Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Alanapeeps skrev:

Haha sorry! :ph34r: men er det sånn at det er faste ting alle får på hvert level opp? 

Ja kjenner følelsen! Her er det et godt stykke i hver retning til et pokestop. Hender jeg tar meg en kjøretur til nabobyen bare for å gå opp og ned gaten med maaange pokestops for å samle baller. Luksus! De skjønner ikke hvor bra de har det de som bor på slike steder :fnise:

Ja kjenner også jeg nesten blir litt bitter når jeg hører om dem som har pokestop i husveggen og fanger gode pokemon hjemme i stua :dry:

Jeg fulgte ikke helt med på at ryggsekken min ble full da jeg levla opp til level 20, så jeg gikk glipp av noen ekstra baller fra et par pokestops :( I dag vurderer jeg sterkt å ta meg en rånetur til ene tettstedet her i nærheten. De har bare tre pokestops men har en del pokemon man nesten aldri finner i byen her (Cubone, Vulpix, Magnemite, Ekans og Tentacool f.eks.). Men tettstedet er så lite at dersom jeg parkerer bilen og begynner å vase rundt der, risikerer jeg vel å bli uglesett og meldt til politiet :P Jeg blir i hvertfall veldig synlig og alle ser at denne voksne dama går rundt og fanger pokemon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk sannelig med meg mannen på kjøretur både til tettstedet og ned til byen! Snille mannen! :) Fikk fanget noen av de jeg samler på, inkludert en Vulpix! Og sannelig fikk jeg en Squirtle og en Charmander, og min aller første Kabutops! Kabutopsen hadde over 1000 CP og jeg ble så glad at mannen så rart på meg og lo :fnise: Så skyggen av en Dratini men den fikk jeg ikke tak i.
Fikk også fylt på med noen få baller men flesteparten røk jo med underveis siden jeg fanget en del pokemons på turen.
Skal straks ut og tusle 300 m så jeg får klekket 5km-egget mitt også, selv om jeg regner med det blir dårlig fangst. Håper egentlig på en skikkelig bra Vulpix nå når jeg har candy nok til å evolve en Ninetales. Men det er nok litt mye å håpe på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemte at det er Omanyte nest på Storøya på Fornebu. Fanget tre og hadde tre til i nærheten men gadd ikke lete etter de. 

Var litt rundtomkring og fanget en Growlithe slik at jeg hadde nok candy til å evolve til Arcanine, så det ble to nye i dag :) 

Fikk også enda en Pikachu i et egg (like moro hver gang :fnise: ), samt to Charmander og en Vulpix i egg, fant en Hitmonlee til, Geodude, to Magnemite, Magikarp, noen Squirtle, Electabuzz, Machop og Dratini. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, ikke noen god Vulpix i egget men en høvelig god Ekans, og dermed candy nok til å evolve meg en Arbok! Da har jeg altså fått to helt nye i pokedexen i dag! Ikke verst :)

Har nok candy til å evolve både en Ninetales og en Kingler men gidder ikke når Vulpixen og Krabbyen er såpass svake. Krysser fingrene for at de neste 5km-eggene klekker noen gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Frk.K skrev:

Jeg teller ned dagene til bilen skal på verksted :opplyser: Slik at jeg får gjort det samme.. Har bare 17 pòkeballs igjen og må være smågniten, selv om jeg har 3 pòkestops i nærheten, men de gir ikke ut nok pòkeballer. :snurt:

9 timer siden, Zzyzx skrev:

Jepp. Her er en oversikt. Ikke noe mer moro før 25.

http://www.polygon.com/2016/7/19/12227650/pokemon-go-level-rewards

Thanks! Ja det var det jeg fant ut også, her er det bare å stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pikachu på kveldstur i går og en ny pikachu i dag på 2km egg.. Får aldri nye og spennende pokemon lengre, alltid pidgey, weedle eller caterpie.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg utviklet til Arbok, Vileplume, Golem, Weezing og Dragonite :) Har nå 123 stk i Pokedex og level 26. Utfordringen nå er å finne de som ikke kan klekkes ut i egg eller utvikles. De må rett og slett finnes ute i det fri og det er altså min hodepine nå med full jobb og barnehagebarn. Ja ja, noen større eller mindre utfordringer skal man jo ha :fnise:

Helgens tur på Vulkan ble forresten en stor nedtur med tanke på Pokemon. Ingen Charmander å få, bare i nearbylisten til tross for iherdig leting. Ellers mest Drowzee, Poliwag og Psyduck der. Mathallen på Vulkan var forresten superbra og anbefales for de som liker delikatesser. Mye godt å velge i. Så var det jo også litt morsomt å være på steder som man vanligvis ikke er. Har blitt et trendy sted selv om det gamle arbeiderklassemiljøet med er bevart. Vel verdt et besøk!

De som trenger Magikarp og Goldeen kan fremdeles dra til Tjuvholmen. Får knapt annet der. 

Man kan sikkert mene mye om Pokemon Go, men spillet har i hvert fall gitt meg og min familie nye opplevelser. Har vært i byer og bydeler som vi aldri har vært i før takket være dette spillet :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ardwinna skrev:

Ja kjenner også jeg nesten blir litt bitter når jeg hører om dem som har pokestop i husveggen og fanger gode pokemon hjemme i stua :dry:

Jeg fulgte ikke helt med på at ryggsekken min ble full da jeg levla opp til level 20, så jeg gikk glipp av noen ekstra baller fra et par pokestops :( I dag vurderer jeg sterkt å ta meg en rånetur til ene tettstedet her i nærheten. De har bare tre pokestops men har en del pokemon man nesten aldri finner i byen her (Cubone, Vulpix, Magnemite, Ekans og Tentacool f.eks.). Men tettstedet er så lite at dersom jeg parkerer bilen og begynner å vase rundt der, risikerer jeg vel å bli uglesett og meldt til politiet :P Jeg blir i hvertfall veldig synlig og alle ser at denne voksne dama går rundt og fanger pokemon...

Du får vente til det er blitt mørkt hvis du har angst for å bli sett på som hun pokemondama :laugh: tror i grunn de fleste gir blaffen i hva folk driver med på mobilen. Har sett mange voksne menn rundt pokestops og gymmer så ikke ta det så tungt.

17 timer siden, Frk.K skrev:

Jeg teller ned dagene til bilen skal på verksted :opplyser: Slik at jeg får gjort det samme. Har bare 17 pòkeballs igjen og må være smågniten, selv om jeg har 3 pòkestops i nærheten, men de gir ikke ut nok pòkeballer. :snurt:

Fikk ikke til å redigere forrige innlegget jeg siterte deg i. Ser den! Kjipt uten bil da. Jeg kjøpte meg akkurat ny sykkel til de dagene jeg er uten bil, blir nok litt mer aktivitet fremover mellom pokestoppene her :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Alanapeeps skrev:

Du får vente til det er blitt mørkt hvis du har angst for å bli sett på som hun pokemondama :laugh: tror i grunn de fleste gir blaffen i hva folk driver med på mobilen. Har sett mange voksne menn rundt pokestops og gymmer så ikke ta det så tungt.

Fikk heller mannen min til å kjøre rundt i nabolaget der mens jeg hentet ut baller og fanget pokemon. Sikkert fremdeles litt suspekt men da er jeg i hvertfall ikke alene og det er ikke sååå opplagt hva jeg gjør :nigo: Kjøre søndagstur er vel typisk voksne folk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Alanapeeps skrev:

Fikk ikke til å redigere forrige innlegget jeg siterte deg i. Ser den! Kjipt uten bil da. Jeg kjøpte meg akkurat ny sykkel til de dagene jeg er uten bil, blir nok litt mer aktivitet fremover mellom pokestoppene her :fnise: 

Haha! 2 dager igjen!!! :hoppendeglad:Håper jeg får an ut samme dag også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer(!) på hva som er vitsen med å sette på en lure på et pokéstop og så forsvinne totalt. Jeg har et stop jeg ser fra huset og skulle forbi der i dag, men uten at jeg skulle noe spesielt og da jeg så at det var en lure der, så gikk jeg ut fort. Men jeg så absolutt ingen i nærheten. Jeg satt der et kvarters tid og fikk i grunnen ikke noe veldig spennende, men det burde jo vært andre der.

