Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Spurta akkurat ut for å finne Pikachu som var i nærheten men plutselig var han borte :angry: fikk noen andre jeg ikke får så ofte bl.a. Vulpix, Diglett og Sandshrew så det var en mager trøst. Ikke fikk jeg Charmander tidligere siden den også forsvant. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært skikkelig heldig med 10 km-eggene; i tillegg til Lapras fikk jeg også en Schyter! 😀 Har også funnet både Magnemite, Jigglypuff og Clefairy, i tillegg til de vanlige duene og rottene. ☺

Anonymkode: a3258...252

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg klekket tre 5km-egg og ett 10km-egg. I 5km-eggene fikk jeg Psyduck (kjeeedelig), Ekans (nja ok) og Grimer (jippi, hadde ikke i fra før!). I 10km-egget fikk jeg *drumroll*... Jynx! :dry: Hun var knapt nok bedre enn den jeg hadde i fra før, så det var skuff når jeg endelig hadde klart å klekke et 10km-egg.

Men jeg har fått to nye 10km så jeg tror pokestopene her er inne i en god stim! Håper så veldig på en Chansey da jeg enda ikke har sett den her omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye spennende som skjer på pokemonfronten her om dagen :P Daglige turer gir innkomst av fugler, og eeveer i fleng. Fant snorlax tidligere idag, og skulle fange for både meg og samboeren. Samboeren sin telefon gikk det finfint å fange den med, første forsøk og vanlig ball. Min stakk etter razzberry og ÉN ultraball :sur::grine: Angrer på at jeg fanget til samboeren, ja :bond:

For de som har iPhone (vet ikke om appen finnes til android) og vil enkelt finne ut av IV så er appen Poke Genie genial :D Du tar en screenshot av pokemonen din (pass på at cpen kommer ordentlig frem på bildet), også regner appen ut IVen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mibella skrev:

Spurta akkurat ut for å finne Pikachu som var i nærheten men plutselig var han borte :angry: fikk noen andre jeg ikke får så ofte bl.a. Vulpix, Diglett og Sandshrew så det var en mager trøst. Ikke fikk jeg Charmander tidligere siden den også forsvant. :jolie:

Jeg får plutselig masse Pikachu i 2 km egg. Det er litt snålt, for jeg har klekket drøssevis med egg tidligere uten å se snurten av den. Har Raichu også, men den fant jeg på Nesøya.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sloss mot en gym, med 8 pokemon. Har ikke vunnet, men fikk ut 2 stk. Det er flere bra Dragonite i gymmen, og den beste med CP på ca 2800. Og Dragonite er den jeg synes det er vanskeligst å sloss mot. Ikke har jeg han selv heller. Kom en Dratini i nærbyen i stad, og jeg løp ut for å finne den, men den kom ikke.

Hvilke synes dere det er vanskeligst å sloss mot? Og hvilken av dine er best på å sloss? Jeg tror min Vapereon med CP 2193 er best. Men kommer jo litt an på hvem man sloss mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, momo skrev:

Jeg har sloss mot en gym, med 8 pokemon. Har ikke vunnet, men fikk ut 2 stk. Det er flere bra Dragonite i gymmen, og den beste med CP på ca 2800. Og Dragonite er den jeg synes det er vanskeligst å sloss mot. Ikke har jeg han selv heller. Kom en Dratini i nærbyen i stad, og jeg løp ut for å finne den, men den kom ikke.

Hvilke synes dere det er vanskeligst å sloss mot? Og hvilken av dine er best på å sloss? Jeg tror min Vapereon med CP 2193 er best. Men kommer jo litt an på hvem man sloss mot.

Enig i at Dragonite er den vanskeligste å slåss mot. Snorlax kan også være vanskelig, spørs hvilke angrep den har. Vaporeonen min pleier som regel å være best, men bruker også Exeggutor og Gyarados en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mormont skrev:

Enig i at Dragonite er den vanskeligste å slåss mot. Snorlax kan også være vanskelig, spørs hvilke angrep den har. Vaporeonen min pleier som regel å være best, men bruker også Exeggutor og Gyarados en del.

Fairy-typer er gode mot dragonite. Jeg har en 1400 cp wigglytuff som er effektiv mot mye sterkere dragonites. Ellers er elektrisitet- og gresstyper gode mot vann, noe det er mye av i gymmer. Så mine topp tre er vaporeon (pga god cp), electrabuzz og wigglytuff, de får som regel jobben gjort :)

Anonymkode: bc7ac...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Trondheim i dag, og det var litt skuffende. Fant ingen jeg ikke hadde fra før, men fikk fanget en del og snurret på masse pokestops og fikk mange nye egg. Satte en lure på Olav Tryggvason, synes det var litt lol.

