Gå til innhold

Dark Date og oppramsing av mange band


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

På diverse nettsteder som f.eks Dark Date er det personer som ramser opp 90-110 band de hører på.

Synes dette høres så ufattelig mye ut..

Hva skal til for at dere skal ramse opp et band på en eventuell liste?

(At dere har et par sanger av bandet, noen flere sanger, en skive eller flere skiver)

Hvis de med slike lange lister f.eks har et par låter av hvert band bare, er det ikke rart hvis lista blir lang :)

Jeg for min del tar kun med band på en slik liste som jeg har flere enn et par sanger av og som jeg hører på og altså ikke har gått lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har profil der og har lagt merke til det samme. orker ikke lese sånne profiler uansett.

Skal jeg skrive ned noen må det være band jeg hører på til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir sånn :o av de listene jeg. helt utrolig hvor mange band og dååårlige dikt/sangtekster disse menneskene klarer å legge ut på profilen sin på dd.

fatter egentlig ikke helt hvorfor jeg har profil der, men jeg har nå en gang det, inkludert div. gratisting. yay for å kjenne en av moderatorene/styremenneskene der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurélie

Er sikkert noen som er ute etter å imponere ved å ramse opp x antall band osv. Nå vet ikke jeg helt hva dark date er for noe, men etter noe rykter jeg har hørt er det noe ala et sjekkested for metallere? Har fått inntrykk av at for endel tilhengerne av denslags musikk så skal man være veldig orientert rundt en hel masse ulike band for å i det hele tatt kunne kalle seg "metall-hue" :wink: Det er IKKE nok å bare nevne Dimmu Borgir og CoF f.eks..

Og dette vet jeg, for er ex-metallhue selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som skriver ned band kun fordi de har HØRT om at de er kule.

Det blir litt som på zoolander egentlig "Sting is my role-model, i don't actually listen to his music but i respect him for what he does" eller noe slikt! Hoho. Tragisk er det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Er sikkert noen som er ute etter å imponere ved å ramse opp x antall band osv. Nå vet ikke jeg helt hva dark date er for noe, men etter noe rykter jeg har hørt er det noe ala et sjekkested for metallere? Har fått inntrykk av at for endel  tilhengerne av denslags musikk så skal man være veldig orientert rundt en hel masse ulike band for å i det hele tatt kunne kalle seg "metall-hue" :wink: Det er IKKE nok å bare nevne Dimmu Borgir og CoF f.eks..

Og dette vet jeg, for er ex-metallhue selv  :ler:

Godt svart, Aurèlie :) Du har nok et poeng ved at det blant mange er status og nevne mange band. Helt latterlig spør du meg :roll:

Jeg er et metallhue, men jeg har langt fra 100 band på profilen min. Jeg har vel en 15 stk eller noe på lista mi ;)

DarkDate er vel i grunn et sjekkested ja, men ikke bare for metallfolk. Punkere og andre er også velkomne.

Grunnen til at jeg har profil der er ikke for å sjekke opp folk, men fordi jeg synes det er morsomt å ha et sted jeg kan skrive litt om interesser og musikk o.l. Men jeg fant faktisk samboeren min på DD, men det var helt tilfeldig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg vet om noen som skriver ned band kun fordi de har HØRT om at de er kule.

Det blir litt som på zoolander egentlig "Sting is my role-model, i don't actually listen to his music but i respect him for what he does" eller noe slikt! Hoho. Tragisk er det egentlig.

Helt enig. Det er tragisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DarkDate er vel i grunn et sjekkested ja, men ikke bare for metallfolk. Punkere og andre er også velkomne.  

:)

Egentlig var det en parodi på spraydate opprinnelig, men så ble det bare slikt. De sier det ikke er en seriøs nettside, men de kan bli utrolig hissige de moderatorene. Og plutselig er det seriøst sier de. Men så blir en av moderatorene dumpet av exen sin som hadde profil der inne, også kastet han henne ut. Æsj nei takke seg til blink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men så blir en av moderatorene dumpet av exen sin som hadde profil der inne, også kastet han henne ut. Æsj nei takke seg til blink!

