Rosalie Skrevet 7. august 2016 #1401 Del Skrevet 7. august 2016 8 timer siden, hog skrev: Husk å hente ut coins og stardust Hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 7. august 2016 #1402 Del Skrevet 7. august 2016 6 timer siden, Titania skrev: Har sett mange Chanseyer (hos andre, ikke fanget den selv enda ) med ikke så høy cp - men VELDIG høy hp, sammenlignet med andre pokemon. Kan komme godt med i gym evt :D Min Chansey har hp på 266, noe som er høyere enn de andre Pokemon jeg har med høyere CP. Jeg har bare gymmet noen få ganger så jeg tenkte ikke på det med hp'en. Vil gjerne sette meg ned på en benk et sted og gymme, men bortsett fra en gang har jeg alltid vært på farten når jeg har vært i nærheten av en gym, så det blir som oftest med en eller ingen kamper. Jaja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 7. august 2016 #1403 Del Skrevet 7. august 2016 Hva er det som avgjør en pokémons CP? Et eksempel: Jeg har to Rattatas, begge med CP 97. Rattata 1: 2,59kg (xs) - 0,28m - Quick attack normal 10 - Hyper Fang 35 - HP 21 Rattata 2: 5,05kg (xl) - 0,37m - Tackle normal 12 - Hyper Fang 25 - HP 25 Hvorfor har de samme CP? Skal man se borti fra CP og heller se på enkeltangrep? Hva med HP? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hog Skrevet 7. august 2016 #1404 Del Skrevet 7. august 2016 6 timer siden, Ardwinna skrev: Hvordan henter man belønning umiddelbart? Jeg er jo temmelig gymbattlejomfru så jeg skjønner ikke dette helt enda 5 timer siden, Rosalie skrev: Hvordan? Hver gang nedtellingen i shoppen er ferdig, kan man umiddelbart etter å ha fått pokemon inn i gym trykke på skjoldet i shoppen for å få 10 coins og litt stardust for hver poke du har i en gym. Illustrasjonsbilde under, skjoldet med nedtellingen øverst til høyre. På bildet står det et "1" tall inne i skjoldet, for å signalisere at man har en pokemon plassert akkurat da. NB: Ikke fått kaffen min enda, så krongelete forklart! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ixnay Skrevet 7. august 2016 #1405 Del Skrevet 7. august 2016 Her har det vært lite Pokemon spilling den siste uken, merker at hverdagen har tatt meg. Hatt besøk hele helgen.. Håper jeg får spilt noe i dag. Skal til Oslo i jobb til uken, og har planer om å bli igjen litt etter jobb så jeg kanskje kan fange noen nye. Har kommet meg opp på leel 19, men det går smått. Hjelper jo ikke når man ikke får spitl heller da hehe Skulle gjerne sett at det dukket opp en og annen pokemon mens jeg var hjemme, men det gjør det aldri. Har spillet på i håp om bedre lykke, men skjer ingenting, annet enn at Pokedama mi ser ut som hun kjeder seg stort Den 31.7.2016 at 15.43, sofie777 skrev: Har noen av dere funnet ut hvilken pokemon dere er? Jeg fant en ting på Facebook der man regner sammen fødselsdato og år og finner resultatet i en Pokedex. Eksempel: Du er født 1.1.01, da er tallet 3 og du er Venusaur. Jeg er 84 og er en Doduo. Må prøve å skaffe en sånn. For øvrig er jeg en totalt noob på lvl 3 med 5 pokemon. Loading gif Tangela 13 timer siden, hog skrev: Ikke hvis nedtellingen går i shoppen. Jeg har bare møtt veldig mange som har trodd de må holde en gym i 20+ timer for å få noe i det hele tatt Jeg er en av de, har jo tatt over gyms flere ganger. Åh har tapt coins jeg da 10 minutter siden, hog skrev: Hver gang nedtellingen i shoppen er ferdig, kan man umiddelbart etter å ha fått pokemon inn i gym trykke på skjoldet i shoppen for å få 10 coins og litt stardust for hver poke du har i en gym. Illustrasjonsbilde under, skjoldet med nedtellingen øverst til høyre. På bildet står det et "1" tall inne i skjoldet, for å signalisere at man har en pokemon plassert akkurat da. NB: Ikke fått kaffen min enda, så krongelete forklart! Takk, nå skal jeg ut og ta over gyms igjen!! Har liksom miset litt motivasjonen på det siden de blir tatt tilbake nesten med en gang. Håper ikke de har blitt altfor sterke i vakumet mitt, så det ikker er håp om å ikke vinne i det hele tatt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1406 Del Skrevet 7. august 2016 Jeg tok over en gym med en CP 10 Weedle. Da gikk jeg raskt inn for å ta ut de 10 coinsa. Men hvorfor fortsetter nedtellingen nå som jeg har tatt ut belønningen min, OG Pokemonen min er slått ut av gymen? Har man 21 timer på seg til å ta ut belønningen hvis en Pokemon er i gymen, eller er det slik at jeg ikke kan legge inn en ny Pokemon i en ny gym på f.eks. 4 timer, 15 min. og 3 sek. (slik at det motiverer til å forsvare en gym i 21 timer... for å få flest Pokemons der? Mister jeg coinsa jeg tok ut? Anonymkode: 8abda...