Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Jo, disse var på veg mellom trafikkøy og min vegbane i 60 sone, selv barn vet å se seg for her, kom helt plutselig mot meg. Politiet var enig med meg på stedet så..... pokemon go gjør folk farlige dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Bjørg47 skrev:

Jo, disse var på veg mellom trafikkøy og min vegbane i 60 sone, selv barn vet å se seg for her, kom helt plutselig mot meg. Politiet var enig med meg på stedet så..... pokemon go gjør folk farlige dessverre.

Pokemon Go gjør ikke folk farlige, manglende evne til å tenke konsekvenser gjør det.

En annen ting som er farlig er sløve sjåfører som tror de eier veien og derfor ikke trenger følge særlig med. Siden vi nå drar alle under en kam... 

Anonymkode: be4f5...e74

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brimi skrev:

I dag har det spawna 3(!) lapras i Larvik og jeg var ikke på noen av stedene :bond: 

Er det noen her som har fått bonus (100xp) uten at det står noe annet enn bonus? Har skjedd meg flere ganger og jeg aner virkelig ikke hva det kan være. 

Jeg som dro fra Larvik i går! Og leter etter Lapras :grine:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Brimi skrev:

Er det noen her som har fått bonus (100xp) uten at det står noe annet enn bonus? Har skjedd meg flere ganger og jeg aner virkelig ikke hva det kan være. 

Mener å ha lest at man får bonus for hver 10. Pokémon av samme type som man fanger, så det er kanskje det du fikk?

Nå har jeg endelig gått langt nok med Growlite til å kunne utvikle Arcanine, så nå har jeg byttet buddy til Pikachu for å kunne få Raichu. 😊 Ellers skjedde det ikke så mye spennende på Pokémon-fronten i går, da jeg gikk rundt med folk som spiller, så jeg hadde bare appen oppe hovedsakelig for å gå tur med Growlite. Må en tur til Frognerparken eller noe i løpet av uka for å bruke Lucky Egg og utvikle Pokémon da, siden jeg nå har klart å spare opp over 30 stk som kan utvikles. 😊

Anonymkode: a3258...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mener å ha lest at man får bonus for hver 10. Pokémon av samme type som man fanger, så det er kanskje det du fikk?

Nå har jeg endelig gått langt nok med Growlite til å kunne utvikle Arcanine, så nå har jeg byttet buddy til Pikachu for å kunne få Raichu. 😊 Ellers skjedde det ikke så mye spennende på Pokémon-fronten i går, da jeg gikk rundt med folk som spiller, så jeg hadde bare appen oppe hovedsakelig for å gå tur med Growlite. Må en tur til Frognerparken eller noe i løpet av uka for å bruke Lucky Egg og utvikle Pokémon da, siden jeg nå har klart å spare opp over 30 stk som kan utvikles. 😊

Gikk rundt med folk som ikke spiller skulle det stå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan hende, men jeg har ikke hørt om noen andre sol har fått det. Kanskje de visste om det og ikke har trengt å spurt :fnise:

12 minutter siden, Bjørg47 skrev:

Har flere, men liker å gå i skogen å tenne bål, så ser jeg på naturen hører på roen, ser på fugler osv. dette er ikke imaginære objekter. Har ikke nesa nedi mobilen. Holder på mitt, pokemon go er dumt.(mener de som spiller det går glipp av den virkelige verden).

Litt morsomt at du sier det. Jeg har ikke sett så mye av den virkelige verden før jeg begynte å spille PoGo :-P Har fått sett mange fine ting som jeg ikke hadde fått sett om jeg ikke spilte :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Brimi skrev:

Ja, det kan hende, men jeg har ikke hørt om noen andre sol har fått det. Kanskje de visste om det og ikke har trengt å spurt :fnise:

Jeg har fått! Men ikke hver tiende av en type, jeg tror jeg bare har fått det på pidgey, egentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg til Oslo for å se etter Pokémons, sentrum for å være "nøyaktig". Noen spesielle steder jeg bør gå? Noen tips så det blir en vellykket jakt i Oslo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fant jeg: Spearow, Shellder, Kakuna (stakk av!!!), Pidgey, Drowzee, Venonat, Rattata (Stakk av), Bellsprout, Rattata igjen, Nidoran (hann), Spearow igjen, Weedle, Weedle, Kakuna, Meowth, Weedle, Pidgey, Zubat, Mankey, Pidgey (Stakk av), Weedle, Pidgey, Paras, Oddish, Paras igjen, Eevee, Weedle, Rattata, Weedle, Rhyhorn, Pidgey, Bellsprout, Spearow, Rattata, Rattata, Drowzee, Pidgey, Rattata (Stakk av), Spearow, Eevee. Fikk Zubat i 2-km egg. 

Har ikke spilt mye idag, kanskje 1 time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Aamu skrev:

Tenkte meg til Oslo for å se etter Pokémons, sentrum for å være "nøyaktig". Noen spesielle steder jeg bør gå? Noen tips så det blir en vellykket jakt i Oslo? 

