Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Den ble flyttet etter updaten?

Nå har jeg snart 40 Pokemons klar for evolving. Må vel være nok det på mitt 30 min lucky egg?

Føler jeg henger langt etter alle her. Er på level 16, snart på level 17, uten egentlig å ha merket det selv. ALT du gjør gir jo XP, likevel har jeg bare 50 forrskjjellige Pokemons opp mot andres 70 når dde er på level 16.

PS: Ja; det er mange Pokemons i Oslo for dere som bor på i en forstand og må gå rundt og lete etter Pokemons i flere timer uten å finne noen, og til slutt ender opp med en Pidgey. Frognerparken er vel det stedet med flest Pokemons. Det er Pokestops overalt i Frognerparken, sikkert over 20, der de fleste har fått Lures. Kan nesten ikke gå fra ett Pokestop til et annet et par hundre meter før jeg blir stoppet av Drowzee-bonanza som jeg må fange for å få Candy. Det er Pokemons HELE tiden i Frognerparken, minst hvert 30. sekund, men om det er noen man ikke har fra før av er en annen ting.

Anonymkode: 8abda...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Etter kveldens Lucky egg og Incense havnet jeg på 35 000 xp på det. Rakk å utvikle 28 stykker før tiden gikk ut. Incence kunne jeg bare spart meg for. Her i stua dukket det opp tre gretne Pidgeys, en Spearow og en Eevee på 30 min. Altså ikke noe annet enn det normalt sett kan gjøre på en heldig kveld. Fuglene hoppet ut i ett kjør, mens Eevee brukte jeg Ultra ball på + Razz berry for å få tak i med en gang. Så alt i alt en bra kveld med tanke på xp og level, men den Incence kunne jeg gjerne ønske meg deres erfaringer fra altså. Fra sofaen så fungerer den særdeles dårlig og det er kanskje meningen også?

Jeg får også i snitt en ny Pokemon fra Incense hvert 5 min, og det av en vanlig type.

Det er nok meningen at den skal brukes hjemme for å tiltrekke seg Pokemons. I virkeligheten leter jo folk ute på landet i flere timer, så at Incense selges er jo tilpasset den målgruppen kanskje. Da er 1 hvert 5. min mye.

PS: Hvis ryktet om Magikarps utviklingspotensiale stemmer så bør dere ta dere en tur til Aker Brygge i Oslo. BARE Magikarps der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg snart 40 Pokemons klar for evolving. Må vel være nok det på mitt 30 min lucky egg?

Føler jeg henger langt etter alle her. Er på level 16, snart på level 17, uten egentlig å ha merket det selv. ALT du gjør gir jo XP, likevel har jeg bare 50 forrskjjellige Pokemons opp mot andres 70 når dde er på level 16.

PS: Ja; det er mange Pokemons i Oslo for dere som bor på i en forstand og må gå rundt og lete etter Pokemons i flere timer uten å finne noen, og til slutt ender opp med en Pidgey. Frognerparken er vel det stedet med flest Pokemons. Det er Pokestops overalt i Frognerparken, sikkert over 20, der de fleste har fått Lures. Kan nesten ikke gå fra ett Pokestop til et annet et par hundre meter før jeg blir stoppet av Drowzee-bonanza som jeg må fange for å få Candy. Det er Pokemons HELE tiden i Frognerparken, minst hvert 30. sekund, men om det er noen man ikke har fra før av er en annen ting.

Jeg er også på level 16 og har 66 forskjellige Pokémons, men finner sjelden noen nye nå syntes jeg. Skal ta en tur i Frognerparken en dag, det begynner å bli kjedelig å bare finne Pokemon jeg har fra før (og litt demotiverende å behøve 100 candy for å evolve til en jeg ikke har fra før, det tar jo en halv evighet å samle så mye candy) 

Jeg er fortsatt fristet til å jogge 2 km for å klekke mitt første (og hittil eneste) 10 km egg, men det får vente til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Etter kveldens Lucky egg og Incense havnet jeg på 35 000 xp på det. Rakk å utvikle 28 stykker før tiden gikk ut. Incence kunne jeg bare spart meg for. Her i stua dukket det opp tre gretne Pidgeys, en Spearow og en Eevee på 30 min. Altså ikke noe annet enn det normalt sett kan gjøre på en heldig kveld. Fuglene hoppet ut i ett kjør, mens Eevee brukte jeg Ultra ball på + Razz berry for å få tak i med en gang. Så alt i alt en bra kveld med tanke på xp og level, men den Incence kunne jeg gjerne ønske meg deres erfaringer fra altså. Fra sofaen så fungerer den særdeles dårlig og det er kanskje meningen også?

Såfremt du ikke befinner deg på et sted med mye pokemons så er det ikke verdt det å bruke stillesittende. Det er i alle fall min erfaring. Selv på steder med få pokemon får man mange fler bare man går rundt. 

Når jeg er hjemme så får jeg kanskje maks 4-5 på en halvtime. Når jeg bruker incense på bussen, på båttur eller gåtur får jeg alt fra 15-30. I tillegg opplever jeg å få flere forskjellige typer. I min egen leilighet får jeg stort sett de samme om og om igjen, med et par variasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Viljaa skrev:

Såfremt du ikke befinner deg på et sted med mye pokemons så er det ikke verdt det å bruke stillesittende. Det er i alle fall min erfaring. Selv på steder med få pokemon får man mange fler bare man går rundt. 