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 7. august 2016 #1407 Del Skrevet 7. august 2016 2 timer siden, hog skrev: Hver gang nedtellingen i shoppen er ferdig, kan man umiddelbart etter å ha fått pokemon inn i gym trykke på skjoldet i shoppen for å få 10 coins og litt stardust for hver poke du har i en gym. Jeg ble ikke så mye klokere, så jeg spør (maser) litt mer: - Får man 10 pokecoins når man starter nedtellingen eller må man gjøre noe annet før/etter nedtelling? - Må man vente til man har holdt en gym så lenge at nedtellingen er over (21 timer) før man kan hente ut mer pokecoins, eller får man noen belønning før mn har holdt en gym i 21 timer/ til nedtellingen er over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hog Skrevet 7. august 2016 #1408 Del Skrevet 7. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: ... Men hvorfor fortsetter nedtellingen nå som jeg har tatt ut belønningen min, OG Pokemonen min er slått ut av gymen? Har man 21 timer på seg til å ta ut belønningen hvis en Pokemon er i gymen, eller er det slik at jeg ikke kan legge inn en ny Pokemon i en ny gym på f.eks. 4 timer, 15 min. og 3 sek. (slik at det motiverer til å forsvare en gym i 21 timer... for å få flest Pokemons der? Mister jeg coinsa jeg tok ut? Anonymkode: 8abda...af6 Du kan legge inn pokemons i flere gymmer, men du får kun belønning når du trykker på skjoldet for å starte nedtellingen. Da er det 21 timer til du igjen kan høste noen form for belønning uansett hvilken gym du slåss/trener med. 10 minutter siden, Ardwinna skrev: Jeg ble ikke så mye klokere, så jeg spør (maser) litt mer: - Får man 10 pokecoins når man starter nedtellingen eller må man gjøre noe annet før/etter nedtelling? - Må man vente til man har holdt en gym så lenge at nedtellingen er over (21 timer) før man kan hente ut mer pokecoins, eller får man noen belønning før mn har holdt en gym i 21 timer/ til nedtellingen er over? Når man starter nedtellingen får man belønningen. Belønningen er 10 coins og noe stardust for hver pokemon du har i en gym. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 7. august 2016 #1409 Del Skrevet 7. august 2016 (endret) 1 time siden, hog skrev: Når man starter nedtellingen får man belønningen. Belønningen er 10 coins og noe stardust for hver pokemon du har i en gym. Tack så mycket! Da har jeg fått svar på et av PoGo-livets store mysterier! Jeg fikk forresten helt rett i mine antakelser. Da jeg våknet i morges kl 9 og sjekket tingenes tilstand var begge pokemonene mine grisebanka ut av gymmene sine Jeg lurer nå veldig på om det er noen som klarer å holde en gym i 21 timer eller mer? Jeg synes gymmene rundt her skifter farge støtt og stadig. Endret 7. august 2016 av Ardwinna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FarDareisMai Skrevet 7. august 2016 #1410 Del Skrevet 7. august 2016 Spørsmål. Dere som er aktive på gym, ser dere an pokemonene som er plassert på det gymmet dere har tenkt å ta? Tenker dere strategi og velger ut de rette pokemon? Tar dere mer enn motstandernes CP i betraktning, som f.eks type pokemon? F.eks hvis gymmet har flere ild- og elektriske pokemon at dere velger vannpokemonene deres? Eller bare kjører dere på med den største dere har? Nysgjerrig på hva slags strategi dere har:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1411 Del Skrevet 7. august 2016 Hva har dere fått i 20 km-eggene deres? Jeg fikk først to med Eevee, så to med Pinsir, så et med Scyther, også to med Lapras. Irriterende at jeg får to av hver. Kunne heller tenke meg å få noe jeg ikke har. Drømmen er Snorlax. Anonymkode: 34940...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1412 Del Skrevet 7. august 2016 Skulle selvfølgelig stå 10 km-egg. ^ Anonymkode: 34940...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 7. august 2016 #1413 Del Skrevet 7. august 2016 Visste ikke at det fantes 20km-egg engang, jeg har bare hatt 2km, 5km og 10km. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 7. august 2016 #1414 Del Skrevet 7. august 2016 11 minutter siden, FarDareisMai skrev: Spørsmål. Dere som er aktive på gym, ser dere an pokemonene som er plassert på det gymmet dere har tenkt å ta? Tenker dere strategi og velger ut de rette pokemon? Tar dere mer enn motstandernes CP i betraktning, som f.eks type pokemon? F.eks hvis gymmet har flere ild- og elektriske pokemon at dere velger vannpokemonene deres? Eller bare kjører dere på med den største dere har? Nysgjerrig på hva slags strategi dere har:) Jeg hadde planer om å se an type pokemon og også ha i bakhodet at man bør angripe med en pokemon lavere i CP for å få flere poeng. Men når jeg først hadde kastet meg ut i det forsvant all fornuftig tankegang og jeg bare trykket vilt på skjermen Jeg skal prøve å bli mer strategisk av meg 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har dere fått i 20 km-eggene deres? Jeg fikk først to med Eevee, så to med Pinsir, så et med Scyther, også to med Lapras. Irriterende at jeg får to av hver. Kunne heller tenke meg å få noe jeg ikke har. Drømmen er Snorlax. Anonymkode: 34940...2b1 Jeg har så langt bare klekket ett 10km egg og da fikk jeg en Omanyte. Skal ut og gå tur i dag og klekke et par egg, inkludert mitt andre 10km egg Jeg kan til nød takle å få en Eevee men får jeg en Weedle, Caterpie, Zubat, Pidgey eller Spearow kommer jeg til å klikke i vinkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 7. august 2016 #1415 Del Skrevet 7. august 2016 Jeg fikk en Chansey i det eneste 10 km egget jeg har fått. Jeg skulle akkurat til å syte om at Pokemon Go har blitt kjedelig, men så dukka det opp en Bulbasaur i stua. Hadde ikke den fra før så jeg er plutselig litt mer positivt innstilt til spillet igjen Jeg var ute i ca. en time i dag. Fant ingen ting så jeg satte ut en lure ved et Pokestop (for første gang) Sto der i minst et kvarter og fikk...(trommevirvel)....en Eevee! Og to Weedle! Jeg trodde det var meningen at det skulle komme flere Pokemon til en lure, ikke færre enn om man hadde gått ?!? Ikke det at jeg fant stort på gåturen heller. Det ble en Eevee, to Pidgey jeg ikke gadd å ta , Krabby, Rattata og Paras. Og jeg brukte insence! Og fant likevel mindre enn jeg pleide tidligere. Er det bare meg som finner mye mindre nå enn før?? Fikk en Slowpoke i et 5 km egg. Den hadde jeg heller ikke fra før så i og med at jeg fant en Bulbasaur i stua er det ikke så alt for verst, men begynner å bli litt lei. Har 70 forskjellige Pokemon nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 7. august 2016 #1416 Del Skrevet 7. august 2016 19 minutter siden, Ardwinna skrev: Jeg hadde planer om å se an type pokemon og også ha i bakhodet at man bør angripe med en pokemon lavere i CP for å få flere poeng. Men når jeg først hadde kastet meg ut i det forsvant all fornuftig tankegang og jeg bare trykket vilt på skjermen Jeg skal prøve å bli mer strategisk av meg Jeg har så langt bare klekket ett 10km egg og da fikk jeg en Omanyte. Skal ut og gå tur i dag og klekke et par egg, inkludert mitt andre 10km egg Jeg kan til nød takle å få en Eevee men får jeg en Weedle, Caterpie, Zubat, Pidgey eller Spearow kommer jeg til å klikke i vinkel. http://www.serebii.net/pokemongo/eggs.shtml Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 7. august 2016 #1417 Del Skrevet 7. august 2016 4 minutter siden, appelsinjuice skrev: http://www.serebii.net/pokemongo/eggs.shtml I tillegg til de som er oppført i oversikten der under 10km-egg, kan man også få de pokemon som er nevnt under 2km og 5km-egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
appelsinjuice Skrevet 7. august 2016 #1418 Del Skrevet 7. august 2016 27 minutter siden, Ardwinna skrev: I tillegg til de som er oppført i oversikten der under 10km-egg, kan man også få de pokemon som er nevnt under 2km og 5km-egg. Så man kan få en Weedle i et 10 km egg? Da hadde jeg blitt sur! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #1419 Del Skrevet 7. august 2016 Anonymkode: 39283...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hog Skrevet 7. august 2016 #1420 Del Skrevet 7. august 2016 (endret) 1 time siden, FarDareisMai skrev: Spørsmål. Dere som er aktive på gym, ser dere an pokemonene som er plassert på det gymmet dere har tenkt å ta? Tenker dere strategi og velger ut de rette pokemon? Tar dere mer enn motstandernes CP i betraktning, som f.eks type pokemon? F.eks hvis gymmet har flere ild- og elektriske pokemon at dere velger vannpokemonene deres? Eller bare kjører dere på med den største dere har? Nysgjerrig på hva slags strategi dere har:) Kommer helt ann på gymmen. Hvis jeg har betraktelig høyere cp på mine enn forsvarerne, orker jeg ikke tenke på typer. Edit; Husk forresten at pokemon dere klekker fra egg ofte har veldig høy IV (skjulte stats) Så hvis de har høy cp i tillegg kan de være verdt å evolve / powere up etterhvert. Endret 7. august 2016 av hog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå