Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Endelig har regnet gitt seg her. Da går det an å ta seg en tur ut og få klekket litt egg. Må få unna litt slik at det kan bli plass til 10 km-egg :tongue: Så kan det hende at jeg tar turen bortom et gym og henger litt sammen med småungene :fnise: Ha ha, blir nok til at jeg står og gjemmer meg bak en busk eller noe mens jeg kjemper. Syns fremdeles det er flaut å vise åpenlyst at jeg er på gym. Å gå rundt og fange derimot har jeg ingen problemer med. Forstå det den som kan...

Tidligere i dag fikk jeg fylt opp alt stæsj fra ulike Pokestops, så nå er jeg klar til å jakte på masse pokemon. Ser i nearbylisten at det dukker opp litt annet enn bare fugler og larver i kveld, så da er det nok håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, hog skrev:

Usikker på om den har blitt linket før, men jeg bruker ofte siden under for å sjekke om pokemons jeg får er noe å ta vare på;

https://thesilphroad.com/research

Bare en ny pokemon for min del i dag, men siden det var en Arcanine så går det fint :laugh:

Å, heldige deg! Jeg prøver å samle nok til å utvikle en, men det kryr ikke akkurat av Growlithe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Ms. Steele skrev:

Å, heldige deg! Jeg prøver å samle nok til å utvikle en, men det kryr ikke akkurat av Growlithe her.

Ikke her i Trondheim heller! Jeg har ikke funnet en eneste vill Growlithe, alle er klekket ut av egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Brimi skrev:

Hvor mange pokemon bør ja ha for å evolve med lucky egg? Evolva mange med lucky egg på onsdag, men jeg satt igjen med ca. 10 minutter. Kjedelig å ikke få brukt de minuttene liksom.

Jeg brukte ca 24 min på å evolusjon 39.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

10 km egg er de beste, men om du har tolmodighet til det burde du vente til du er lvl 20 før du bruker dem, da pokemon fra egg er så sterk de kan bli når du er lvl 20.

Anonymkode: 2b30a...6d6

Ja har skjønt de er best, det tar bare så lang tid 😂 ...et par dager hvert fall som regel 🙈 Fikk magmar sist. Nå er det to 10km som klekker om to km 😃 Skal spare litt på de andre neste gang jeg får! Nå har jeg fult opp med 5km!

fikk 7 nye i dag så er oppe i 51 😬 Straks level 16, så er fersk mot mange andre her 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, studenten skrev:

Ja har skjønt de er best, det tar bare så lang tid 😂 ...et par dager hvert fall som regel 🙈 Fikk magmar sist. Nå er det to 10km som klekker om to km 😃 Skal spare litt på de andre neste gang jeg får! Nå har jeg fult opp med 5km!

fikk 7 nye i dag så er oppe i 51 😬 Straks level 16, så er fersk mot mange andre her 🙈

Vi er like langt, jeg kom nettopp på level 16 :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg på Level 22, og har nå hele 450 XP, av 100 000 XP. For å komme på neste Level. Det kan nok ta sin tid.

Dere andre som er på høye Level, går dere litt lei? Bare tenker, når det nå tar så lang tid før man er på neste Level. Og det kommer få nye, jeg kan i hvert fall gå i flere dager uten å se en ny en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, momo skrev:

Da var jeg på Level 22, og har nå hele 450 XP, av 100 000 XP. For å komme på neste Level. Det kan nok ta sin tid.

Dere andre som er på høye Level, går dere litt lei? Bare tenker, når det nå tar så lang tid før man er på neste Level. Og det kommer få nye, jeg kan i hvert fall gå i flere dager uten å se en ny en.

