Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

14 timer siden, hog skrev:

Der har du sentrum ja :ler:

NTNU, Solsiden og festningen er vel kjent som de "beste" stedene, alt etter hva man leter etter :)

Ok, det har uansett liten betydning siden jeg er i Trondheim kun en gang i jubelåret, men men. Neste gang jeg skal dit er sikkert Pokemon Go helt ut. ;)

Anonymkode: d369b...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Brimi skrev:

Får ikke endret innlegget mitt -.- Se bort ifra det jeg sa om 100 i begynnelsen, for mener å huske at det bare står 80-100.

jeg lasta ned Poke Genie-appen og det ser ut som den regner ut eksakt IV. det står f.eks. 94%. alt som er 80% er great i følge appen.

lurer på om de har tenkt å forbedre registreringen av antall kilometer man har gått snart. på vei til og fra jobb i går skulle jeg ha fått 2 Lapras candy, men fikk ikke en engang da det bare ble registrert 4,5 km. jeg gikk 5 km hver vei og det er stort sett en rett strekning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastet ned den appen for å regne ut IV, men en av mine fikk ca 55, men er bra til å sloss.

Synes og den km telleren, er veldig varierende, noen ganger får den med ca 80%, og andre ganger får den nesten ikke med noe.

Synes etter siste oppdatering, så er det blitt mye vanskeligere å fange de, har jo nesten ikke baller igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fresia skrev:

jeg lasta ned Poke Genie-appen og det ser ut som den regner ut eksakt IV. det står f.eks. 94%. alt som er 80% er great i følge appen.

lurer på om de har tenkt å forbedre registreringen av antall kilometer man har gått snart. på vei til og fra jobb i går skulle jeg ha fått 2 Lapras candy, men fikk ikke en engang da det bare ble registrert 4,5 km. jeg gikk 5 km hver vei og det er stort sett en rett strekning.

Ah, jeg har ikke den appen :P Kommer ikke det ann på GPS'en og ikke selve spillet? Hos meg har den klart å registrere ganske bra. Det er 700 meter ned til butikken og det pleier den å registrere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fant jeg to Squirtle og fikk evolvet til Blastoise. Jeg burde nok ha valgt en annen buddy til å begynne med, men var så utolmodig etter å få de 4 candyene jeg manglet :P Byttet buddy til Charmander, han finner jeg jo aldri lenger. 

Bortsett fra Squirtle har jeg ikke sett en eneste Pokemon jeg behøver på noen dager, og da blir det jo kjedelig. I eggene har jeg også klekket Pokemon jeg ikke har bruk for. Fant en Onix, som jeg ikke ser så ofte, i går, men den forsvant i en sky. 

Her er Pokedexen min nå. Er i ferd med å gå lei. Finner jo aldri Lapras, Tangela, Porygon eller nok Bulbasaur, Charmander, Dratini, Kabuto og Omanite til å evolve. 

image.png

image.png

image.png

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, appelsinjuice skrev:

I går fant jeg to Squirtle og fikk evolvet til Blastoise. Jeg burde nok ha valgt en annen buddy til å begynne med, men var så utolmodig etter å få de 4 candyene jeg manglet :P Byttet buddy til Charmander, han finner jeg jo aldri lenger. 

Bortsett fra Squirtle har jeg ikke sett en eneste Pokemon jeg behøver på noen dager, og da blir det jo kjedelig. I eggene har jeg også klekket Pokemon jeg ikke har bruk for. Fant en Onix, som jeg ikke ser så ofte, i går, men den forsvant i en sky. 

Her er Pokedexen min nå. Er i ferd med å gå lei. Finner jo aldri Lapras, Tangela, Porygon eller nok Bulbasaur, Charmander, Dratini, Kabuto og Omanite til å evolve. 

Har dere mange Abra der du bor?  Jeg har kun fanget 3 abra helt siden jeg startet å spille. Gleder meg til evt trading kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg endelig Charmander her om dagen, den hadde ikke så høy CP men synes det var veldig gøy  å få han likevel. Ellers har jeg fått evolvet Nidoran hunn og hann til Nidoking og  Nidoqueen pga den nye buddywalkingen og candy jeg har fått derfra.

Nå har jeg Graveler som buddy og får candy per 1 km som er topp, problemet er at den ikke registrerer alt jeg har gått noe som er forferdelig irriterende! Virker som det har noe med hvor nært man er telefonmasten og om det er dårlig eller godt signal eller om man ligger i signalskygge. Jeg går noen ganger forbi et sted hvor det er en fjellside og superdårlig signal og der teller den aldri meterne jeg går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå dere har jeg fått noen nye pokèmons!

Jeg så skyggen av charmender i går, vi lette høyt og lavt men fant han ikke. :(

Nye som jeg har fått er: Cubone, Diglett, Exeggcute, Fearow, Hypno, Kabuto, Magnemite, Mankey, Rhyhorn, Sandshrew, Slowpoke og, LAPRAS!!!!! :hoppendeglad:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mibella skrev:

Da fikk jeg endelig Charmander her om dagen, den hadde ikke så høy CP men synes det var veldig gøy  å få han likevel. Ellers har jeg fått evolvet Nidoran hunn og hann til Nidoking og  Nidoqueen pga den nye buddywalkingen og candy jeg har fått derfra.

