Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Amantheia skrev:

Er eit symbol med tre strekar under kvarandre, nede i høgre hjørne når du går inn på pokemonen du vil transfere. :)

Hjertelig :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sommerfugl83 skrev:

Hvor er den nye knappen? Jeg finner den ikke... :vetikke:

Når du er inne på pokemonen du vil gi til professoren, så trykker du på knappen nede i høyre hjørne :) Da får du opp favoritter og transfer :)

Endret av Titania
Blandet høyre og venstre :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Weepinbell og to Staryu på vei til fjellet, så nå har jeg 63 forskjellige. Fikk også en Seel, noen Eevee og (selvsagt) Drowzee. Nearby listen er tom her oppe, så det blir nok ikke stort å finne de neste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, BabyBlue skrev:

Det er også mer varierte pokemon som dukker opp, så det er ikke pidgier som spawner annenhver gang lenger :tongue:

Det har dessverre ikke skjedd her... Jeg gikk en tur nede i byen i dag (ganske liten by) og det kryr av Pidgeys, Weedle og Zubats og svært lite annet. Jeg tok noen men lot flesteparten være for å spare på pokeballene. Ellers fikk jeg en Magikarp nede ved vannet og en Squirtle ved en pokestop der noen hadde satt en lure. I eggene fikk jeg en Zubat (2 km egg) og en Ekans (5 km egg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så forskjell, fra dag til dag. Var i byen i dag, men ikke noe spennende, bare kjedelige ting i eggene og. Noen dager finner man mye gøy, og får flere nye. Så bare kjedelig. Og forskjell på hvor vanskelig det er og. Hadde en dag, hvor det var nesten umulig og fange alt. Så blir det lettere igjen.

Men, får bare satse på en bedre dag i morgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter den nye oppdateringen kommer jeg ikke inn uten å oppdatere. Når jeg går inn i google play får jeg beskjed om at min enhet ikke er kompatibel og får derfor ikke oppdatert. Noen som har erfart det samme? Lastet det ned før den kom til Norge kan det ha noe å si? Åhh, merker at jeg begynner å bli litt frustrert nå altså:p

Anonymkode: e1bc5...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte opp en lure for første gang i dag, og fikk *trommvirvel* 12 pidgeys! Og ingenting annet :rolleyes: Jaja, er nyttige til evolving om ikke annet. I dag kom jeg til level 24 :) Bare 150 000 xp til level 25 :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Mormont skrev:

Satte opp en lure for første gang i dag, og fikk *trommvirvel* 12 pidgeys! Og ingenting annet :rolleyes: Jaja, er nyttige til evolving om ikke annet. I dag kom jeg til level 24 :) Bare 150 000 xp til level 25 :overrasket:

Hvor mange ulike pokemon har du? :-) 

Jeg er level 21 og ifølge pokedeksen har jeg møtt på over 100 pidgeys, 80 Zubats og nesten 50 sparrows hittil. 😂 Nå har jeg blitt så lei av å bruke pokeballer på de (irriterende nok så er Zubat en av de som er vanskeligst å fange uten å bruke flere baller...). Jeg taper jo XP på å ikke fange de så klart, men jeg mister tålmodigheten. Spillet var spennende da jeg var helt fersk og fikk 10-20 nye pokemon hver dag. Nå har jeg rundt 90 ulike og får vel kanskje 1-3 nye om dagen, mest på grunn av evolving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget nettopp at den siste Ponyta'en jeg fikk i et 5km-egg har flere CP enn alle de andre pokemonsa mine! :ler: Den er liksom så liten og nusselig så jeg vet ikke hvor mye hjelp det eventuelt er i å hive den inn i en gym :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Viljaa skrev:

Hvor mange ulike pokemon har du? :-) 

Jeg er level 21 og ifølge pokedeksen har jeg møtt på over 100 pidgeys, 80 Zubats og nesten 50 sparrows hittil. 😂 Nå har jeg blitt så lei av å bruke pokeballer på de (irriterende nok så er Zubat en av de som er vanskeligst å fange uten å bruke flere baller...). Jeg taper jo XP på å ikke fange de så klart, men jeg mister tålmodigheten. Spillet var spennende da jeg var helt fersk og fikk 10-20 nye pokemon hver dag. Nå har jeg rundt 90 ulike og får vel kanskje 1-3 nye om dagen, mest på grunn av evolving. 

Har 95 :) Pokedexen min sier 295 pidgeys, herregud :fnise: Zubat er noe dritt, har helt gitt dem opp. Men ja, enig i at det var morsommere da man fikk flere nye pokemon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spørsmål nå til noen som føler de kan spillet;

Har over 15 pokemons jeg kan evolve nå. Bør jeg vente til jeg har lucky egg før jeg gjør noe? Føler ikke jeg taper noe på å vente, utenom at det er sykt fristende når man har muligheten. Litt som å ha penger man ikke bør bruke, enda. Virker som Lucky egg kommer altfor sjeldent også. Får man de på Pokestops eller kun ved achievments i spillet (økt level osv.)?

Vet dere om man mister candys for en viss type pokeman hvis man transfer den? La oss si du har bare en Pidgey av hele utviklingen den kan bli. Mister du Pidgey Candy, når du mister din siste Pidgey?

Jeg har problemer med å logge inn kun via mobildata. Jeg pleier å ha på WiF + mobildata i det jeg går ut hjemmefra og da fungerer det fint for mobilen å veksle mellom mobildata eller WiFi alt alt ettersom hvor jeg er. Men å logge på fra starten av med kun mobildata gjør at jeg ikke kommer meg inn. Så å ''lure'' systemet med å ha på WiFi i tillegg de første metrene fungerer nok, men det er jo i praksis bare mulig i byen. Skjer det at jeg detter ut av spillet ute på landet derimot, uten WiFi...

Jeg har spilt spillet nå i 3 dager, og har akkurat passert level 14. Er dette bra? Spiller ikke hele dagen, men spiller ut batteriet/strømmen, før jeg gjør de andre gjøremålene i livet mitt. Å henge i Frognerparken med Pokestops og Pokemons som nærmest spammer deg uansett hvor du beveger deg kan jo hjelpe litt også. Vet at det er lettere å gå opp i level de første levlene du går opp, så å nå nivå 5 på dag 1, nivå 10 på dag 2, og nivå 4 på dag 3, vil jo tilsi at jeg kanskje når nivå 15 i morgen, men deretter må vente et par dager før jeg kommer videre.

Er det også slik at jo høyere level du blir jo enklere blir det å fange høyere CP Pokemons, selv med rød baller?

Er Pokemon Go i en demo-fase? Med alt oppdaterings-tullet, at spillet ikke er fullstendig ferdig, at alle Pokemons ikke er aktivert enda, og at mange land enda ikke har fått det tenker jeg. Ryktes jo at man skal kunne fighte og transfere Pokemons mellom seg om en kort stund. Ville vært gøy å fått opp andre som spillte Pokemons på kartet mitt, da ville vel hele kartet vært fylt med mennesker. Men siden spillet ikke har noen ''ending'' og i og for seg ikke noe mening, så blir man om 5 år sittende med Gyms beskyttet av CP 50,000 Pokemons og folk i level 500 +. Litt kjipt for nybegynnere å starte da. Da må man i så fall innføre divisjoner, men det blir vel for komplisert.

Føler meg heldig som er innom over 10 Pokestops på veien til f.eks. en park hvor det er dobbelt så mange Pokestops. Likevel går jeg tom for baller. Vil ikke bruke penger på spillet, så får heller ta til meg rådet om å ignorere Pokemons jeg ''ikke trenger'' selv om de gir Candys for sin type, samt XP. Får man forresten minus i XP av å gjøre ting ''feil'' i spillet?

Og til slutt; Hvor mye data bruker dere på spillet? Jeg har på tre dager brukt 75 MB, noe som gir 25 MB pr. dag. Jeg spiller litt over ''evne'' da jeg kun har beregnet meg til at jeg bør spille på 20 MB dagen. Har bare 550 å bruke i måneden. Hva med dere?

Anonymkode: 8abda...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.8.2016 at 20.12, AnonymBruker skrev:

Seriøst!! Brakk benet på for to dager siden, dagen før var jeg ute å gikk en tur og fikk rundt 10 Drowzee, de var nesten det eneste jeg fikk, dukket til og med opp på alle lures folk hadde satt ut... Så sitter jeg her inne da, sur siden mannen er på pokemon jakt, heldigvis har vi et pokestop rett utenfor leiligheten da, X mens jeg har vondt og gipset ben, kjøper en pakke med 8 incens i dag. Har brukt 2 hittil. Ut av de 10 pokemonene som har dukker opp var 7 av de Drowzee.... Ellers fikk jeg en Squirtel, en Jynx og en Rattata. Men hva skjer med Drowzee bonanza for tiden, andre som opplever det samme? Sitter å småbanner for meg selv hver gang den dukker opp :fnise: 

Anonymkode: 35761...692

Huff, god bedring! Og ja, det er mye drowzee her også, har fått 1 idag og 1 hypno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klekket et 2km-egg og fikk Bulbasaur :rodmer: cp 326. Evolverte en Eevee og fikk Vaporeon. Som heter Turid :mrgreen:

Fanget en Hypno også, som ikke var på kartet engang. Og fant en paras. Mangler 19 godterier før jeg kan evolvere "Espen". Synes det er så underholdende å gi dem navn. 

