Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kun jeg som får vondt i sjela når jeg ser voksne mennesker løpe rundt etter virtuelle tegneserie figurer på mobilen dagen lang? Det er så usexy, og nesten hjerteskjærende, at det er til å grine av! Hvor ble det av alle mennene?! 

Anonymkode: e1f55...ea3

Sikkert ikke, det er blant annet en til AB som har fnyst og vridd seg i smerte her i tråden tidligere. Jeg for min del synes det er mye morsommere å spille PoGo enn å gå rundt med vondt i sjela og tårer i øynene og plages av andres fritidssysler. Er det andre sysler du synes er like hjerteskjærende eller er det bare PoGo?
Jeg aner forøvrig ikke hvor alle mennene er men min mann sitter trygt plassert i PC-kroken sin og raider i Conan :)

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler jeg på. Og det er litt trist at det må et mobilspill beregnet for 10åringer til for å få dere ut av sofaen og i mosjon.

Se reklamefilmen for spillet og fortell hvor mange 10-åringer du ser der ;)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det kun jeg som får vondt i sjela når jeg ser voksne mennesker løpe rundt etter virtuelle tegneserie figurer på mobilen dagen lang? Det er så usexy, og nesten hjerteskjærende, at det er til å grine av! Hvor ble det av alle mennene?!

:klemmer:

Av nysgjerrighet, hva er verdige hobbyer i dine øyne?

Mvh. Hog som er storfornøyd med å ha skaffet Nidoking og queen i dag.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skal en helt spesiell type person til for å få vondt i sjela av å se andre mennesker ha det gøy og kose seg.

Anonymkode: a41e5...49b

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evolverte cirka 70 pokemons i dag, og holy moly så mye XP. Var jo allerede ganske høy level, så ble bare en ekstra level, men det var gøy! Ble bra bonus på de jeg ikke hadde fanget/evolvert fra før. :)

Men håper de fikser trackingen snart. I dag så jeg to forskjellige pokemons som jeg ikke har, men som jeg ikke fant ut hvor var. Sykt frustrerende. :( 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er trist å se unge kvinner sitte og strikke på cafe, tenk, de med så mye liv, så mye potensial. :):):):)

Anonymkode: 3d6d4...ec4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler jeg på. Og det er litt trist at det må et mobilspill beregnet for 10åringer til for å få dere ut av sofaen og i mosjon. Men godt er det jo i det store og hele. Tror likevel denne lille epoken kommer til å bli sett på med lignende 'face-palm" oppgitthet som hippiene på 70tallet som prøvde kurere kreft med kamomille te og å prøvde å lette Pentagon med chanting og tankekraft. 

Slik oppførsel er da like tragisk som pokemon jakt? Idioten er vel ikke den som er kritisk/skeptisk til sosiologiske fenomener, men heller den som ignorerer slike fenomeners effekt på folkemengder. Happy hunting, kid ;)

Så absolutt, mosjon i seg selv, samt sosialisering er jo bra. Det er jo mangelvare i dagens samfunn. Men tviler det blir mye øyenkontakt og samtale når alle stirrer i skjermen og prøver finne Pikachu . Mosjon og sosialliv får man på andre, mer intellektuelle måter, vel? 

Effekt på folkemengder, skal si du har skremmende lav sosial intelligens! Forresten så er målgruppen til pokemon go voksne ;) som kan bruke penger på spillet. Se traileren. 

Din oppførsel og dine meninger vitner om en overveldende umodenhet; du er livredd for alt som kan assosieres med barn og barndom. Her ligger det store komplekser og lurer i hodet ditt, vurdert hjelp så du kan få et normalt og sunt forhold til 10 - åringer? Anbefales :)  Lykke til og god bedring.

Anonymkode: 8387d...815

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du fyller hverdagene dine med, utenom jobb?

Anonymkode: 931a7...86e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg finner ikke noen pokemon på akkurat samme sted som jeg har gått før. Jeg går med hundene i nabolaget ofte samme runde men det var ingen der nå. Noen som vet hvorfor? Er de ikke på steder du har gått før? Veldig dumt hvis ikke fordi da må man ta tog og buss overalt da og ikke på samme sted. Da ble plutselig ikke pokemon Go like morsomt dessverre nei. Orker ikke å dra rundt overalt på ett nytt sted hver eneste gang for å gå tur med hundene. 

en annen ting så er pokemon Go på min telefon bare på tvers. Altså ikke på høy kant den var før. Noen som vet hvordan få spillet på høykant på mobilen? 

Anonymkode: bad25...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går dukket forresten en fugl jeg ikke hadde fra før opp på nearby listen. Jeg fant den ikke, så jeg fikk bare sett det grå omrisset. Jeg har evolvet Pidgey til Pidgeotto og Pidgeot og Spearow til Fearow, så vet noen hvilken det kan ha vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner ikke noen pokemon på akkurat samme sted som jeg har gått før. Jeg går med hundene i nabolaget ofte samme runde men det var ingen der nå. Noen som vet hvorfor? Er de ikke på steder du har gått før? Veldig dumt hvis ikke fordi da må man ta tog og buss overalt da og ikke på samme sted. Da ble plutselig ikke pokemon Go like morsomt dessverre nei. Orker ikke å dra rundt overalt på ett nytt sted hver eneste gang for å gå tur med hundene. 

en annen ting så er pokemon Go på min telefon bare på tvers. Altså ikke på høy kant den var før. Noen som vet hvordan få spillet på høykant på mobilen? 