Når jeg er hjemme så får jeg kanskje maks 4-5 på en halvtime. Når jeg bruker incense på bussen, på båttur eller gåtur får jeg alt fra 15-30. I tillegg opplever jeg å få flere forskjellige typer. I min egen leilighet får jeg stort sett de samme om og om igjen, med et par variasjoner. 

Men hva er da egentlig poenget med Incense? Der hvor det er mye Pokémons så er det vel heller ingen vits i å bruke Incense, eller? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ms. Steele skrev:

Men hva er da egentlig poenget med Incense? Der hvor det er mye Pokémons så er det vel heller ingen vits i å bruke Incense, eller? 

Poenget er vel at man får flere pokemon når man går? Haha, jeg vet ikke. Jeg bruker ikke incense når jeg går i Oslo sentrum. Særlig i de mest populære områdene hvor det er mange pokestops og ofte med lure så blir det bare stress når det kommer mange på en gang. Men ellers bruker jeg ofte incense når jeg går tur utenfor sentrum. Det er nok kjekt for de som bor langt unna hyppige plasser. 

Jeg tror egentlig ikke at spillet er designet for særlig spilling hjemmefra. Det er jo ingenting i veien for å bruke incense hjemmefra heller, men jeg tror ikke at det er meningen. Av nysgjerrighet googlet jeg tips om incense og ser at veldig mange har samme erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også på level 16 og har 66 forskjellige Pokémons, men finner sjelden noen nye nå syntes jeg. Skal ta en tur i Frognerparken en dag, det begynner å bli kjedelig å bare finne Pokemon jeg har fra før (og litt demotiverende å behøve 100 candy for å evolve til en jeg ikke har fra før, det tar jo en halv evighet å samle så mye candy) 

Jeg er fortsatt fristet til å jogge 2 km for å klekke mitt første (og hittil eneste) 10 km egg, men det får vente til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ms. Steele skrev:

Incense er mer effektiv når du går :) Husker ikke helt nøyaktig nå, men syns jeg har sett noe om at du skal få en pokemon pr 200 meter eller noe. Men går du på en svingete vei eller noe, så kan det være du må gå lenger - siden gpsen oppdaterer seg hvert min (eller hva det var) - og derfor er mest nøyaktig på rette strekninger da den "leser" i luftlinje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk meg en tur på ca 5 km og fikk klekket tre 5km-egg. Det ble en gutte-Nidoran, en Seel og min første Psyduck :) Nå har jeg bare halve 10km-egget igjen så det blir vel ny tur imorra :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt karakteren, så er det en stor ring som pulserer..hvit. Hva betyr det? 

Anonymkode: b734f...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går faktisk an å ta bussen og trikken for å klekke egg.

Mobilen min sin strøm tåler bare spillet i et par timer, så sier seg selv at det ikke er bare-bare å klekke 10 km.-egg.

Samtidig så fanger jeg opp pokestops på veien. Plutselig har jeg 350-bagen full av kun Pokeballer og Great Balls.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rundt karakteren, så er det en stor ring som pulserer..hvit. Hva betyr det? 

og lilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

og lilla.

Tror det er rekkeviden din for å være nærme nok pokestops og gyms for å bruke de :) 

Anonymkode: a41e5...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her!

I dag evolva jeg en Eevee til Jolteon,også fikk jeg en Electabuzz med 1178cp i 10 km egget mitt! yeah :)

Ellers er jeg på level 22 og funnet 77 stk. Men nå tar det tid å komme til ny level... 100000 xp må jeg ha for å nå level 23..

Nå skal jeg ut på jakt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 timer siden, Ms. Steele skrev:

Jeg får tilnærmet ingenting hvis jeg bruker insence når jeg er rolig. Må ut og gå, går jeg får jeg en pokemon  hvert 3. Minutt. Man blir belønnet for trim :) slik som med eggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ludopluto skrev:

Hiver meg på her!

I dag evolva jeg en Eevee til Jolteon,også fikk jeg en Electabuzz med 1178cp i 10 km egget mitt! yeah :)

Ellers er jeg på level 22 og funnet 77 stk. Men nå tar det tid å komme til ny level... 100000 xp må jeg ha for å nå level 23..

Nå skal jeg ut på jakt! 

Såpass! Det var ikke dårlig. Her er jeg på level 12, mangler 1000xp før level 13. Høres gøy ut å være høyt i level, men føler jeg startet spillet litt for sent + at jeg ikke bor et urbant sted så tar litt tid å komme seg opp i gradene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Aamu skrev:

Jeg får tilnærmet ingenting hvis jeg bruker insence når jeg er rolig. Må ut og gå, går jeg får jeg en pokemon  hvert 3. Minutt. Man blir belønnet for trim :) slik som med eggene.

Jeg har testet både å bevege meg og å sitte bom stille med incense, og jeg får et monster hvert femte minutt samme hva jeg gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Rosalie skrev:

Jeg har testet både å bevege meg og å sitte bom stille med incense, og jeg får et monster hvert femte minutt samme hva jeg gjør. 

Kan sikkert ha noe å si hvor man bor også. Drar jeg 6 km nærmere Oslo er det en haug med pokemon uansett hva jeg gjør omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...