Gå til innhold

Sinnsyke menssmerter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt tre paracet men har fortsatt vondt. Noen som har noe tips til annen smertelindring?

Anonymkode: 88b23...edf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg noe varmt på magen/området ved livmoren. Man kan f.eks. fylle en ullsokk med grøtris, varme den i stekeovnen noen minutter, også legge den på. 

Anonymkode: 33976...1c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eneste som funker mot mensensmerter på meg er naproxen, kjøpes på apoteket reseptfritt for rundt 60 kr pakken. Prøv å beveg deg, bruk helst bind og få det ut ved å hoppe. Når mensensmertene mine blir for intense så setter jeg meg ned på huk og bøyer meg fremover, funker ihvertfall der og da. Lykke til :-)

Anonymkode: 5fe1b...eb8

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å massere føttene dine eller få noen til å gjøre det for deg. Se om det er ett spesielt punkt under foten som hjelper.

Har helvetes menssmerter hver mnd og det er det eneste som hjelper for meg. Varmeflaske, sterke smertestillende fra legen og alt det der gjør null. Fot massasje på de riktige stedene fjerner smerten helt så lenge noen holder på.

Kanskje individuelt men du kan jo prøve :)

Anonymkode: 08882...14b

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er på tide at du blir henvist til gynekolog for undersøkelse, særlig med tanke på endometriose. 

Anonymkode: daf56...1f5

AnonymBruker
Skrevet

Ibux, aspirin, naproxen er antiimflamatorisk, derfor funker de bedre en paracetamol, som ikke er det i særlig sterk grad.  

Anonymkode: 30339...91b

AnonymBruker
Skrevet

Naproxen som nevnt over er en smertestillende som funker for meg. Bedre enn ibux og paracet som ikke funker for meg. Men kan du prøve p-piller? Eller minipiller? (Sistnevnte fjerner mensen ofte og da ingen smerter). P-piller er foreløpig min redning. Reduserer mensen kraftig (jeg hadde KRAFTIG menstruasjon). Også hopper jeg over så jeg får mensen hver 3. Måned (dette er da frivilig. Men du så deilig å slippe mensen hver måned). Og smertene er mindre. Ikke borte. Men om det er nødvendig så kan jeg ta en ibux, så blir det fult levelig igjen. Snakk med legen om det du.

Anonymkode: 80178...339

AnonymBruker
Skrevet

Du kan be legen om resept på cataflam som du kan ta sammen med paracet dersom mildere smertestillende som ibux og naproxen ikke funker (noe de ikke gjør på meg) og dersom det ikke funker så mye kan du få tramadol eller paralgin forte av legen. Jeg bruker selv paralgin forte under menstruasjon med god effekt. 

Anonymkode: eb27d...20d

AnonymBruker
Skrevet

Hei, da føler jeg meg endelig litt bedre. Takk for alle råd, skal kjøpe naproxen til neste gang for den vet jeg fungerer bedre. Jeg tenkte å bestille time til gyn snart alikevel fordi kobberspiralen må byttes så da kan jeg høre med dem. 

Men jeg har hatt relativt sterke menssmerter tidvis siden jeg var tenåring, så det er ikke noe nytt sånn sett egentlig. Var bare litt uforberedt mtp smertestillende :) varmeflaske hjalp heldigvis litt. Takk takk

Anonymkode: 88b23...edf

Skrevet

Jeg fant aldri noe som hjalp. Jeg hadde en varmepute på nattbordet, en slike selvvarmende, som alltid lå klar til bruk. Startet som oftest med en intern smerte midt på natta så jeg brukte puta over magen frem til jeg kunne klare å karré meg inn på badet og ta ibux. Jeg var borte fra jobb 3 dager I mnd pga smertene, prøvde en gang å jobbe men presisjonsarbeid sammen med smerter og hue under armen,-ingen god kombi. Måtte gjøre alt om igjen dagen ette..

Jeg har gått en del til gyn for dette og forsøk p-ring og vanlig spiral og hormon spiral samt trionetta. kobberspiralen var god. Jeg fikk fin, stabil og levelig men. Desverre datt den ut av seg selv og det var ikke hyggelig så jeg satte inn hormon spiralen og den  funka fjell, jeg fikk en bitteliten mens like etterpå og så kom det aldri mere mens 😊 Nå er spiralen ute, de var visst litt ubehagelig for partneren så nå bruker jeg cerazett på 5 året og skal fortsette til jeg er I overgangsalderen.

Jeg vil iallefall anbefale å gå til en gynekolog. Da får du sjekka om noe er galt og hvis ikke får du hjelp til å finne noe som kan fungere for deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant noe som hjalp, jeg sluttet med absolutt alle tilsetningsstoffer og raffinert sukker i mat. Aldri hatt noe særlig menssmerter etter det.
Noen forteller også om mindre menssmerter om de bruker menskopp istedenfor tampong.

Anonymkode: 06d29...dc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...