Gå til innhold

Pokemon Go

Snadder

Anbefalte innlegg

Har ikke spilt i gym enda. Lurte på om pokemonene blir sterkere ved training/battles? Eller er det kun candies-måten som gjelder?

Anonymkode: 0564f...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, Chibi skrev:

I min by er hverken Dragonite, Lapras, Gyrados og Sandslash sjelden de popper opp titt og ofte på kartet-griden i spillet.
Broren min ser ofte Tauros og Magmar i sin by, har ikke sett de her enda :/ 
Åh har Jynx da, den har jeg ikke sett i byen min i det hele tatt, mange har sett den typen i New York -Fikk mitt i ett egg...^^

Bare vent til de slipper ut legendariske pokemon! :D -Garantert under diverse events :) 
Mewtwo <3 

Bor du og broren din i USA? Jeg bare lurer siden jeg har lest at Tauros er knyttet til Amerika og ikke kan finnes andre steder i verden utenom ved å klekke egg.

Gaah, det er kjedelig å spille PoGo når man bor på landsbygda. *Syt & klag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det flere her som har problemer med kamper i gymmen? Mitt spill fryser alltid når jeg prøver.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør oppdatere med at jeg tydeligvis er noe forvirret ang. hvor jeg bor :fnise: Måtte faktasjekke hvor vi faktisk er på kartet med mannen, og bommet med en avkjørsel :P Så den rosa "katten" jeg jaktet på tidligere var nok faktisk et kvartal lenger ned enn der jeg jaktet :P 

Nå er jeg temmelig sikker på at det var en Pokemon jeg ikke har like utenfor her. Gikk ut men fant den ikke. Vurderte å lete i naboenes hager, men turte ikke... Tror de to nærmeste naboene er bortreist, men det kunne jo hende Pokemonen var enda lenger unna og jeg kjenner ikke naboene så vil helst ikke bli ferska på Pokemon jakt i hagene deres :P 

Jaja... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmkvelden med samboer ble noget amputert, da det midt under filmen ble startet en lure på Pokestopet 2 min hjemmefra. #degærnehardetgodt :ler::sjenert: 

Endret av Rosalie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chibi skrev:

I min by er hverken Dragonite, Lapras, Gyrados og Sandslash sjelden de popper opp titt og ofte på kartet-griden i spillet.
Broren min ser ofte Tauros og Magmar i sin by, har ikke sett de her enda :/ 
Åh har Jynx da, den har jeg ikke sett i byen min i det hele tatt, mange har sett den typen i New York -Fikk mitt i ett egg...^^

Bare vent til de slipper ut legendariske pokemon! :D -Garantert under diverse events :) 
Mewtwo <3 

Rykter vil si det skjer under comic con

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Rosalie skrev:

Filmkvelden med samboer ble noget amputert, da det midt under filmen ble startet en lure på Pokestopet 2 min hjemmefra. #degærnehardetgodt :ler::sjenert: 

:ler:

En av de to som visstnok holder seg her uti huttiheita kommer opp på kartet rett ved et grisefjøs. Jeg blir bare mer og mer sikker på at man må inn i grisefjøset for å få fatt i rakkeren. Men tror ikke jeg risikerer mitt høvelig gode navn og rykte for en Oddish eller en Kakuna :P

Imorra måååå jeg ned til byen, kanskje helst alene så jeg kan vase rundt i fred og sjekke inn på pokestops og fange nye pokemons, uten en utålmodig og sukkende samboer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

Jeg gikk opp to levels uten å gå ut døra. Ingen stops i nærheten, og ikke spesielt sentralt. Det er mulig. 

Gått mye i dag da, og møtte på denne. Tre baller, to kirsebær, men dama stakk av :fart2: Den irriterer meg. Er dette en sterk pokemon? 

image.png

Jeg slåss mot henne (og vant!!) på et gym idag. Hun var den dårligste, med 4-500 cp tror jeg. Kanskje litt mindre.

Jeg dro til nabobyen idag, i håp om å få noe annet enn flaggermus og larver. Men hva finner jeg der? Flaggermus, larver og rotter. Haha. Kom meg til level 18 da, og fikk tatt over min første gym! Skjønner likevel ikke noe mer av slåssingen, det virker så random, og jeg tror egentlig de kan slåss selv, uten at jeg gjør noe. Forstår ikke om man feks må vente på tur, før man angriper eller "dodger", om man kan gjøre begge deler samtidig eller hva. Ofte når jeg får inn et slag er det jeg selv som mister liv. Skulle ønske det var litt mer oversiktlig eller kom med en detaljert bruksanvisning.

Må forresten nevne at jeg tror folk i byen min lever litt i en pokemon-boble,meg selv inkludert. Her gjør vi ikke annet enn å gå rundt og holde på med dette, uansett alder eller sosial klasse. I nabobyen (som er tre ganger så stor) var det nesten bare unge gutter, og selv de virket ikke så engasjerte. Jeg hadde høyere level enn de fleste, mens her jeg bor er jeg en av newbiene fortsatt. 

For å oppsummere;

I nabobyen spiller folk en times tid midt på dagen, hvis de har litt tid til overs.

I byen jeg bor i har vi på alarm TIDLIG (selv om vi har fri) og skynder oss med frokosten for å få mest ut av dagen/fange flest pokemon. Rutene planlegges på forhånd ved å studere kart, og disse rutene blir gått av haugevis av folk i puljer. Vi har med oss powerbanks, paraplyer, niste og gode sko. Alle er solbrente og de fleste har begynnende beinhinnebetennelse😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du spiller pokemon go når du sitter halv tre natt til mandag på en benk i parken med to ukjente 14-15åringer, to i 20åra og en i 30åra, som det var det mest naturlige i verden :fnise:

Men dere, pokemon i flertall er ikke pokemons eller pokemoner. Det er "En pokemon, flere pokemon". Som substantivet hus. :) 

Anonymkode: ee5b6...be0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ardwinna skrev:

Bor du og broren din i USA? Jeg bare lurer siden jeg har lest at Tauros er knyttet til Amerika og ikke kan finnes andre steder i verden utenom ved å klekke egg.

Gaah, det er kjedelig å spille PoGo når man bor på landsbygda. *Syt & klag*

Nei, vi bor i Norge :-) mulig det er en bug, dunno^^

*Det ryktes likevel om andre som har funnet de "regionsbestemte*typene i andre land og Tauros har blitt sett og fanget i byen til broren min :-) 

Endret av Chibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at diverse pokemon er regionsbestemte er i hvertfall blitt "avkreftet" i Pokemon Go Norge gruppa på facebook. Flere som har fått både Tauros og Kangashkan i Norge i hvertfall :) Tror noen hadde fanget en av de andre også, men husker ikke hvilken i farta

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet du spiller pokemon go når du sitter halv tre natt til mandag på en benk i parken med to ukjente 14-15åringer, to i 20åra og en i 30åra, som det var det mest naturlige i verden :fnise:

Men dere, pokemon i flertall er ikke pokemons eller pokemoner. Det er "En pokemon, flere pokemon". Som substantivet hus. :) 

Anonymkode: ee5b6...be0

Er du sikker på det? Hvis det er "en" foran så bøyes det jo med endingen -en, -er, -ene. Hvis det skal bøyes som "hus" så må det vel hete ET pokemon, og ikke EN pokemon? 

En ting jeg har lagt merke til som irriterer meg skikkelig er at jeg må mye nærmere pokestops enn datteren min for å samle baller. Hun fikk snurret og fikk baller over gaten, mens jeg måtte gå helt bort til stedet. Og sånn var det i parken her også, jeg måtte mye nærmere enn henne.

