Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

I dag ble jeg endelig level 24! Tar sin tid å gå opp i level etter level 20 merker jeg. Blir enda verre å nå level 25, siden det nå kreves 150 000 XP, så nå skal jeg prøve å være flink å kun utvikle Pokémon mens jeg bruker Lucky Egg. Takket være en tur i Frognerparken i dag har jeg nå 25 Pokémon som er klare til å utvikles (hadde egentlig 26, men utviklet en Pidgey da jeg plutselig så at jeg var under 500 XP unna level 24), og snart er buddyen min, Growlite, klar til å utvikles også (bare 9 km og 3 candy til). :)

Fant dessverre ingen nye Pokémon i Frognerparken i dag, men er fornøyd likevel, da jeg fant mye jeg trengte: nok Magicarps til å endelig kunne utvikle til Gyarados, 6-7 Squirtle, Nidoran (både gutt og jente), Venonat, Meowth, Oddish, Staryu, Gastly, Caterpie, Weedle, og selvfølgelig massevis av Pidgey, Rattata og Drowzee. Må innrømme at jeg ble litt misunnelig på småguttene som jeg overhørte at hadde funnet Snorlax (så det plutselig var flere titalls gutter som begynte å løpe), men dessverre rakk jeg ikke frem til den før den forsvant. Føler meg litt for gammel til å begynne å løpe etter småguttene, i hvert fall uten treningstøy på, så jeg får heller håpe at den kommer tilbake til parken ved en senere anleding, eventuelt at han gjemmer seg inni det neste 10 km-egget mitt. Er visstnok mange smågutter som har funnet Snorlax i Frognerparken, så den "spawner" vel kanskje på faste tidspunkt.

Er det forresten mange av dere her inne som har funnet en vill Snorlax, i så fall hvor?

Så også på Pokémonmap at det var en Doduo og en Hitmonlee oppe ved Skøyen skole, men det var under 10 min til de forsvant, og jeg ville ikke rukket frem i tide siden jeg var nede ved broen. Bruker egentlig ikke det kartet så ofte, da jeg føler det er litt juks å finne nye Pokémon på den måten, men har brukt det for å finne ut hvor en Pokémon som jeg allerede ser på Nearby-listen min befinner seg, det synes jeg er innafor. :)

Anonymkode: a3258...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant Snorlax på Aker brygge, sønnen min fant den i stua vår.

Ellers har jeg gått tur i dag, og buddyen min registrerte 2 km, mens egget registrerte 300 m. Og det er jo veldig rart. Så gikk jeg en tur senere og, men da registrerte den ingenting de første 15 min, og jeg måtte restarte spillet. Føler det registrerer bedre om jeg går rett fram, veldig dårlig om jeg går rundt.

Jeg er på Level 28 nå, og satser på å være på Level 30 før vinteren kommer. For da tror jeg det blir lite spilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser mer her enn jeg går Pokemon om dagen.

Var på kafe med ei venninne i forrige uke da, og utenfor der var en pokestop så hadde spillet åpent for å samle baller. Noen hadde på lure stort sett de timene vi satt der også, så fikk fanget flere monstre.

Men, det som var litt artig var dette med egget. Jeg satt stille og den eneste bevegelsen med mobilen var hvis jeg flyttet den fra ene siden av bordet til den andre, eller opp og ned på bordflata. Og plutselig fikk jeg en oh? gitt... og egget klekket.

...og så var det nok bare ute etter å håne meg uansett, for det jeg fikk var en skikkelig drit kjedelig ett-eller-annet som jeg til og med har glemt nå. Tror det var en spurv eller sånn flagregreie eller sånn snabelfant eller noe sånt. I hvert fall var det veldig skuffende. Lav cp hadde den også, tror det var under 100. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg offisielt er lei. Er flere dager siden jeg fant noe jeg behøver, med unntak av de to Squirtle jeg fant her om dagen, og når jeg sjekker kartet er det sjelden noe jeg behøver der heller. Så de siste dagene har jeg ikke tenkt: "Hvor kan vi gå tur i dag for å finne Pokemon?", og har i grunn ikke spilt noe bortsett fra å ha spillet på for å få km. 

Jeg kunne alltids tatt en tur ut på Storøya for å samle Omanite til en Omastar, men ut over det vet jeg ikke helt hvor jeg skulle dratt for å få de jeg mangler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig pokemonGo-lysten tilbake! 
Ble lei for et par uker siden, men tre pokemon-turer i helga med kjæresten gjorde susen. 
Er straks på level 22, og har 40 utviklinger klar til neste gang jeg skal bruke lucky egg. 

Men, det er så få nye pokemon å finne for tiden. Så det er litt kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kø hjem fra jobben er fin til å klekke egg fant jeg ut. Ikke at jeg kjørte langt nok til at det ble klekket, men i morgen tenker jeg at jeg får klekket begge to på vei hjem... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så en Charmander på skjermen. Gikk ut i 30 sekunder og fant den :) Lav cp, men yay.. første jeg finner :P ! Min starter var en sånn. 

Ellers var jeg TOM for Pokéballer idag, og da kom selvsagt den ene kule etter den andre på løpende bånd. Fikk ikke fanget dem, men fikk en Marowak da :) Men så en Slowbro med cp ??? og jeg hadde ikke Pokéballer! ARGH...... Stod rett ved et Pokéstop, så fikk 2 vanlige baller. Prøvde med dem og Razzberry, gikk selvsagt ikke (eh, bommet med den ene t.o.m), og ventet på at 5 min var gått så jeg kunne få nye, men da stakk den av. BLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ.

Første jeg ser som har cp ???

Er på level 21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klekket to egg i dag og fikk en Diglett som jeg evolvet til en Dugtrio, og under over alle under: Jeg fikk Chansey i 10km-egget mitt!!! Jippi! Søte lille Chansey! Jeg ble så glad at jeg nesten utstøtte et lite gledeshyl i all ensomhet bortpå landeveien! :hoppendeglad:
I morgen skal jeg prøve å få klekket det siste 10km-egget mitt, og håper bare ikke jeg får en Jynx eller en annen lav-CP fjasepokemon. Lapras eller Snorlax hadde gjort seg, men bare jeg får en brukbar en er jeg fornøyd :)

Det var forresten en Lapras i nærheten nede i byen for et par dager siden, men etter å ha lett iherdig forsvant den fra nearby :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en Snorlax på nearby da jeg var hjemme. Den dukket ikke opp på pokemonmap og fant den ikke selv om jeg prøvde flere forskjellige veier. Og så forsvant den fra sightingslisten. Det sugde, har den ikke fra før av :tristbla: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg klekket to egg i dag og fikk en Diglett som jeg evolvet til en Dugtrio, og under over alle under: Jeg fikk Chansey i 10km-egget mitt!!! Jippi! Søte lille Chansey! Jeg ble så glad at jeg nesten utstøtte et lite gledeshyl i all ensomhet bortpå landeveien! :hoppendeglad:
I morgen skal jeg prøve å få klekket det siste 10km-egget mitt, og håper bare ikke jeg får en Jynx eller en annen lav-CP fjasepokemon. Lapras eller Snorlax hadde gjort seg, men bare jeg får en brukbar en er jeg fornøyd :)

Det var forresten en Lapras i nærheten nede i byen for et par dager siden, men etter å ha lett iherdig forsvant den fra nearby :(

Chansey er jo så utrolig søt, for to kvelder siden så dukket Chansey opp i sengen min, skulle bare sjekke før jeg la meg. Ble så utrolig glad. Har en fra før av, men fint med flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg sur, alle stikker av, fanger de flere ganger, og bruker nå great ball, da jeg er tom for vanlig. De hopper ut flere ganger, så stikker de. Og selvfølgelig kom Pikachu med CP 639, men stakk av den og.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, momo skrev:

Nå er jeg sur, alle stikker av, fanger de flere ganger, og bruker nå great ball, da jeg er tom for vanlig. De hopper ut flere ganger, så stikker de. Og selvfølgelig kom Pikachu med CP 639, men stakk av den og.

Det er fryktelig irriterende. Syns alt stikker av, til og med Rattata på cp 80 :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere merket forskjell på menge og type Pokémons i ulike byer? Jeg bor i Trondheim, finner sjelden noe spennende, har brukt laaaaang tid på å komme til level 20. Masse rotter og fugler stort sett.

så var jeg i Stavanger i helga. Håvet inn Pokémons jeg aldri har sett hjemme, og det var virkelig mange flere enn jeg er vant til i sentrum her! :) Det lønner seg visst å reise litt...

Anonymkode: 42628...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 19.9.2016 at 14.02, appelsinjuice skrev:

Jeg tror jeg offisielt er lei. Er flere dager siden jeg fant noe jeg behøver, med unntak av de to Squirtle jeg fant her om dagen, og når jeg sjekker kartet er det sjelden noe jeg behøver der heller. Så de siste dagene har jeg ikke tenkt: "Hvor kan vi gå tur i dag for å finne Pokemon?", og har i grunn ikke spilt noe bortsett fra å ha spillet på for å få km. 

Jeg kunne alltids tatt en tur ut på Storøya for å samle Omanite til en Omastar, men ut over det vet jeg ikke helt hvor jeg skulle dratt for å få de jeg mangler. 

Hvor er denne Storøya? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er STOR forskjell på byer ja.. 

Til nå har min beste pokemontur vært til Horten (Karljohansvern).
Gikk fra 103 i pokedexen til 113 på en kveld! 

Fikk blant annet (ikke alle var nye altså): Pikachu, Bulbasur, Squirtle, Dratini, Hitmonchan, Slowpoke, Cubone, Growlithe, Ponyta, Mr. Mime, Abra, Grimer, Exegcute, Scyther, (Magnemite og Voltorb er det voldsomt mange av). 

Fikk evolvet til Arcanine, Slowpoke, Raichu, Ninetales og Exegcutor blant annet som jeg ikke hadde fra før :) 

Anonymkode: 00245...485

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det spawna 3(!) lapras i Larvik og jeg var ikke på noen av stedene :bond: 

Er det noen her som har fått bonus (100xp) uten at det står noe annet enn bonus? Har skjedd meg flere ganger og jeg aner virkelig ikke hva det kan være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spawnet det plutselig en Rhydon rett utenfor jobb, så da røk det med et par baller. Fikk den til slutt og selv om den bare hadde nærmere 400 CP var det nå litt gøy med en splitter ny i pokedexen :) Nå har jeg 100 pokemon i pokedexen.

Fikk en Squirtle i 5km-egget mitt og det sier jeg meg meget fornøyd med! Var sikker på at det skulle bli en Rattata eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...