Gå til innhold

Svigermor på ferien

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt sprø.

Anonymkode: e824c...59a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ufattelig måte å få ødelagt ferien sin på..    Hadde blitt sliten når jeg vendte tilbake til jobb, etter 3 uker med denne ballasten av en svigermor.

AnonymBruker
Skrevet

Hun høres veldig ensom ut. Tips henne om Røde Kors! Jeg tror de har besøksvenner! 

Anonymkode: c8b0f...73e

Skrevet

En ting er at hun er tilstede, men når hun i tillegg tydeligvis himler med øynene, kommenterer osv, så er det dråpen for min del...

Vet du, jeg synes du skal følge rådet over her. Kommenter det når hun gjør det. På en høflig og hyggelig måte, men sånn at hun skjønner at du ser det. Kommenter andre ting også, hvis hun kritiserer... "Jeg skjønner at du ikke ville gjort det på den måten, men det er sånn jeg velger å gjøre det".... For eksempel.... Fortsatt hyggelig. Poenget er, sett grenser for deg selv uten å bli ufin! Hvis mannen din kommenterer det, så vær ærlig med ham. Dette er din ferie også, og hvorfor skal svigermor ha enerett på å kommentere det andre gjør? Da må man få lov til å svare tilbake så lenge man gjør det på en hyggelig/høflig måte...

For å si det sånn: hva har du å tape? Kanskje hun blir fornærmet og snurt, men er du heldig får hun til og med mer respekt for deg om en stund....

• Liker 2
Skrevet (endret)

...

Endret av Raiu
Skrevet

Du bør ta et alvorsord med mannen din.  Det er dårlig at han ikke tar hensyn til deg, men venter at du skal avfinne deg med å ha en svigermor som du føler invaderer livet ditt og blander seg opp i ting hun har noe med.  Synes han det er greit at moren kommenterer pengebruk, at du tar et glass vin etc?  I så fall viser han deg lite respekt, og klart du ikke skal godta det. 

For øvrig synes jeg det er rart at en mor på 60-70 år (siden mannen din er 40 år), baserer så mye av livet sitt på sønn og hans familie.  Jeg er selv i denne alderen, er mor og farmor.  Har all forståelse for at sønnene mine har sine egne liv nå.  Synes det er godt, for det har jeg selv også. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...