Er det mobilen eller er det bare en tilfeldighet eller hva kan grunnen til det være, noen som har noe peiling på det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt kontroversielt dette, siden noen har blitt banket opp og skadet pga andre har funnet dem via denne appen, hvordan funker det egentlig? I min barndom lekte jeg med disse vesenene, og syntes det var dritgøy. Kjenner det sitter litt i enda, synes pokemon er artig... Men kjipt om man blir lurt i en felle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Polly Ester skrev:

Er du sikker på det? Hvis det er "en" foran så bøyes det jo med endingen -en, -er, -ene. Hvis det skal bøyes som "hus" så må det vel hete ET pokemon, og ikke EN pokemon? 

En ting jeg har lagt merke til som irriterer meg skikkelig er at jeg må mye nærmere pokestops enn datteren min for å samle baller. Hun fikk snurret og fikk baller over gaten, mens jeg måtte gå helt bort til stedet. Og sånn var det i parken her også, jeg måtte mye nærmere enn henne.

Er det mobilen eller er det bare en tilfeldighet eller hva kan grunnen til det være, noen som har noe peiling på det? 

Du har nok helt rett med bøyingen av pokemon da dette nylig har blitt tatt opp av språkrådet :)
http://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/hva-skjer/Aktuelt-ord/pokemon/

Det er også sansynligvis fordi GPSen deres er forskjellige og en ene er bedre enn den andre.

Endret av LoneWolf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Pokevision skulle det bare være en Spearow i nærheten nå, men jeg fant en Ewee på badet mitt så den kan jo ikke stemme helt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*
3 minutter siden, Aamu skrev:

Det er litt kontroversielt dette, siden noen har blitt banket opp og skadet pga andre har funnet dem via denne appen, hvordan funker det egentlig? I min barndom lekte jeg med disse vesenene, og syntes det var dritgøy. Kjenner det sitter litt i enda, synes pokemon er artig... Men kjipt om man blir lurt i en felle! 

Det må vel være hvis de er i et gym for da står brukernavnet ditt og pokemonen der, kanskje noen som ble sure hvis de tapte i gymmen? Man er jo anonym hvis andre ikke kan brukernavnet. Men jeg skjønner ikke alt ennå, hadde mine første kamper i et gym i går.

Merkelig opplevelse egentlig siden det satt folk på benker og i biler rundt stedet gymmen var i alle aldre klokka 01 på natta! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17 minutter siden, LoneWolf skrev:

Du har nok helt rett med bøyingen av pokemon da dette nylig har blitt tatt opp av språkrådet :)
http://www.sprakradet.no/Vi-og-vart/hva-skjer/Aktuelt-ord/pokemon/

Det er også sansynligvis fordi GPSen deres er forskjellige og en ene er bedre enn den andre.

Takk for svar. :) 

Jeg har en dyrere og bedre telefon enn datteren min, men da er det vel ikke alltid at dyrt er best. :dry:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Chibi skrev:

Jo ja, men det er jo andre som bruker det også, som ikke har blitt bannet til nå,så lenge de holder seg i nærområdet :-/ irriterende er det uansett ^^ 

*vi andre får ekstra gevinst da....bedre helse^^ så lenge vi ikke faller ned fra kaier,bygninger...bro...blir påkjørt....*

Tipper de er opptatt med å stabilisere servere, så går de for juksepavene etterpå. Og jo lengre tid det tar, dess surere er det for de å bli utestengt, så... :P

Anonymkode: 931a7...86e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Polly Ester skrev:

Takk for svar. :) 

Jeg har en dyrere og bedre telefon enn datteren min, men da er det vel ikke alltid at dyrt er best. :dry:

Joda, det kan hende at du må gå nærmere nettopp fordi din er mer nøyaktig på din egentlige posisjon, mens hennes virrer litt rundt og dermed kommer innenfor uten at hun egentlig er nær nok :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, *Micki* skrev:

Det må vel være hvis de er i et gym for da står brukernavnet ditt og pokemonen der, kanskje noen som ble sure hvis de tapte i gymmen? Man er jo anonym hvis andre ikke kan brukernavnet. Men jeg skjønner ikke alt ennå, hadde mine første kamper i et gym i går.

Merkelig opplevelse egentlig siden det satt folk på benker og i biler rundt stedet gymmen var i alle aldre klokka 01 på natta! 

Det var da sent :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...