Anonymkode: bad25...f84

Har opplevd litt av det samme, at man får mer om man er på nytt sted, men jeg finner noen innimellom, virker dog som om man må gå lenger og lenger for hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, appelsinjuice skrev:

I går dukket forresten en fugl jeg ikke hadde fra før opp på nearby listen. Jeg fant den ikke, så jeg fikk bare sett det grå omrisset. Jeg har evolvet Pidgey til Pidgeotto og Pidgeot og Spearow til Fearow, så vet noen hvilken det kan ha vært?

HER er en liste over alle figurene :) Kanskje du ser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk evolvert Squirtle til Wartortle :) Han er ikke så veldig god da, men.. Morsomt var det læll! Har gått 2 km siden i går kveld for fikk klekket 2 2km-egg i morges. Nå har jeg bare et 5km-egg igjen! Må komme meg til pokestops og få flere egg :)

Skal på kino i morra så da bærer det avsted til byen da. Der er det pokestops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Aamu skrev:

HER er en liste over alle figurene :) Kanskje du ser den.

Jeg så igjennom men kunne ikke helt skjønne hvilken det var. Tenkte ikke så langt som til å ta skjermbilde heller. Det så ut som en Fearow, for jeg husker jeg tenkte: "Å, det er bare en Fearow", men så var omrisset grått så det må ha vært noe annet. Jaja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 timer siden, momo skrev:

Jeg er på Level 18, og har det samme problemet nå. Er vel det at det skal bli vanskeligere, jo høyere Level man er på. Ser at jeg har større behov for å fylle på med ekstra baller nå. Den sommerfuglen fanget jeg for 5 min siden, mens jeg lå i sofaen. Men hadde den fra før, var en av de første jeg fikk.

Jeg er på level 10 og har det samme problemet nå. Poff borte, irriterende etter å ha truffet den nye pokemonen 10 ganger med ballen og gitt den bær.

Anonymkode: d3bb3...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Jeg så igjennom men kunne ikke helt skjønne hvilken det var. Tenkte ikke så langt som til å ta skjermbilde heller. Det så ut som en Fearow, for jeg husker jeg tenkte: "Å, det er bare en Fearow", men så var omrisset grått så det må ha vært noe annet. Jaja. 

Ja, ikke sikkert siden er helt oppdatert heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på level 10 og har det samme problemet nå. Poff borte, irriterende etter å ha truffet den nye pokemonen 10 ganger med ballen og gitt den bær.

Anonymkode: d3bb3...145

Irriterende, ja. Men her er det særlig pidgeys som stikker av :) De letteste å fange synes jeg er oddish og eevee, samt seel. Hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det med at de stikker fort av er en bug. De skal rette det opp snart.

Anonymkode: b734f...a5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slik jeg forsto det bør jeg evolve på lucky egg når jeg har 60 + Pokemons, ikke 30-. Men det er jo også det at jeg pr. nå har en oversikt over hvilke som kan gi nye Pokemons, hvilke som kun gir vanlig evolving dobbel XP. Vet f.eks. at jeg har 58 Zubat candy, og kan da evolve de to jeg allerede har. Vet at jeg har akkurat nok candy til å evolve akkurat det og det antallet med Pidgeys osv.

Men slik jeg forstår det så bør jeg bare ta vare på masse høye CP Pokemons og transfere de jeg har fra før av med lav CP, og bare evolve på måfå uten helt oversikt. Bedre å ha 2 til overs etter Lucky Egg enn 2 min igjen, selv om ALT du gjør på spillet gir XP.

Vet forresten de under 13 år hva Pokemon Go egentlig baserer seg på? De tror sikkert det er et helt nytt konsept, og vet ikke at det gikk en hel TV-serie om det da vi (voksne) var barn. Det er derfor det er så mange tenåringer mellom 17 og 30 som spiller. Hos OSS vekker det barndomsminner og gjør at vi aktivt kan delta i det vi elsket.

Anonymkode: 8abda...af6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet forresten de under 13 år hva Pokemon Go egentlig baserer seg på? De tror sikkert det er et helt nytt konsept, og vet ikke at det gikk en hel TV-serie om det da vi (voksne) var barn. Det er derfor det er så mange tenåringer mellom 17 og 30 som spiller. Hos OSS vekker det barndomsminner og gjør at vi aktivt kan delta i det vi elsket.

De vet nok det, siden Nintendo fortsatt popper ut nye pokemon spill ved jevne mellomrom ;) De har kanskje ikke spilt de helt første - men de vet jo fortsatt hva det går i :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pokemon går fortsatt på TV, og det selges fortsatt pokemon kort på de fleste Nille o.l. butikker så jeg regner med de har en anelse på hva det er for noe. Ikke for å snakke om alle filmene de har laget, tror det var 16 stykker, den siste ble gitt ut i fjor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...