Er 2 seels der ute, men finner dem ikke. Finner aldri noen av dem nesten, må vel gå midt utpå jordet, vel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen spørsmål nå til noen som føler de kan spillet;

Har over 15 pokemons jeg kan evolve nå. Bør jeg vente til jeg har lucky egg før jeg gjør noe? Føler ikke jeg taper noe på å vente, utenom at det er sykt fristende når man har muligheten. Litt som å ha penger man ikke bør bruke, enda. Virker som Lucky egg kommer altfor sjeldent også. Får man de på Pokestops eller kun ved achievments i spillet (økt level osv.)?

Vet dere om man mister candys for en viss type pokeman hvis man transfer den? La oss si du har bare en Pidgey av hele utviklingen den kan bli. Mister du Pidgey Candy, når du mister din siste Pidgey?

Jeg har problemer med å logge inn kun via mobildata. Jeg pleier å ha på WiF + mobildata i det jeg går ut hjemmefra og da fungerer det fint for mobilen å veksle mellom mobildata eller WiFi alt alt ettersom hvor jeg er. Men å logge på fra starten av med kun mobildata gjør at jeg ikke kommer meg inn. Så å ''lure'' systemet med å ha på WiFi i tillegg de første metrene fungerer nok, men det er jo i praksis bare mulig i byen. Skjer det at jeg detter ut av spillet ute på landet derimot, uten WiFi...

Jeg har spilt spillet nå i 3 dager, og har akkurat passert level 14. Er dette bra? Spiller ikke hele dagen, men spiller ut batteriet/strømmen, før jeg gjør de andre gjøremålene i livet mitt. Å henge i Frognerparken med Pokestops og Pokemons som nærmest spammer deg uansett hvor du beveger deg kan jo hjelpe litt også. Vet at det er lettere å gå opp i level de første levlene du går opp, så å nå nivå 5 på dag 1, nivå 10 på dag 2, og nivå 4 på dag 3, vil jo tilsi at jeg kanskje når nivå 15 i morgen, men deretter må vente et par dager før jeg kommer videre.

Er det også slik at jo høyere level du blir jo enklere blir det å fange høyere CP Pokemons, selv med rød baller?

Er Pokemon Go i en demo-fase? Med alt oppdaterings-tullet, at spillet ikke er fullstendig ferdig, at alle Pokemons ikke er aktivert enda, og at mange land enda ikke har fått det tenker jeg. Ryktes jo at man skal kunne fighte og transfere Pokemons mellom seg om en kort stund. Ville vært gøy å fått opp andre som spillte Pokemons på kartet mitt, da ville vel hele kartet vært fylt med mennesker. Men siden spillet ikke har noen ''ending'' og i og for seg ikke noe mening, så blir man om 5 år sittende med Gyms beskyttet av CP 50,000 Pokemons og folk i level 500 +. Litt kjipt for nybegynnere å starte da. Da må man i så fall innføre divisjoner, men det blir vel for komplisert.

Føler meg heldig som er innom over 10 Pokestops på veien til f.eks. en park hvor det er dobbelt så mange Pokestops. Likevel går jeg tom for baller. Vil ikke bruke penger på spillet, så får heller ta til meg rådet om å ignorere Pokemons jeg ''ikke trenger'' selv om de gir Candys for sin type, samt XP. Får man forresten minus i XP av å gjøre ting ''feil'' i spillet?

Og til slutt; Hvor mye data bruker dere på spillet? Jeg har på tre dager brukt 75 MB, noe som gir 25 MB pr. dag. Jeg spiller litt over ''evne'' da jeg kun har beregnet meg til at jeg bør spille på 20 MB dagen. Har bare 550 å bruke i måneden. Hva med dere?

Anonymkode: 8abda...af6

Jeg ville ha ventet. Jeg evolvet rundt 60-70 stykker på mitt lucky egg, og da brukte jeg hele halvtimen et lucky egg gir. Hvis du evolver 15 stykker har du rundt 20 minutter igjen. Du trenger ikke evolve like mange som meg, men jeg ville hvertfall ha ventet til jeg fikk brukt tiden et lucky egg gir litt mer effektivt. 

Når du transferer en pokemon får du én candy. Hvis du transferer én pidgey får du én candy. Du mister ikke ved å transfere, uansett om det er den siste. Candiene blir til du får en ny en.

