AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Hvor lang tid tar det å få svar på henvisning til operasjon. Dette gjelder en svulst de mistenker er ondartet. Henvisningen ble sendt for en uke siden. Når er det greit å ringe for å høre hva som skjer, og om de i det hele tatt har motatt henvisningen? Anonymkode: 938a8...a58
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Såvidt jeg vet, så skal du ha svar innen 10 dager fra de mottar henvisningen. Anonymkode: 3a699...e66 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #3 Skrevet 5. juli 2016 i midten av november i fjor ble jeg henvist til dagskirurgi. I slutten av måneden hadde jeg enda ikke hørt noe, så ringte og hørte om det var mulig at jeg fikk operere på en dato i desember som passet for meg (det var vel 1-2 uker frem i tid) og det fikk jeg. Tidligere har det tatt 1-2 uker før jeg har fått brev, og da var det sånn 3 mnd til operasjon, men det var ikke noe hast på noen måte. Det er bare å ringe de Anonymkode: e3df7...22b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #4 Skrevet 5. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såvidt jeg vet, så skal du ha svar innen 10 dager fra de mottar henvisningen. Anonymkode: 3a699...e66 Loven sier innen 30 virkedager. Altså 6 uker. Men hva som står i henvisningen er avgjørende for hvor hurtig de kaller inn. Alle henvisninger skal og leses og vurderes av en lege for å vurdere ventetid på time. I tillegg er det ferietid, beklageligvis. Hadde dette vært noe som henvisende lege mente hastet så hadde han lagt deg inn akutt. Anonymkode: ee851...c37
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #5 Skrevet 5. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Loven sier innen 30 virkedager. Altså 6 uker. Men hva som står i henvisningen er avgjørende for hvor hurtig de kaller inn. Alle henvisninger skal og leses og vurderes av en lege for å vurdere ventetid på time. I tillegg er det ferietid, beklageligvis. Hadde dette vært noe som henvisende lege mente hastet så hadde han lagt deg inn akutt. Anonymkode: ee851...c37 Fra 1. nov 2015 er det 10 dager. https://helsenorge.no/rettigheter/fritt-behandlingsvalg/vurdering-av-henvisning Anonymkode: 3a699...e66 1
Sulosi Skrevet 5. juli 2016 #6 Skrevet 5. juli 2016 Ring og hør. Vi ventet på operasjonsdato i 7 mnd (de sa max 3 mnd) og når vi endelig fikk tak I noen på telefon som kunne svare så viste det seg at kirurgen hadde sluttet i jobben. Ingen pasienter fikk beskjed, sykehuset bare avventet til pasientene selv ringte. Dette var ikke kreft da men ett to år gammelt brudd som ikke ville gro.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå