Gå til innhold

Fotsopp hos barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

2-åringen min har fått fotsopp, er dette noe jeg kan behandle selv eller må jeg til lege for resept? 

Jeg spurte ekspertene på apoteket, men de har ikke lov å anbefale produkter så jeg måtte eventuelt komme tilbake med navn på produktet jeg trenger. 

Hvis jeg kan ordne dette uten legebesøk (legen har forøvrig 6 ukers ventetid på time), hvilket produkt kan jeg bruke? Er det noen produkter som hjelper på kløen som følger med? 

På forhånd takk!

Anonymkode: 96edd...651

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at en toåring har fotsopp. Uansett dere bør gå til lege. Misstenker du fotsopp så skal ikke en toåring vente på legetime i 6 uker. Alle leger er pålagt å ha hastetimer og dette hører inn under halvakutte ting. 

Kunne du lagt ut bilde av foten eller beskrevet nærmere hvor det er og hvordan det ser ut? 

Anonymkode: 01c8f...38c

AnonymBruker
Skrevet

Og en ting til, Lamasil mot fotsopp tror jeg ikke skal brukes til så små barn. Undersøk på felleskatalogen.no Alternativet er Canesten den tro jeg heller ikke barn skal bruke og da står vi igjen med krystallfiolett som brukes ved sopp i underlivet hos bleiebarn. Du kan lese på disse og se om de kan brukes. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er under foten,  rødt, hud som preller av og det virker litt sprukket. Det er like ved de furene ved stortå,  så det er liksom de furene som har sprukket.

Jeg har vasket det forsiktig med grønnsåpevann, og jeg innbiller meg at sammen med luft så er det en viss forbedring, men det klør veldig mye så barnet har mye frustrasjon over det. 

Setter pris på tilbakemelding, vil I det lengste unngå å bruke midler på det hvis det ikke er greit. Skal ringe legen I morgen og høre om jeg kan få komme inn 👍

TS

AnonymBruker
Skrevet

Tviler enda mer på at dette er fotsopp. Men få det sjekket hos lege. Du kan og høre med helsestasjonen. Ville ikke brukt soppmidler på dette uten legeanbefaling. 

AnonymBruker
Skrevet

Facepalm! Glemmer ut at vi kan stikke innom helsesøster nå når vi ikke har faste kontroller 😣

Takk for hjelp, vi finner nok utav det I morgen 👍

Skrevet

Fotsopp elller ikke - bruk talkum hver morgen og gjerne ettermiddag og kveld.

Funket supert her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...