Hvorvidt level 14 er bra kommer an på hvem du spør, men det er ganske bra det :) De som er mest hardcore som spiller type 12 timer daglig nærmer seg level 30, men det kan jo ikke "vanlige" spillere sammenligne seg med, tenker jeg. Syns det tvert i mot blir vanskeligere å fange når man er på høyere level. Syns omtrent alt bryter seg ut, til og med en magikarp på cp 30 bryter seg ut hos meg. Det er min erfaring da, men syns genrelt jeg bruker flere baller og fanger litt færre enn jeg gjorde i starten. Er jo naturlig at et spill blir vanskeligere etterhvert (dessverre :fnise:).

Om spillet er i demofase vet jeg ikke. Tror derimot level 40 skal være det siste. Jeg tenker de kommer til å oppdatere med at man kan finne flere pokemon fra senere pokemongenerasjoner etterhvert (de vi finner nå er første generasjon). Det er også begrenset hvor mange pokemon det er plass til i et gym. Men ja, det blir selvsagt vanskelig for nybegynnere å ta igjen de som begynte med en gang. Hva som skjer i fremtiden er ikke godt å vite. Mange blir nok lei etterhvert også, tenker jeg. 

Du får ikke minus i xp. Hvor mye data jeg bruker vet jeg ikke helt nøyaktig, men ser jeg har brukt 151 mb totalt siden 1.august. Regner med at minst 100 er pokemon, så antar jeg bruker rundt 30-40 mb om dagen. 550 i måneden er kanskje litt lite hvis man skal spille en del hver dag, men det kommer jo an på hvor mye data du bruker på andre ting og da.

Tekniske ting kan jeg ikke svare deg på dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Mormont skrev:

Jeg ville ha ventet. Jeg evolvet rundt 60-70 stykker på mitt lucky egg, og da brukte jeg hele halvtimen et lucky egg gir. Hvis du evolver 15 stykker har du rundt 20 minutter igjen. Du trenger ikke evolve like mange som meg, men jeg ville hvertfall ha ventet til jeg fikk brukt tiden et lucky egg gir litt mer effektivt. 

Når du transferer en pokemon får du én candy. Hvis du transferer én pidgey får du én candy. Du mister ikke ved å transfere, uansett om det er den siste. Candiene blir til du får en ny en.

Hvorvidt level 14 er bra kommer an på hvem du spør, men det er ganske bra det :) De som er mest hardcore som spiller type 12 timer daglig nærmer seg level 30, men det kan jo ikke "vanlige" spillere sammenligne seg med, tenker jeg. Syns det tvert i mot blir vanskeligere å fange når man er på høyere level. Syns omtrent alt bryter seg ut, til og med en magikarp på cp 30 bryter seg ut hos meg. Det er min erfaring da, men syns genrelt jeg bruker flere baller og fanger litt færre enn jeg gjorde i starten. Er jo naturlig at et spill blir vanskeligere etterhvert (dessverre :fnise:).

Om spillet er i demofase vet jeg ikke. Tror derimot level 40 skal være det siste. Jeg tenker de kommer til å oppdatere med at man kan finne flere pokemon fra senere pokemongenerasjoner etterhvert (de vi finner nå er første generasjon). Det er også begrenset hvor mange pokemon det er plass til i et gym. Men ja, det blir selvsagt vanskelig for nybegynnere å ta igjen de som begynte med en gang. Hva som skjer i fremtiden er ikke godt å vite. Mange blir nok lei etterhvert også, tenker jeg. 

Du får ikke minus i xp. Hvor mye data jeg bruker vet jeg ikke helt nøyaktig, men ser jeg har brukt 151 mb totalt siden 1.august. Regner med at minst 100 er pokemon, så antar jeg bruker rundt 30-40 mb om dagen. 550 i måneden er kanskje litt lite hvis man skal spille en del hver dag, men det kommer jo an på hvor mye data du bruker på andre ting og da.

Tekniske ting kan jeg ikke svare deg på dessverre.

12 timer daglig!? Jeg så en jente på en benk i går som satte ut en "lure" på et pokestop, og hun satt der i nesten en time (jeg gikk vekk og kom tilbake). Jeg tenkte at DET var lenge å sitte :P men om man skal spille i 12 timer, så..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spørsmål rundt det å evolve og power up.

Jeg er bare på lvl 10 og har foreløpig kun samlet dust og candy. Har lest at det lønner seg å spare for å bruke det på pokemons man får på høyere lvl så da gjør jeg det en stund til i hvert fall også får jeg se hvor lenge jeg klarer å vente ;)

Men det jeg lurer på er når man bruker evolve og når man bruker power up? Bruker man power up før man evolver?

Er helt blank her så vil gjerne ha det inn med t-skje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...