Må nok si det var litt morsommere da jeg fanget flere nye pokemon. Har 114 nå. Nå går det mer i samle de jeg har få av, så jeg får nok til å evolve til en ny en, samt klekking av egg. Syns nesten det er morsomst å klekke egg, er der jeg har størst sannsynlighet for å få en ny. Jeg har ikke gått lei, men syns ikke det er fullt så gøy lenger. Jeg må ha 190 000 xp for å komme til neste level (26), det tar sin tid. Men igjen blir det morsommere å levle opp, når det ikke skjer så ofte lenger :) Det er også morsommere å slåss i gym, i og med at jeg faktisk som regel vinner nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke målet å fylle Pokedex raskest mulig eller å være på høyest mulig level. Jeg koser meg skikkelig med spillinga, og syns fortsatt det er artig å få Weedle til CP10 (kanskje ekstra artig når jeg nå er på lvl 21, for de enkle med lav CP stikker ikke av). Jeg samler snøspurv, duer og mark for å få evolvet, jeg storkoser meg når jeg knuser et gym, og har det skikkelig trivelig ute på jakt. Kommer jo i kontakt med utrolig mye folk!

Håper for øvrig formen er god og været bra i morra. For da blir det Magikarpinnsamling på Aker Brygge. Mangler "bare" ca 150 stk. :ler: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor god CP du får på dine Pokemons er litt tilfeldig, men nesten utelukkende handler det om din egen level som trener.

Det ''triste'' men logiske faktum er at egg cappes på den levelen du fikk de på. Får du et 10 km egg på level 1, så vil ikke resultatet endre seg om du klekker de på level 20. Det er jo logisk, men også sant. En baby endrer seg ikke i et vanlig egg, om jeg i virkeligheten blir sterkere og bedre i en sport, f.eks. Du kan godt klekke de nå, og sannsynligvis få Eevees i CP 100-300, selfølgelig kan du få lavere rangerte Pokemons som Pidgeys i CP 10, eeller Eevees i CP 700. Unntak eksisterer.

Anonymkode: 8abda...af6

Jeg klekket nettopp et egg jeg fikk på lvl19, men jeg er lvl20. Høy CP, men ikke helt i toppen. Pinsir på over 1000 CP. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Rosalie skrev:

Jeg brukte ca 24 min på å evolusjon 39.

Haha, jeg er fremdeles for langt unna:bond: Dette kan ta litt tid føler jeg. Fikk 10 til som jeg kan evolve. Mangler bare 20-30 stk til :fnise: Men jeg skal ikke klage altså. Fant Magmar på onsdag og i dag fikk jeg Scyther + jeg har fanget andre pokemon jeg ikke hadde^^ Det er så morsomt med alle de som smiler lurt til meg når jeg er ute på pokemonjakt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Rosalie skrev:

For meg er ikke målet å fylle Pokedex raskest mulig eller å være på høyest mulig level. Jeg koser meg skikkelig med spillinga, og syns fortsatt det er artig å få Weedle til CP10 (kanskje ekstra artig når jeg nå er på lvl 21, for de enkle med lav CP stikker ikke av). Jeg samler snøspurv, duer og mark for å få evolvet, jeg storkoser meg når jeg knuser et gym, og har det skikkelig trivelig ute på jakt. Kommer jo i kontakt med utrolig mye folk!

Håper for øvrig formen er god og været bra i morra. For da blir det Magikarpinnsamling på Aker Brygge. Mangler "bare" ca 150 stk. :ler: 

Kult! Hadde du også tenkt å delta i NM i Pokemon som arrangeres der i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, momo skrev:

Tja, jeg er også på level 22 med 46 000 av 100 000, men er vel ikke akkurat lei selve spillet. Er kanskje litt lei av at det sjeldent kommer noen nye, men så blir jeg jo derimot ekstra glad når det først skjer :) I kveld ble jeg skikkelig skuffet. Satte først ut en lure på ett sted. Fikk bare spurver, duer og flaggermus :angry: Hadde ventet litt annet når jeg var nede ved elven. Så satte jeg ut en til et annet sted, men det kom fillern bare det samme der også! Fikk en Jynx på CP 620 helt på tampen, men det var altså den eneste utenom. Jeg overtok et gym på vei hjem og har fått gått noen km, men ble lite xp i forhold til det jeg hadde ønsket. Å klekke et egg med en Spearow i var ikke akkurat særlig motiverende i kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kødder du? Er det det? Da må jeg jo til byen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, BabyBlue skrev:

Har gått fra å bare vandre på asfalten til å bli mer som dette :fnise:

Formen er ganske lik, men har blitt en skikkelig skogsmus. Om man ikke har mange pokestop i nærheten er det uansett alltid en god del pokemon i skauen! Jeg har forsåvidt tryna en del over røtter og lignende, så blåmerker har jeg fått en samling av. Jeg kan ikke spille pokemon go aktivt i områder med trafikk, da hadde jeg endt opp på legevakten for leeenge siden. 

