Gå til innhold

Brekke fingrene, eller...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg vet at dette er et spørsmål som får noen til å lure, men jeg spør helt oppriktig og håper på svar!

Jeg ønsker å skade meg på ett vis slik at jeg ikke trenger å dra å jobb. Jeg HATER jobben min og de jeg jobber for. Har vært i jobb siden jeg var 16 år (27 nå), men aldri vært sykemeldt eller tatt ut ferie, så dette er ikke et dårlig forsøk på noen fridager for en "unnasluntrer".

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, for jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å skade meg, eller hvordan gjøre det uten at jeg får varige mén. Noen forslag? Akkurat nå er det å brekke et par fingre som virker "enklest".

Og, please ikke trolle-svar. Jeg er seriøs.

Anonymkode: 483d5...f9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare bytte jobb?

Anonymkode: 1d8e7...f79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brekke fingrene er vel ikke særlig lurt?
Hvis du virkelig har møtt veggen ang jobben, får du ta det opp med legen din, og begynne å søke nye jobber...

Anonymkode: 82163...246

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare bytte jobb?

Anonymkode: 1d8e7...f79

Jeg er på saken, men det er mange om beinet.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Brekke fingrene er vel ikke særlig lurt?
Hvis du virkelig har møtt veggen ang jobben, får du ta det opp med legen din, og begynne å søke nye jobber...

Anonymkode: 82163...246

Lurt er jeg enig i at det ikke er, men akkurat nå virker det som en eneste løsning. Trenger bare en ASAP-løsning, ikke en "overbevise legen om at jeg har det kjipt"-løsning. Gruer meg skikkelig og begynner nesten å gråte av tanken på å dra på jobb.

Jeg søker jobber, og mitt nettverk holder øynene åpne for meg :)

Skrevet

Lurt er jeg enig i at det ikke er, men akkurat nå virker det som en eneste løsning. Trenger bare en ASAP-løsning, ikke en "overbevise legen om at jeg har det kjipt"-løsning. Gruer meg skikkelig og begynner nesten å gråte av tanken på å dra på jobb.

Jeg søker jobber, og mitt nettverk holder øynene åpne for meg :)

Vil det ikke være lettere å si du har vondt i ryggen?

Å knekke en finger vil jo neppe gi det sykemelding... 

Hvor lenge vil du være sykemeldt?

• Liker 1
Gjest Zumo de Melocotón
Skrevet

Hvis du er seriøs nå, og faktisk vurderer å skade deg selv for å slippe å gå på jobb, så trenger du nok ikke å gjennomføre det. Det holder å gå til legen og fortelle om planene dine, så kommer nok den sykemeldingen på bordet temmelig raskt.. Dog er det mulig du må skifte bosted for en periode. :sarkasme:

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Vil det ikke være lettere å si du har vondt i ryggen?

Å knekke en finger vil jo neppe gi det sykemelding... 

Hvor lenge vil du være sykemeldt?

Jo, det ville sikkert vært enklere. Men jeg er redd jeg går skuffa ut fra legen hvis han ikke finner noe. Jeg vet ikke hvordan det fungerer. Har som sagt ikke vært sykemeldt før, men har jo hørt historier fra venninner.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

Hvis du er seriøs nå, og faktisk vurderer å skade deg selv for å slippe å gå på jobb, så trenger du nok ikke å gjennomføre det. Det holder å gå til legen og fortelle om planene dine, så kommer nok den sykemeldingen på bordet temmelig raskt.. Dog er det mulig du må skifte bosted for en periode. :sarkasme:

Det er nettopp derfor jeg "vil ha" en skade som kan dokumenteres med harde fakta. Om ikke er jeg redd jeg skal få ett klapp på hode og et ønske om en god dag på jobb. Har fått servert noen historier fra venner som ikke har blitt hørt hos fastlegen sin. Men, hvorfor skifte bosted?

Skrevet

Jo, det ville sikkert vært enklere. Men jeg er redd jeg går skuffa ut fra legen hvis han ikke finner noe. Jeg vet ikke hvordan det fungerer. Har som sagt ikke vært sykemeldt før, men har jo hørt historier fra venninner.

Finner noe? Vær våken en natt, så du ser trøtt ut, ikke stell deg så du ser fæl ut. Si du har grusomt vondt i korsryggen, ikke klarer å bøye deg, og at det gjør så vondt at du ikke får sove. 

Pass på at det ikke virker som du fisker etter opiater, men ikke si nei hvis hun tilbyr deg noen.

Ryggskader kan ofte ikke sees, og å ta MR/røngten tar uansett evigheter. Eventuell henvisning til ekspert tar også lang tid.

Husk at du ikke kan gjøre noe som avslører deg mens du er sykemeldt, da kan du miste jobben.

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare ringe inn å si at du er syk? Omgangssyke? Det er lov å være syk, og der har du grunn nok til å være borte i hvertfall 3 dager. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du aldri tatt ut ferie? :klo: 

Anonymkode: 3574b...7a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff da, TS. Det er ikke greit å være i en situasjon der man tenker på slike drastiske tiltak for å komme seg unna. 

Å brekke fingrene høres ut som en ganske "uskyldig" ting, men tror du virkelig at du kommer til å klare å gjøre det? Det tror ikke jeg. Du bør nok finne på en annen løsning. En løsning finnes, men det avhenger jo litt av hvor lenge du ønsker å være borte fra jobben. Ryggplager, som noen andre har nevnt, er den vanligste årsaken til langtidssykemelding. Veldig diffust og det kan som regel ikke dokumenteres, men det er jo heller ikke gitt at dette vil fungere hos legen din. Et lite risikoprosjekt. 

Jeg håper du finner en annen jobb ganske raskt. 

Anonymkode: 29a38...dd6

Skrevet

Er det noe jeg har gått glipp av her, hvorfor kan du ikke ta ferie? Det burde jo være det mest innlysende å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, turnt_unicorn skrev:

Kan du ikke bare ringe inn å si at du er syk? Omgangssyke? Det er lov å være syk, og der har du grunn nok til å være borte i hvertfall 3 dager. 

Jeg vet ikke. Jeg er nok litt for pliktoppfyllende til å lyve på meg noe, så da må jeg heller skape noe ekte. Hehe, jeg vet det høres idiotisk ut, kan ikke forsvare det. Jeg er nok bare skrudd litt merkelig sammen!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du aldri tatt ut ferie? :klo: 

Anonymkode: 3574b...7a5

Jeg har aldri hatt "råd" til det. Alltid fått feriepenger til gode, men de har på mystisk vis forsvunnet. Samme med feriepenger :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hapi skrev:

Er det noe jeg har gått glipp av her, hvorfor kan du ikke ta ferie? Det burde jo være det mest innlysende å gjøre?

Man kan ikke ta ut ferie på dagen.

Gjest Zumo de Melocotón
Skrevet

Ok, da gjentar jeg det jeg skrev i det forrige innlegget mitt, men uten forsøket på ironisk humor:

Gå til legen. Del med han hvilke tanker du har og hva du holder på med nå. Dette er ikke normal oppførsel og det er mulig at du har behov for en vurdering av psykolog eller psykiater. Vær så snill å stoppe å skrive i denne tråden nå og gå heller og legg deg. Imorgen tar du kontakt med legen. Det er åpenbart at den jobben du har ikke er den rette for deg, men dette er ikke måten å takle det på. Jeg ønsker deg alt godt. :hug:

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

Ok, da gjentar jeg det jeg skrev i det forrige innlegget mitt, men uten forsøket på ironisk humor:

Gå til legen. Del med han hvilke tanker du har og hva du holder på med nå. Dette er ikke normal oppførsel og det er mulig at du har behov for en vurdering av psykolog eller psykiater. Vær så snill å stoppe å skrive i denne tråden nå og gå heller og legg deg. Imorgen tar du kontakt med legen. Det er åpenbart at den jobben du har ikke er den rette for deg, men dette er ikke måten å takle det på. Jeg ønsker deg alt godt. :hug:

Takk!!

Og ja, du har helt rett. dette er ikke riktig måte å gjøre det på, men noen ganger kommer desperate tanker. Jeg vet bare at jeg trenger en sykemelding NÅ, og jeg kjenner ikke til hvordan dette fungerer, what so ever! Vet ikke engang hvordan jeg skal klare å få tak i han n(fastlegen min) på kort varsel, for han har ingen sekretær, så man må sende sms tror jeg.

Men, du har rett i en ting til, jeg bør gå å legge meg nå. har i hele natt tenkt på hva jeg skal gjøre og syntes synd på meg selv. Litt omtanke fra deg var nok til jeg jeg braste ut i gråt. Hehe. Flaut, men sant og litt godt :)

God natt :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du bare si du er utbrent? Les opp på symptomene og bruk dem som en slags guide.

Hva er det som er så fælt med jobben din uansett? Ville du trivdes bedre som nav'er kan du jo også bare slutte. Da kan de etterhvert tilby deg ny utdannelse.

Anonymkode: 53aad...539

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...