CrazyChick90 Skrevet 6. juli 2016 #1 Skrevet 6. juli 2016 Hei! Jeg hater og være alene hjemme og det gir meg enorm angst. Flere som har det sånn eller har tips?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #2 Skrevet 6. juli 2016 Ja, før hadde jeg det. Jeg var livredd for alt mulig rart, spøkelser, innbrudd, drapsmenn og voldtektsmenn. Selv da jeg var 18-19 år hadde jeg ikke sjans til å være alene i huset hjemme, var totalt paralysert av skrekk. Så har jeg med årene gått fra å være livredd til å elske å være hjemme alene. Vet ikke hva du er redd for eller hvor gammel du er, men jeg lærte meg at det jeg er redd for aldri skjer, sannsynligheten er nærmest lik null. Kom til et punkt hvor jeg bevisst ga faen, tenkte at jeg ikke gadd å sløse bort tiden på disse tulletankene. En annen teknikk jeg brukte var å distrahere meg selv, med f. eks sette på en film jeg lenge hadde hatt lyst til å se eller lese en morsom bok. Det er viktig å tvinge deg til å skifte fokus. Fokuserer du på skumle lyder, så hører du skumle lyder. Så skift fokus til noe helt annet, noe hyggelig. Finn på noe, gjør noe, om det så er å vaske huset, tving tankene over på noe annet. Etterhvert så slapp det taket hos meg i alle fall. Tror det kommer med årene også. Anonymkode: 7eb20...20a
CrazyChick90 Skrevet 6. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, før hadde jeg det. Jeg var livredd for alt mulig rart, spøkelser, innbrudd, drapsmenn og voldtektsmenn. Selv da jeg var 18-19 år hadde jeg ikke sjans til å være alene i huset hjemme, var totalt paralysert av skrekk. Så har jeg med årene gått fra å være livredd til å elske å være hjemme alene. Vet ikke hva du er redd for eller hvor gammel du er, men jeg lærte meg at det jeg er redd for aldri skjer, sannsynligheten er nærmest lik null. Kom til et punkt hvor jeg bevisst ga faen, tenkte at jeg ikke gadd å sløse bort tiden på disse tulletankene. En annen teknikk jeg brukte var å distrahere meg selv, med f. eks sette på en film jeg lenge hadde hatt lyst til å se eller lese en morsom bok. Det er viktig å tvinge deg til å skifte fokus. Fokuserer du på skumle lyder, så hører du skumle lyder. Så skift fokus til noe helt annet, noe hyggelig. Finn på noe, gjør noe, om det så er å vaske huset, tving tankene over på noe annet. Etterhvert så slapp det taket hos meg i alle fall. Tror det kommer med årene også. Anonymkode: 7eb20...20a Har nok en litt annen type redsel for jeg sliter med generell angst og panikkangst så er livredd for å få dette når jeg er alene:/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå