, Taperen skrev:

Da bikket jeg over på level 34 :edie:

Grattis! Må si det er imponerende når du ikke bor i storby.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Taperen skrev:

Grattis til deg også "hog" som har komplett pokedex, imponerende. Hvor høyt er du i level?

Takk takk! :)

Ikke så lenge siden jeg ble 35, man merker det er lengre mellom levlene etter 30!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Taperen skrev:

Ja er klar over at de sier det spawner mere der det er mye datatrafikk, stemmer nok i de fleste tilfeller, men har et Pokestop som ligger like i vannkanten, tipper det er 5-600 meter til nærmeste bygning, som er en bedrift, der er det minst 6 Pokémons når du stikker innom.

Wow! Jeg vet ikke om noen steder, verken i byen eller uti ødemarka som spawner 6 pokiser på samme plass! De beste plassene spawner maks 3-4 pokiser, men de plassene er det langt mellom. Stort sett spawner det en eller to på hver plass.

En bedrift har jo mye datatrafikk da, så det slår nok ut. Pluss at pokestops gir ekstra mange pokemon, uansett om de ligger sentralt eller mer uti huttiheita. Men tror ikke noen av pokestoppene her spawner seks eller fler pokiser, så da er du heldig som har et sånt superpokestop i nærheten! :)

Jeg gps-drift-klekket et egg i senga, og fikk en Koffing. Fornøyd med den da jeg mangler Weezing og trenger Koffing-candy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, hog skrev:

Takk takk! :)

Ikke så lenge siden jeg ble 35, man merker det er lengre mellom levlene etter 30!

Meget bra jobbet :)

Nei er det ikke slik at når man kommer til level 37, så er man bare halvveis til level 40..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Taperen skrev:

Meget bra jobbet :)

Nei er det ikke slik at når man kommer til level 37, så er man bare halvveis til level 40..........

Det høres riktig ut det ja. Er i hvert fall 1.5 mill mellom 35 og 36.

Klekket to 10km i dag, men samme hvor hardt jeg krysset fingrene ble det bare pinsir og kabuto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Ardwinna skrev:

Wow! Jeg vet ikke om noen steder, verken i byen eller uti ødemarka som spawner 6 pokiser på samme plass! De beste plassene spawner maks 3-4 pokiser, men de plassene er det langt mellom. Stort sett spawner det en eller to på hver plass.

En bedrift har jo mye datatrafikk da, så det slår nok ut. Pluss at pokestops gir ekstra mange pokemon, uansett om de ligger sentralt eller mer uti huttiheita. Men tror ikke noen av pokestoppene her spawner seks eller fler pokiser, så da er du heldig som har et sånt superpokestop i nærheten! :)

Jeg gps-drift-klekket et egg i senga, og fikk en Koffing. Fornøyd med den da jeg mangler Weezing og trenger Koffing-candy.

Vet om flere slike steder som det spawner mange Mons ved Pokestops, rundt en ti minutters kjøretur er det et Pokestop ved en rasteplass, ligger vel en 4-5 hus et par hundre meter unna, der fanger jeg også minst 6 stk hvis jeg gidder å  stoppe, men det mest ekstreme skjedde meg og datteren min tidligere i dag, da var vi innom et Pokestop som ligger ved en Frikirke, der tror jeg det spawner minst 10 stk på en gang, vår herre er gavmild......:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ardwinna skrev:

Lurer på om jeg er veldig heldig her jeg bor, det kan dukke opp alt fra en til seks pokemons når jeg åpner pogo, akkurat nå dukket det opp seks stykker. Samtidig synes jeg ikke det stemmer at det alltid er noen ved pokestops. Jeg tok mange stops i byen i dag, men bare noen hadde pokemons som jeg fant og sånn har det vært flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Taperen skrev:

Vet om flere slike steder som det spawner mange Mons ved Pokestops, rundt en ti minutters kjøretur er det et Pokestop ved en rasteplass, ligger vel en 4-5 hus et par hundre meter unna, der fanger jeg også minst 6 stk hvis jeg gidder å  stoppe, men det mest ekstreme skjedde meg og datteren min tidligere i dag, da var vi innom et Pokestop som ligger ved en Frikirke, der tror jeg det spawner minst 10 stk på en gang, vår herre er gavmild......:P

3 minutter siden, Frøkensina skrev:

Lurer på om jeg er veldig heldig her jeg bor, det kan dukke opp alt fra en til seks pokemons når jeg åpner pogo, akkurat nå dukket det opp seks stykker. Samtidig synes jeg ikke det stemmer at det alltid er noen ved pokestops. Jeg tok mange stops i byen i dag, men bare noen hadde pokemons som jeg fant og sånn har det vært flere ganger. 

Gawd, jeg begynner å lure på om jeg bor i landets dårligste pokemonområde! :grine:
I dag var det ikke så verst da. Til tross for at det var irriterende store mengder rattatas over hele byen, var det et par lyspunkt. Det spontanspawnet plutselig en Growlithe rett ved parkeringsplassen utenfor jobben, og etter jobb fanget jeg en Abra ved ene pokestopet. Sånne dager er gull her i byen, men sammelignet med flere andre spillere er jo dette bare blåbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen glitcher også, åpnet spillet til noe som så ut som en pokemonorgie med to stykker oppå to andre, pluss flere rundt. Skvatt litt da :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...