Anonymkode: d369b...d87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var i Trondheim i dag, og det var litt skuffende. Fant ingen jeg ikke hadde fra før, men fikk fanget en del og snurret på masse pokestops og fikk mange nye egg. Satte en lure på Olav Tryggvason, synes det var litt lol.

Hva var du på leting etter da? Hvor du er i byen har mye å si for hva som ofte spawner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hog skrev:

Hva var du på leting etter da? Hvor du er i byen har mye å si for hva som ofte spawner.

Lette ikke etter noe spesielt, men hadde iallfall håpet at det var noe annet enn en endeløs rekke av fugler og rotter. Til og med med lure kom det ikke noe annet enn Rattata og Pidgey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lette ikke etter noe spesielt, men hadde iallfall håpet at det var noe annet enn en endeløs rekke av fugler og rotter. Til og med med lure kom det ikke noe annet enn Rattata og Pidgey.

Der har du sentrum ja :ler:

NTNU, Solsiden og festningen er vel kjent som de "beste" stedene, alt etter hva man leter etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, hog skrev:

Der har du sentrum ja :ler:

NTNU, Solsiden og festningen er vel kjent som de "beste" stedene, alt etter hva man leter etter :)

Sentrum er så overraskende kjedelig! Festningen har jeg ikke prøvd enda, hva er det som typisk spawner der? Tenkte å gå på oppdagelsesferd i morgen siden jeg har helt fri for en gangs skyld. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Ambivalent skrev:

Sentrum er så overraskende kjedelig! Festningen har jeg ikke prøvd enda, hva er det som typisk spawner der? Tenkte å gå på oppdagelsesferd i morgen siden jeg har helt fri for en gangs skyld. :ler:

Har funnet mer rock og fire typer opp mot festningen. Growlithe, geodude, ponyta osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fairy-typer er gode mot dragonite. Jeg har en 1400 cp wigglytuff som er effektiv mot mye sterkere dragonites. Ellers er elektrisitet- og gresstyper gode mot vann, noe det er mye av i gymmer. Så mine topp tre er vaporeon (pga god cp), electrabuzz og wigglytuff, de får som regel jobben gjort :)

Anonymkode: bc7ac...8e3

Takk for tips, visste ikke at fairy var god mot dragon. Da skal jeg bruke Clefable på 1650 neste gang. Har fått med meg det med gress eg elektrisk, så har satset en del på Exeguttor og Jolteon. Det er mye enklere å ta gym når man vet hvilke som er effektive å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 14. september 2016 at 22.02, Titania skrev:

Ikke mye spennende som skjer på pokemonfronten her om dagen :P Daglige turer gir innkomst av fugler, og eeveer i fleng. Fant snorlax tidligere idag, og skulle fange for både meg og samboeren. Samboeren sin telefon gikk det finfint å fange den med, første forsøk og vanlig ball. Min stakk etter razzberry og ÉN ultraball :sur::grine: Angrer på at jeg fanget til samboeren, ja :bond:

For de som har iPhone (vet ikke om appen finnes til android) og vil enkelt finne ut av IV så er appen Poke Genie genial :D Du tar en screenshot av pokemonen din (pass på at cpen kommer ordentlig frem på bildet), også regner appen ut IVen :D

hva er greia med IV? er pokemon med høy IV bedre å bruke i gymmer f.eks? hvor høy bør IV være? er det bra å være over 80 eller bør det være 100? :fnise:

fant Pikachu i går rett utenfor jobben, men den stakk etter ett kast! har fått han opp i nærheten mange ganger, men aldri funnet han og aldri fått han i egg heller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fant jeg ingenting jeg hadde bruk for. Fant en Pinsir og klekket en Ponyta, men ellers temmelig kjedelige greier. Har fått to candy fra Squirtle-buddyen min, så mangler bare to candy for å evolve til Blastoise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fresia skrev:

hva er greia med IV? er pokemon med høy IV bedre å bruke i gymmer f.eks? hvor høy bør IV være? er det bra å være over 80 eller bør det være 100? :fnise:

fant Pikachu i går rett utenfor jobben, men den stakk etter ett kast! har fått han opp i nærheten mange ganger, men aldri funnet han og aldri fått han i egg heller... 

Ja, de er bedre å bruke i gymmer og de bør være 100 :-) Men man får vel ikke vite eksakt? Trodde det beste man kan få er mellom 80-100. At man ikke får vite om den er 99 eller 85 liksom, men at den er innenfor 80-100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...