Finner du Pokemon i skogen, altså? Jeg går sjelden i skogen, men den ene gangen jeg gjorde det for å komme meg til en bortgjemt gym som jeg kunne sette igjen en Pokemon på fant jeg så godt som ingen Pokemon. Finner egentlig flest i sentrumsområder. 

I dag har det ikke blitt noe Pokemon på meg siden vi har vært på biltur. Fikk plukket med meg noen få da vi stoppet (Staryu, enda en Eevee ( :P ), Gloom, Oddish, Magikarp og Horsea. Fikk også en Vulpix, Abra og Nidoran-gutt i egg, men bortsett fra det hadde jeg nok fanget flere fra sofaen i dag enn jeg gjorde på tur :P Fant to Jigglypuff på rappen hjemme nå. Jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Ms. Steele skrev:

Tja, jeg er også på level 22 med 46 000 av 100 000, men er vel ikke akkurat lei selve spillet. Er kanskje litt lei av at det sjeldent kommer noen nye, men så blir jeg jo derimot ekstra glad når det først skjer :) I kveld ble jeg skikkelig skuffet. Satte først ut en lure på ett sted. Fikk bare spurver, duer og flaggermus :angry: Hadde ventet litt annet når jeg var nede ved elven. Så satte jeg ut en til et annet sted, men det kom fillern bare det samme der også! Fikk en Jynx på CP 620 helt på tampen, men det var altså den eneste utenom. Jeg overtok et gym på vei hjem og har fått gått noen km, men ble lite xp i forhold til det jeg hadde ønsket. Å klekke et egg med en Spearow i var ikke akkurat særlig motiverende i kveld :fnise:

Jeg var og en tur i byen i dag, gikk mest ved elven. Og var skuffet, syntes det både var få, og mest de man har alt for mange av. Og de fleste stakk av, etter å ha brukt flere baller på de. Synes det varierer veldig. Var en annen dag denne uken, så var jeg i byen, da fant jeg 3 nye, fikk en ny i egg og fant mange av de jeg trengte for å kunne evolve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oj, takk for tipset. Da tar jeg en tur der, hvis jeg rekker det! Uansett trenger jeg å samle flere magicarper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue
6 timer siden, Ewe skrev:

Du får ikke Ninetales i egg. Du får eventuelt Vulpix som du kan samle til du får nok candy til å utvikle. Han har jeg fått 2 ganger i 5 km-egg

Stemmer! Åh, det er så surt. Men det gjør det mer spennende da. Hadde vært kjedelig om alle var tilgjengelig i egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue
1 time siden, appelsinjuice skrev:

Finner du Pokemon i skogen, altså? Jeg går sjelden i skogen, men den ene gangen jeg gjorde det for å komme meg til en bortgjemt gym som jeg kunne sette igjen en Pokemon på fant jeg så godt som ingen Pokemon. Finner egentlig flest i sentrumsområder. 

I dag har det ikke blitt noe Pokemon på meg siden vi har vært på biltur. Fikk plukket med meg noen få da vi stoppet (Staryu, enda en Eevee ( :P ), Gloom, Oddish, Magikarp og Horsea. Fikk også en Vulpix, Abra og Nidoran-gutt i egg, men bortsett fra det hadde jeg nok fanget flere fra sofaen i dag enn jeg gjorde på tur :P Fant to Jigglypuff på rappen hjemme nå. Jaja. 

Ja, der det er tall grass og sånn :) Spesielt på turstier er det gode sjanser for å finne pokemon om det er mye grønt i nærområdet. 

Det er absolutt best i sentrumsområder, men har man ikke det i nærheten så er det skauen som er plassen å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...