Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Gjest FarDareisMai

Dritt! Noen banket clefablen min og tok over gymmet, nå klør jeg bare etter å gå ned og ta gymmet igjen!!! Og så var det en ninetails i hagen min, og jeg brukte opp superballene mine, men den lille dritten hoppet bare opp og ned og viftet med halene. Nå er Far sur og revansjelysten! Trøster meg med at jeg nærmer meg å få en Volteon. Trenger bare tre eevees til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Micki*
8 minutter siden, Aamu skrev:

Det var da sent :sprettoy:

Jepp hva gjør man ikke når man ikke får sove :fnise: Følte meg heldigvis ikke veldig alene om det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, *Micki* skrev:

Jepp hva gjør man ikke når man ikke får sove :fnise: Følte meg heldigvis ikke veldig alene om det! 

Nei, det er jo sommerferie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Aamu skrev:

Det er litt kontroversielt dette, siden noen har blitt banket opp og skadet pga andre har funnet dem via denne appen, hvordan funker det egentlig? I min barndom lekte jeg med disse vesenene, og syntes det var dritgøy. Kjenner det sitter litt i enda, synes pokemon er artig... Men kjipt om man blir lurt i en felle! 

De så vel at noen spilte not gymmen deres da. Ikke vanskleig å se.

Anonymkode: 6b3f2...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

De så vel at noen spilte not gymmen deres da. Ikke vanskleig å se.

Anonymkode: 6b3f2...aec

Det er jo skummelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Aamu skrev:

Det er jo skummelt! 

Hvorfor det? Jeg har spislt mot og sett at noen spiller mot gymmen min mange ganger. Er ikke som at du ser det i spillet, men i vrikeligheten ser du jo fort på folk om de spiller mot en gym eller ikke. Og det er begrenset hvor man kan stå for å spille, så sier seg jo litt selv hva som foregår. Er du redd får man bare la være å gjøre det alene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man lokke frem pokemonene når den spretter grønne blader rundt? Jeg ser det stadig vekk nemlig, men det dukker aldri opp noen... :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, VinterSnø skrev:

Hvorfor det? Jeg har spislt mot og sett at noen spiller mot gymmen min mange ganger. Er ikke som at du ser det i spillet, men i vrikeligheten ser du jo fort på folk om de spiller mot en gym eller ikke. Og det er begrenset hvor man kan stå for å spille, så sier seg jo litt selv hva som foregår. Er du redd får man bare la være å gjøre det alene.

Ingen bør vel gjøre det alene. 

https://www.theguardian.com/technology/2016/jul/10/pokemon-go-armed-robbers-dead-body

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai
Et øyeblikk siden, Mynona skrev:

Kan man lokke frem pokemonene når den spretter grønne blader rundt? Jeg ser det stadig vekk nemlig, men det dukker aldri opp noen... :klo: 

Det betyr at det er et ynglested for nye Pokémons. Har et slikt et i hagen min, så når jeg bruker incense, så står de i kø for å bli fanget. Lettere å få dem til deg hvis du bruker incense, men du kan jo stå i nærheten av ynglestedet, så får du noen inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, VinterSnø skrev:

Jeg gjør det alene hver dag jeg. Litt sunn fornuft så skjønner man hvro man kan gå alene og hvor ikke. 

Man kan ha uflaks, mange syke mennesker der ute, men koster det noe å spille? (Jeg gjetter ja!). Er det bare en app man installerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Aamu skrev:

Man kan ha uflaks, mange syke mennesker der ute, men koster det noe å spille? (Jeg gjetter ja!). Er det bare en app man installerer?

Koster ingenting å spille. an kan alltids bruke penger, men man kalrer seg fint uten å bruke penger. Man laster det bare ned i appsotre/google paly som en hvilken som helst annen app.

Og ja man kan ha uflaks med hvor man går. Det kan man uansett i livet. Men om man spiller steder man uansett ville (kunne) gått er det jo ikke noe falrigere enn å gå der om man ikke spiller? Så da er det med andre ord ikke farlig å spille alene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, VinterSnø skrev:

Koster ingenting å spille. an kan alltids bruke penger, men man kalrer seg fint uten å bruke penger. Man laster det bare ned i appsotre/google paly som en hvilken som helst annen app.

Og ja man kan ha uflaks med hvor man går. Det kan man uansett i livet. Men om man spiller steder man uansett ville (kunne) gått er det jo ikke noe falrigere enn å gå der om man ikke spiller? Så da er det med andre ord ikke farlig å spille alene.

Nei, det er ikke farlig å gå der man ville gått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Polly Ester skrev:

Er du sikker på det? Hvis det er "en" foran så bøyes det jo med endingen -en, -er, -ene. Hvis det skal bøyes som "hus" så må det vel hete ET pokemon, og ikke EN pokemon? 

1 time siden, LoneWolf skrev:

Du har nok helt rett med bøyingen av pokemon da dette nylig har blitt tatt opp av språkrådet :)
http://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/hva-skjer/Aktuelt-ord/pokemon

Språkrådet tar feil i denne saken, ifølge alle pokemon-fans. Men ja, det er EN pokemon, ikke et (selv om et ville vært korrekt hvis vi oversatte til lommemonster). Serien gikk jo i flere år på tv, og siden vi benyttet ordet pokemon istedet for å fornorske det til lommemonster, så burde vi også bruke den allment kjente bruken av det. :) Min mening ihvertfall. På serien er det "en pokemon, flere pokemon". Skal vi gjøre ordet norsk ved å bruke norsk grammatik må det også hete et pokemon. Å velge en av to regler blir ikke riktig, enten holder vi det slik de sier det (en pokemon, flere pokemon), eller så må vi jo også endre kjønnet til intetkjønn.

Anonymkode: ee5b6...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*

Fikk forresten en Voltorb i hvert av 10 km eggene jeg klekket i går, en på 109 og andre på 108 cp. Så det var noen som lurte hva vi andre fikk i eggene tidligere i tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Språkrådet tar feil i denne saken, ifølge alle pokemon-fans. Men ja, det er EN pokemon, ikke et (selv om et ville vært korrekt hvis vi oversatte til lommemonster). Serien gikk jo i flere år på tv, og siden vi benyttet ordet pokemon istedet for å fornorske det til lommemonster, så burde vi også bruke den allment kjente bruken av det. :) Min mening ihvertfall. På serien er det "en pokemon, flere pokemon". Skal vi gjøre ordet norsk ved å bruke norsk grammatik må det også hete et pokemon. Å velge en av to regler blir ikke riktig, enten holder vi det slik de sier det (en pokemon, flere pokemon), eller så må vi jo også endre kjønnet til intetkjønn.

Vi er i hvertfall delvis enig her, for jeg er enig med "en pokemon, flere pokemon", men du kan ikke si "alle pokemon", det høres bare feil ut. "Alle pokemonene" derimot klinger mye bedre i mitt hode :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*
49 minutter siden, Aamu skrev:

Nei, det er jo sommerferie :) 

Blir nok litt andre tilstander så fort skole og jobb er på gang igjen ja :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner eg er bittelitt irritert på kjærasten no. :fnise: Me brukte kvar sin incense i går, han fekk ein pinsir, to ponyta, to growlithe, og ein doduo, som alle er pokemon eg vil ha. Eg fekk kun ein bulbasaur som var verd å snakke om. Elles kun pidgey, bellsprout, rattata og exeggcute. Så kjem han heim frå jobb i dag tidleg, har hatcha eit egg som vart til nok ein Growlithe, og han hadde fanga ein electrabuzz på vegen. 

Meh. Så urettferdig xD

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Chibi skrev:

Nei, vi bor i Norge :-) mulig det er en bug, dunno^^

*Det ryktes likevel om andre som har funnet de "regionsbestemte*typene i andre land og Tauros har blitt sett og fanget i byen til broren min :-) 

4 timer siden, Titania skrev:

Det at diverse pokemon er regionsbestemte er i hvertfall blitt "avkreftet" i Pokemon Go Norge gruppa på facebook. Flere som har fått både Tauros og Kangashkan i Norge i hvertfall :) Tror noen hadde fanget en av de andre også, men husker ikke hvilken i farta

Så bra! Det er jo egentlig litt kjedelig om ikke alle har muligheten til å fange alle, uansett hvilken region de er i.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dere, pokemon i flertall er ikke pokemons eller pokemoner. Det er "En pokemon, flere pokemon". Som substantivet hus. :) 

Jeg vet det, har hørt flere si det. Synes pokemons og pokemonene føles bedre å både si og skrive, så jeg bryr meg ikke så mye om det ;)

2 timer siden, Aamu skrev:

Det er litt kontroversielt dette, siden noen har blitt banket opp og skadet pga andre har funnet dem via denne appen, hvordan funker det egentlig? I min barndom lekte jeg med disse vesenene, og syntes det var dritgøy. Kjenner det sitter litt i enda, synes pokemon er artig... Men kjipt om man blir lurt i en felle! 

Tror det handler om at noen setter ut lures (lokkemiddel for å samle flere pokemons) på pokestops som ligger litt avsidesliggende til, gjerne litt sent på kveld/natt, sånn at de tiltrekker seg folk som er på pokemonjakt. Kommer det noen alene blir de banket opp og ranet. Poenget er jo at man må ta vare på seg selv og ta forholdsregler uansett hvor ivrig man er på å få tak i sjeldne eller sterke pokemons. Å gå alene rundt på kvelden og natta eller i avsidesliggende områder er jo ikke smart uansett om man jakter pokemons eller ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...