Jeg fikk to nye på turen min, Exeggute og Oddish.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde god tid etter jobb i dag, og tenkte på vei hjem at jeg skulle ta en liten omvei for å prøve å ta over en gym. Det er alltid så flaut hele greia. Sto en hel gjeng med 12-åringer der som tydeligvis nettopp hadde tatt over gym'en, så kom jeg og gjemte meg halvveis bak en vegg for å kjempe. Godt voksne damen. Det er jo ikke noen tvil om hva man holder på med liksom der man står og nitrykker på mobilen. :ler: Kjipt at man må så utrolig nært gym'en for å kunne kjempe... Jeg vant over tre av fem stykker før jeg følte meg litt for dum og gikk derfra. 😒

Men gud så gøy det er å være litt barnslig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sofie777 skrev:

Lurer(!) på hva som er vitsen med å sette på en lure på et pokéstop og så forsvinne totalt. Jeg har et stop jeg ser fra huset og skulle forbi der i dag, men uten at jeg skulle noe spesielt og da jeg så at det var en lure der, så gikk jeg ut fort. Men jeg så absolutt ingen i nærheten. Jeg satt der et kvarters tid og fikk i grunnen ikke noe veldig spennende, men det burde jo vært andre der.

Hørt at noen ganger så setter pokestoppene ut lures selv :)  Gikk selv forbi et pokestop her om dagen hvor det var en lure der, og ingen andre rundt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Frk.K skrev:

Hørt at noen ganger så setter pokestoppene ut lures selv   Gikk selv forbi et pokestop her om dagen hvor det var en lure der, og ingen andre rundt.  :)

Ah, da forstår jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sofie777 skrev:

Ah, da forstår jeg

Eller ikke? Når jeg googler det så får jeg ikke opp at pokestops putter de ut, kanskje folk bor veldig tett på (20 m avstand fra stoppet)  legger de ut. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk enda et 10 km egg i dag. Håååper på Snorlax eller en enda bedre Lapras en den jeg har (cp1249) :-) Sliter litt med å ha nok egg, jeg. Hadde bare ett på morgenen i dag, men fikk et par til...

Har fått litt dilla på å ta over og sette inn pokemons i gymmer. Det er gøy! Tar alltid over gymmen på togstajonen mens jeg venter på toget :-)

Kom på level 23 nettopp... Dette går sakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
18 minutter siden, sofie777 skrev:

Det er ikke noen som bor i avstand til Pokéstoppet og kan sette på en lure innenfra da? Er et Pokéstop som ofte har lure her i nabolaget, men har aldri sett noen ute der når luren er på, så mistenker at den er satt på av noen som bor i bygården rett ved, eventuelt av de på pizzasjappa i første etasje av bygården. Har selv en gym jeg når fra kjøkkenet/stua, så har blitt morgenrutine å ta over gymmen til frokosten :P

Anonymkode: a3258...252

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, sofie777 skrev:

Jeg gidder aldri stå ved et Pokestop i en halvtime. Setter jeg ut en lure står jeg der i noen få minutter og dukker det ikke opp noe spennende går jeg videre for i alle fall å få noen km på eggene mine eller finne noe annet spennende langs veien/sjekke ut andre Pokestops (som det ofte også er lures på)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Frk.K skrev:

Eller ikke? Når jeg googler det så får jeg ikke opp at pokestops putter de ut, kanskje folk bor veldig tett på (20 m avstand fra stoppet)  legger de ut. :vetikke:

Det bor ingen så nært at de kan sitte inne og bruke akkurat dette stoppet. Man trenger ikke å gå mange metrene, men man må ut i "ingenmannsland" siden stoppet er i en park. Det er for så vidt ballbinge og lignende med folk nær, men da er husene nærmere. De som var der var mer opptatt med fotball (100 m unna). Det kom et par gutter til stoppet da jeg gikk, så de fikk nok "brukt opp" luren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, sofie777 skrev:

36 minutter siden, Frk.K skrev:

Hørt at noen ganger så setter pokestoppene ut lures selv :)  Gikk selv forbi et pokestop her om dagen hvor det var en lure der, og ingen andre rundt. 

Man kan sjekke hvem som har satt på lure ved å trykke seg inn på pokestopet og trykke på lure-symbolet. Da ser man vel om det er en trener eller pokestopet selv som har satt på lure :)

Jeg skulle gjerne hatt flere 10km-egg... har fått tre i løpet av min 20 level lange karriere, og det synes jeg i grunnen er bedritent dårlig. Vil gjerne ha en Snorlax. Eller en Lapras med mer enn 297 CP (som min Lapras er på).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...