Det kommer litt an på hvilke Pokémon du er på jakt etter, egentlig. Tjuvholmen og Aker Brygge er bra for vannpokémon som Magikarp, Tentacool, Tentacruel, Goldeen, Psyduck, Poliwag osv. Jeg har også funnet Dratini og Dragonair der, men de er ganske sjeldne. Slottsparken er bra for Abra. Frognerparken er bra for Squirte, og sist jeg var der fant jeg blant annet Nidoran (gutt og jente), Gastly, Staryu, Eevee, Magikarp (men ikke så mange som på Tjuvholmen), Weedle, Caterpie, Gastly, Pidgey, Drowzee, Jynx osv. Selv liker jeg Frognerparken best, fordi det der er mye flere Pokéstops og finere og gå rundt der, spesielt mellom statuebroen og monolitten. Også fint å sette seg ned på en benk i nærheten av et valgfritt Pokéstopp med lure på. På Tjuvholmen synes jeg det er best å sette seg ned i triangelet mellom tre Pokéstops ved Astrup Fernley-museet. Hvis man setter seg på riktig sted kan man nå alle tre på en gang, og det er alltid lures på dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer litt an på hvilke Pokémon du er på jakt etter, egentlig. Tjuvholmen og Aker Brygge er bra for vannpokémon som Magikarp, Tentacool, Tentacruel, Goldeen, Psyduck, Poliwag osv. Jeg har også funnet Dratini og Dragonair der, men de er ganske sjeldne. Slottsparken er bra for Abra. Frognerparken er bra for Squirte, og sist jeg var der fant jeg blant annet Nidoran (gutt og jente), Gastly, Staryu, Eevee, Magikarp (men ikke så mange som på Tjuvholmen), Weedle, Caterpie, Gastly, Pidgey, Drowzee, Jynx osv. Selv liker jeg Frognerparken best, fordi det der er mye flere Pokéstops og finere og gå rundt der, spesielt mellom statuebroen og monolitten. Også fint å sette seg ned på en benk i nærheten av et valgfritt Pokéstopp med lure på. På Tjuvholmen synes jeg det er best å sette seg ned i triangelet mellom tre Pokéstops ved Astrup Fernley-museet. Hvis man setter seg på riktig sted kan man nå alle tre på en gang, og det er alltid lures på dem. :)

Ok :) ANer ikke hvor Tjuvholmen er, men har kjennskap til de andre stedene. Blir vel sikkert Aker Brygge, da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Aamu skrev:

Ok :) ANer ikke hvor Tjuvholmen er, men har kjennskap til de andre stedene. Blir vel sikkert Aker Brygge, da

Tjuvholmen er den nye bydelen utenfor/ved siden av Aker Brygge (bare fortsett langs bryggekanten i motsatt retning av Rådhuset), bare søk opp Astrup Fernley-museet på google maps :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som ikke en gang bor i nærheten av sentrumskjernen, eller i det hele tatt drar dit mer enn jeg må, så er Buddy-systemet helt utmerket! Fanger en magicarp i ny og ne (har 300 candy), og mes magicarp som buddy trenger jeg bare gå 1km per candy. Ypperlig for meg som går mye tur med bikkja i skog og mark!

Ja, også fant jeg Electrabuzz her hvor jeg bor. Hurra!

Anonymkode: 76f3f...12a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man må opp i en viss level før man kan få seg en buddy? er på level 17 og får det ikke til.

Anonymkode: a41e5...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på vei hjem i regnet, så dirret det i iFonen. Tenkte egentlig ikke å sjekke, ville bare hjem fortest mulig, men tok en kikk på skjermen. En Lapras med CP på over 2000! Så så nok vanvittig smart ut der jeg sto og balanserte paraply mellom hake og skulder mens jeg spilte. :ler: Men var verdt det, for fikk'an!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om man må opp i en viss level før man kan få seg en buddy? er på level 17 og får det ikke til.

Det tror jeg ikke. :) Trykker du i riktig meny?

pokemon_go_buddy_4.png

(Ikke min bruker altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ambivalent skrev:

Det tror jeg ikke. :) Trykker du i riktig meny?

(Ikke min bruker altså.)

Takk for svar. Fikk det til nå. Teite meg hadde ikke oppdatert spillet :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bjørg47 skrev:

Har flere, men liker å gå i skogen å tenne bål, så ser jeg på naturen hører på roen, ser på fugler osv. dette er ikke imaginære objekter. Har ikke nesa nedi mobilen. Holder på mitt, pokemon go er dumt.(mener de som spiller det går glipp av den virkelige verden).

Jeg mener det er mye dummere å anta at folk som spiller Pokemon Go ikke gjør noe annet enn å gå med nesa i mobilen, eller at de ikke har noen andre interesser. Men jeg tenker at du allerede har gjort deg opp en mening så det er vel neppe noen vits i å diskutere dette så mye mer.

Over til det denne tråden handler om: idag fikk jeg endelig nok bellsprout-candy til å ordne meg en Victreebel :) Fikk også min første Kabuto i et egg.
Skulle ønsket man kunne fjerne egg man ikke ville ha for å få plass til bedre egg. Kombinasjonen få inkubatorer og ingen mulighet til å kvitte seg med egg er noe av det mest irriterende med spillet.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...