Nå har jeg Graveler som buddy og får candy per 1 km som er topp, problemet er at den ikke registrerer alt jeg har gått noe som er forferdelig irriterende! Virker som det har noe med hvor nært man er telefonmasten og om det er dårlig eller godt signal eller om man ligger i signalskygge. Jeg går noen ganger forbi et sted hvor det er en fjellside og superdårlig signal og der teller den aldri meterne jeg går.

Jeg syns det blir registrert nesten litt overraskende mye jeg. Pleier å ha tlf i lommen når jeg går rundt og pusler hjemme og ellers når jeg går rundt omkring. Rett som det er så får jeg beskjed om at min Pikachu har funnet candy. Virker ikke som om det er like viktig å gå rett frem på samme måte som når man skal klekke egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pepperbiff skrev:

Har dere mange Abra der du bor?  Jeg har kun fanget 3 abra helt siden jeg startet å spille. Gleder meg til evt trading kommer

Det var en del Abra her til å begynne med, men i det siste har jeg ikke sett den så ofte. Tror de fortsatt nester i Slottsparken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ms. Steele skrev:

Jeg syns det blir registrert nesten litt overraskende mye jeg. Pleier å ha tlf i lommen når jeg går rundt og pusler hjemme og ellers når jeg går rundt omkring. Rett som det er så får jeg beskjed om at min Pikachu har funnet candy. Virker ikke som om det er like viktig å gå rett frem på samme måte som når man skal klekke egg. 

Jeg har fulgt med på buddy-lengde og egglengde i et par dager, og begge registrerer lik lengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Mibella skrev:

Spillet baserer seg jo på GPS og mobildata. Så om de har dårlig signal så vil det påvirke spillet. Regner med at det er dårlig signal på fjellet, noen steder ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Sofienbergparken i kveld, fant som vanlig ingenting jeg behøver. Begynner å bli litt lei når det går dagevis mellom hver gang jeg finner en Pokemon jeg behøver for å evolve. Har fått 2 candy fra Charmander-buddyen min, men det er jo mager trøst når jeg behøver 49 candy til :P 

Så begynner å bli litt lei, ja, og hvis jeg slutter å spille er det jo ikke sikkert jeg gidder å begynne igjen når 2. generasjon kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes og den registrerer km dårlig, og jeg har en annen registrering av km på telefonen, og den registrerer alltid mer.

Ellers så har det blitt helt håpløst, å fange pokemon etter oppdateringen. De hopper ut 10 ganger, så poff borte.

Ellers fikk jeg faktisk en ny i dag, en Aerodactyl. Og det skjer ikke ofte. Nå har jeg 135 i pokedexen. Men er ikke i nærheten av å få evolvet noen nye. For det dukker jo aldri opp de jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, momo skrev:

Synes og den registrerer km dårlig, og jeg har en annen registrering av km på telefonen, og den registrerer alltid mer.

Ellers så har det blitt helt håpløst, å fange pokemon etter oppdateringen. De hopper ut 10 ganger, så poff borte.

Ellers fikk jeg faktisk en ny i dag, en Aerodactyl. Og det skjer ikke ofte. Nå har jeg 135 i pokedexen. Men er ikke i nærheten av å få evolvet noen nye. For det dukker jo aldri opp de jeg trenger.

Merkelig at det skal være så stor forskjell fra telefon til telefon eller sted til sted. Her registreres det som skal (tror jeg) og blir litt positivt overrasket av og til også. Skal ta en dobbeltsjekk i dag som jeg skal gå 8 km for å se om det faktisk blir 8 Pikachu candy og 8  km på egg. Skal også koble opp pulsbeltet til Polar som er helt nøyaktig. Ikke at det spiller så stor rolle egentlig, men er jo gøy å se om spillet fungerer slik det skal :) 

Ellers blir det også få nye her. Har 128 og syns det er ganske bra allikevel.

Spillet har blitt ustabilt. Får ofte beskjed om at jeg ikke kan overføre til professoren pga en ukjent feil etter litt heng, men når jeg skal prøve igjen så er den allerede overført. Jeg ser ofte den hvite runde dingsen oppe til venstre som spinner rundt som om den ikke finner signal når jeg skal fange en Pokemon Det var mye freeze da jeg skulle utvikle med Lucky egg også. Fikk utviklet bare 50, men hadde over 70 klare. Var bare freeze slik at jeg måtte restarte hele tiden. Litt irriterende, men tenker at er jo bare et spill :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også merket at det er mer heng i spillet igjen. Jeg tror at det kan være fordi det blir fl er og fler livekart, som jo belaster serverne kraftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått testet hvor mye som blir registrert av det jeg faktisk går. På en tur på 8 km så ble 7,8 km registrert. Det var ikke noe forskjell på Buddy og egg. Gikk riktignok mest rett frem, men er overbevist nok at det meste blir registrert som det skal. Merket at Buddy var litt treg til å oppdatere, men km kom litt i rykk og napp. Når stemmen på pulsklokka sa antall km så hang spillet ørlite etter, men hentet seg altså inn igjen. Det kan stemme med min erfaring om at egg klekker sent selv om det har stått f.eks 5 km og egentlig er klart en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...