Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, *Micki* skrev:

Vi er flere som ikke er tenåringer lenger som spiller det, hehe! Har sett hele familier med mor,far og barn ute på tur som spiller også :fnise:

Jeg har med meg sønnen min på 9 år da, men i morgen har jeg et møte i byen. Og er mange stops på veien dit, må gå sånn 2 km. Så regner vel med at jeg kommer til å gå litt tidlig, og spille alene da. Er tidlig på morgningen da, så får satse på at tenåringene sover da. I byen her er det veldig mange spillere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, canacas skrev:

Skulle ønske jeg visste det om Evee altså. Kastet bort en evolve på to flareons :cry3:

Hva da? 😱 kan du forklare? Er helt grønn på dette spillet. Bør jeg spare på flere evees?

Anonymkode: da900...dbc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaida
2 timer siden, *Micki* skrev:

Finner ingenting hjemme jeg :P det var ynglested i gata over meg men det har nå flyttet seg lengre bort i hagen til en nabo i min gate. Jeg går ikke inn i hagen til naboen altså! Et sted går grensa. 

Jeg har prøvd å bruke lure på pokestop men får det ikke til? :vetikke: den sier bare at jeg ikke kan bruke det der. Skjønner ingenting av det. 

Du må åpne pokestopet først, så trykker du på en knapp rett over rundingen med bildet i. Da burde du få kunne velge en lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaida

Jeg skulle bare hjem fra butikken i dag og ta et par pokestop på veien. Endte med å parkere og gå frem og tilbake mellom to pokestops med lure på. Akkurat når jeg tenkte at nok fikk være nok kom det lure på enda et stop i nærheten, men da måtte jeg bare ta meg sammen og gå. :laugh: Har ikke prøvd å sloss på noen gym enda, alle har så mye høyere CP enn mine så jeg tenker at jeg bare blir grusa uansett og at det ikke er noe vits?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kaida skrev:

Jeg skulle bare hjem fra butikken i dag og ta et par pokestop på veien. Endte med å parkere og gå frem og tilbake mellom to pokestops med lure på. Akkurat når jeg tenkte at nok fikk være nok kom det lure på enda et stop i nærheten, men da måtte jeg bare ta meg sammen og gå. :laugh: Har ikke prøvd å sloss på noen gym enda, alle har så mye høyere CP enn mine så jeg tenker at jeg bare blir grusa uansett og at det ikke er noe vits?

Husk at du kan bruke opp til 6 pokemon mot det som forsvarer gymmen, så du kan fortsatt vinne selv om du har lavere CP :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet halvveis på level 8 og er skikkelig frelst. Så oppdaterte telefonen seg i går og nå får eg ikke koblet meg på gps' en. Dette er helt krise altså, jakten redder meg fra et ukeslangt besøk av svigers :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Micki*
11 minutter siden, Kaida skrev:

Du må åpne pokestopet først, så trykker du på en knapp rett over rundingen med bildet i. Da burde du få kunne velge en lure.

Takk! Når du sier det så har jeg jo egentlig sett den knappen før :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*
23 minutter siden, momo skrev:

Jeg har med meg sønnen min på 9 år da, men i morgen har jeg et møte i byen. Og er mange stops på veien dit, må gå sånn 2 km. Så regner vel med at jeg kommer til å gå litt tidlig, og spille alene da. Er tidlig på morgningen da, så får satse på at tenåringene sover da. I byen her er det veldig mange spillere.

Er så mange voksne som spiller også så det er ikke noe å være flau over :) kos deg med gåturen du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da? 😱 kan du forklare? Er helt grønn på dette spillet. Bør jeg spare på flere evees?

Det at du kan evolve Evee til tre ulik. Bare huske å navne de rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Før du evolver eevee, navngir du den til enten sparky (jolteon), rainer (vaporeon) eller pyro (flareon). Når du evolver får du den du ønsker :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*
5 minutter siden, RompeRusk skrev:

Før du evolver eevee, navngir du den til enten sparky (jolteon), rainer (vaporeon) eller pyro (flareon). Når du evolver får du den du ønsker :) 

Jeg surra litt når jeg skulle evole en eevee og kalte den vaporeon og den ble faktisk en vaporeon :) har hørt vanndyrene er de beste i kamp, tror du det stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, *Micki* skrev:

Jeg surra litt når jeg skulle evole en eevee og kalte den vaporeon og den ble faktisk en vaporeon :) har hørt vanndyrene er de beste i kamp, tror du det stemmer?

Har lest at vaporeon er best ja, fordi den har færrest svakheter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det egentlig noen typer som er bedre enn andre på generelt grunnlag? Det kommer vel an på hvilken type motstanderen er? F.eks. vil jo ikke en vanntype være spesielt bra mot en elektrisk type, hvis jeg har forstått det rett.

Nå har jeg klekt tre egg og fikk en Slowpoke, en Venonat og en Omanyte. Ikke så aller verst men hadde kanskje ønsket meg en annen fra 10km-egget enn en Omanyte med 176 CP... Og jeg klør allerede etter å dra ned til byen for å fange flere pokemon og stikke innom pokestops :P Jeg er omtrent besatt! :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir bare mer og mer avhengig :laugh: Drømmer om pokemon, og det første jeg gjør om morgenen er å åpne appen i håp om å catche noen fra senga :fnise: Nå nærmer jeg meg level 20 :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hardmode-spiller (bor uti ødemarka) så jeg har bare klart å komme til level 8 så langt... :P Kjedelig!
Tror jeg trenger å fylle bensin på bilen så jeg er vel helt nødt til å dra ned til byen, ikke sant? :nigo:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*
12 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg er hardmode-spiller (bor uti ødemarka) så jeg har bare klart å komme til level 8 så langt... :P Kjedelig!
Tror jeg trenger å fylle bensin på bilen så jeg er vel helt nødt til å dra ned til byen, ikke sant? :nigo:

De fleste bensinstasjoner er gull når det kommer til pokemons også! Det mysser av dem på de fleste jeg har vært på, så ikke la sjansen gå fra deg :laugh: tenkte jeg skulle ut å traske litt nå straks selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i dag var helt bust på Pokemonfronten. Dro på IKEA med ei venninne og tenkte jeg ville finne noen der, eller i det minste få klekket i alle fall et av 5 km eggene mine, men på IKEA fulle spillet ikke tilkobling til GPS'en, mobildataen fungerte omtrent ikke og det eneste jeg fant før jeg ga opp var en Weedle... Etter å ha trasket rundt der i flere timer fikk jeg hele 0,1 km. på eggene... :/ 

På hjemveien kjørte jeg veeeeldig sakte opp fra hovedveien så jeg fikk noen hundre meter til på egget der, samt at jeg fant en Ewee, Horsea og Meowt i gata her/inni huset mitt. Men jeg hadde jo egentlig håpa på en Pokemon jeg ikke hadde fra før da... 

Jaja... 

Nå har jeg meldt meg frivillig til å lufte hunden for å få klekka et egg :P Vi får se hva som er inni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes spillet henger seg opp hele tiden. Og da tar det lang tid, før det virker igjen. Noen som har noen tips, om hva man kan gjøre da det henger seg opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, momo skrev:

Jeg synes spillet henger seg opp hele tiden. Og da tar det lang tid, før det virker igjen. Noen som har noen tips, om hva man kan gjøre da det henger seg opp?

Du må lukke appen, bare trykk nede på tlf der du liksom ser to vinduer ved siden av habilitet på tlf. Da kommer alle appene som kjører opp og helt øverst er det et kryss som fjerner alle. Så bare starter du spillet med en gang igjen. 

Anonymkode: 4b486...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...