Gå til innhold

Hun kalte meg feit...

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

En av mine venninner som jeg ikke har sett på en stund kalte meg nettopp feit (litt indirekte da men.)... Møtte henne igjen etter 1 år (pga. flytting), og det første hun sier er at jeg har fått så store hofter og at jeg har lagt på meg mye. I tillegg da vi satt å spiste (sushi), fortalte hun meg at moren hennes lot henne ikke spise godterier om hun spiste sushi. Greia er iallefall, før vi spiste sushi spiste jeg litt godte, så er derfor jeg ble litt satt ut... Men det jeg lurer på er om dere synes jeg er normalvektig? Er 16 år, veier 62kg og er 1.75m lang. Veide kanskje rundt 55kg i fjor...

Endret av DenLille
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, hun er jo fullstendig på vidda. Du er 16 år, og de aller fleste begynner å få kvinnelige former på denne alderen. Større hofter, fasong på mage, lår, rumpe og bryster. Du er overhodet ikke tykk. Du begynner å bli kvinne, og det kan du fortelle denne venninna di. 

Anonymkode: d227e...afe

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke noe hyggelig sagt av venninnen din! Du er normalvektig nå, men da du var 55 kilo var du undervektig ifølge BMI. Så jeg synes heller det var bra at du la på deg litt :) Neste gang kan du gjerne gi beskjed til venninnen din at slikt ikke er fint å si til folk, særlig ikke når dere skal kose dere med et måltid sammen.

Anonymkode: b3e59...782

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er overhodet ikke feit :)

Anonymkode: 29b53...405

• Liker 2
Skrevet

Du er slank som bare det. Hun "venninnen" burde virkelig skjerpe sec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør passe deg for misunnelige folk, det er ikke alt folk sier til deg som er sant. Du er slank og fin. 

Anonymkode: bfea5...37f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, DenLille skrev:

En av mine venninner som jeg ikke har sett på en stund kalte meg nettopp feit (litt indirekte da men.)... Møtte henne igjen etter 1 år (pga. flytting), og det første hun sier er at jeg har fått så store hofter og at jeg har lagt på meg mye. I tillegg da vi satt å spiste (sushi), fortalte hun meg at moren hennes lot henne ikke spise godterier om hun spiste sushi. Greia er iallefall, før vi spiste sushi spiste jeg litt godte, så er derfor jeg ble litt satt ut... Men det jeg lurer på er om dere synes jeg er normalvektig? Er 16 år, veier 62kg og er 1.75m lang. Veide kanskje rundt 55kg i fjor...

Hallo! Venninen din er sikkert usikker fordi moren hennes har kommentert hennes kropp, derfor tar hun det ut over andre. Hun føler seg bedre av å peke ut at andre er overvektig... bortsett fra at du IKKE er overvektig... I DET HELE TATT.

Jeg er 175 og jeg er overvektig. Målet mitt er å veie rundt 65 kg. Jeg ville vært fornøyd med å veie 75 kg, så du har ikke noe kg du burde miste. Stol på meg. ;) 

Anonymkode: dcdd2...0c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker da jeg var ca 12 år og en venninne spurte hva jeg veide. 44 sa jeg. "Oi, det var mye, jeg veier bare 35". Jeg ble overrasket og tenkte jeg kanskje var litt småtykk. "Jaja", tenkte jeg og fortsatte med livet.

Anonymkode: 044bb...081

Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker da jeg var ca 12 år og en venninne spurte hva jeg veide. 44 sa jeg. "Oi, det var mye, jeg veier bare 35". Jeg ble overrasket og tenkte jeg kanskje var litt småtykk. "Jaja", tenkte jeg og fortsatte med livet.

Skjønner om du synes jeg overreagerer, men har hatt overnatting av henne i nesten en uke nå og hun fortsetter bare med disse kommentarene... Blir sliten, later som ingenting til henne da, men får bare utrolig lyst til å slanke meg 15kg og bare være perfekt.

Endret av DenLille
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, DenLille skrev:

Blir sliten, later som ingenting til henne da, men får bare utrolig lyst til å slanke meg 15kg og bare være perfekt.

Hvorfor det?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Hvorfor jeg vil slanke meg 15kg? For jeg føler meg utrolig feit i forhold til henne

Gjest Belle âme
Skrevet

Be ho om å skjerpe seg KRAFTIG. Herregud, du er ikkje feit, og hadde du vore det så hadde det uansett ikkje vore greit å drive å hakke ned på deg! 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, DenLille skrev:

Hvorfor jeg vil slanke meg 15kg? For jeg føler meg utrolig feit i forhold til henne

Men hvorfor gjør det noe om du er feit i forhold til henne?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Fireproof skrev:

Be ho om å skjerpe seg KRAFTIG. Herregud, du er ikkje feit, og hadde du vore det så hadde det uansett ikkje vore greit å drive å hakke ned på deg! 

Takk, skal prøve å si det på en vennlig måte til henne

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor gjør det noe om du er feit i forhold til henne?

Føler meg unormal når jeg er "tjukkere" enn vennene mine

Helt ærlig, har ikke brydd meg om utseendet mitt noe særlig før hun begynte med alle disse kommentarene. Tipper jeg glemmer dette snart uansett, men ble litt frustrert og lei meg nå

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, DenLille skrev:

Føler meg unormal når jeg er "tjukkere" enn vennene mine

Helt ærlig, har ikke brydd meg om utseendet mitt noe særlig før hun begynte med alle disse kommentarene. Tipper jeg glemmer dette snart uansett, men ble litt frustrert og lei meg nå

Alle kan tvile på seg selv i øyeblikk, det er bra at du innser at det ikke trenger å gå innpå deg over lengre tid. Og når du sier unormal, er det en negativ ting da? Har du lyst å være en kopi av alle andre? Har du lyst å være helt A4, en som aldri har en kreativ tanke, som bare følger alle andre? Og syns du mennesker som krever at andre skal være lik dem selv virker som smarte mennesker? Noen du burde bry deg om meningen til?

Du er den som kan forme deg selv, som bestemmer hvilken type person du utvikler til, hvem du kommer til å bli.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, DenLille skrev:

Skjønner om du synes jeg overreagerer, men har hatt overnatting av henne i nesten en uke nå og hun fortsetter bare med disse kommentarene... Blir sliten, later som ingenting til henne da, men får bare utrolig lyst til å slanke meg 15kg og bare være perfekt.

Du blir ikke perfekt av å gå ned 15kg, du blir undervektig. Det er ikke sunt. Hadde du meldt deg på et Grete Roede kurs hadde de sagt nei fordi du har for lav BMI. Din BMI er 20,2 og 20 er på grensen mellom normalvektig og undervektig.

Anonymkode: dcdd2...0c6

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle de oppmuntrende kommentarene deres <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...