Huh? :klø: Seriøst? :roll: Jeg ble nok egentlig ikke overrasket fordi jeg har selv lagt merke til at de er litt useriøse ja, var ei jente der inne som rett og slett mobba en annen fyr på profilen sin. Skrev hvor stygg han så ut o.l. Dette ble meldt fra til moderatorene, og da sa de: "Man må jo få lov til å skrive slikt på profilene sine, det skrives jo mye postivt også og det bryr vi da oss ikke noe om"

Herregud, positive ting er da kun koselig at noen skriver. Men ikke negative ting - det er krenkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, å ramse opp 20k band er litt villt.. På blink gjør jeg det, men det er så folk ska skjønne hvem jeg er ganske fort.. De som ikke liker musikken tar sjelden kontakt.;)

Overfladisk, ja, men musikk betyr endel for meg.

Hadde det på DD og, men da jeg bytta profil tenkte jeg at jeg ikke gadd å ta det så sinnsykt seriøst lenger. Og da mekker man en litt kødden profil!

Moderatorene ja.. hehe.. er ikke så mange av dem igjen nå.. De som har mest skrudde meninger er faktisk de som sitter på toppen.. Det som er så kjipt.. = De setter ganske dobbeltmoralske regler og vil ikke oppholde dem om det går utover noen de selv kjenner.. uprofft mener nå jeg.. Men lite man kan gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatorne er useriøse ja. Om jeg vil, kan jeg få kastet ut hvemsomhelst fra DD fordi de skrev noe slemt i gjesteboken min, for eksempel.

Nå skal det jo sies at de som drifter DD er noen heller spesielle gothere fra Kristiansand/Bergen/Stavanger, og man må nesten bare ta alt de gjør og sier med en stooor klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatorne er useriøse ja. Om jeg vil, kan jeg få kastet ut hvemsomhelst fra DD fordi de skrev noe slemt i gjesteboken min, for eksempel.

Nå skal det jo sies at de som drifter DD er noen heller spesielle gothere fra Kristiansand/Bergen/Stavanger, og man må nesten bare ta alt de gjør og sier med en stooor klype salt.

Oh yea.. særhet er ordet tror jeg.. Det var greit når Ravn drifta det.. han tok det useriøst, men hadde en ideologi om at rett var rett.. De som drifter det nå mener at de m/venner har rett, alle andre skal være glad fordi de har en tjeneste å holde på med. ;) wierd gjeng as..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj! Jeg hater slike lister! Til tross for at jeg hører på en god del band, gidder jeg ikke ramse opp hver enkelt band jeg liker, men velger ut "de viktigste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig sære ja, tenk på dakal mei som må omgås dem hver dag :(

Usj nei, prøver å komme meg ut av miljøet men har du vært der litt er du stemplet for alltid ;( Jeg har ikke så utrolig lyst til å være med i en klubb hvor styremedlemmene skryter av at de har hatt homsetrekant med guttejentene i miljøet. Fysj. MEGET sære!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - jeg synes faktisk at musikksmak sier meg veldig mye om en person. Jeg er veldig aktiv innen musikklivet og til dels bransjen selv, og ved at noen ramser omm bandene han liker kan jeg danne meg et bilde av f.eks. politisk ståsted, tidspunkt han ble interessert i den slags musikk, hvor dypt går han inn i ting, jeg innbiller meg i allefall at jeg kan bedømme en person ut ifra det. Men hvis folk skriver opp et band de bare har en eller to CDer av, da "lurer" de meg litt der.

Jeg ser for meg at musikkoppramsing er et slags kodespråk for folk som ikke er så flinke til å snakke rett fra levra om seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tviler på at 200 band oppramset av en 14 år gammel "beinhard" "metallgutt" sier så forferdelig mye om personen (annet enn at det er en fjortizzz som skal vise seg frem).

Poenget med en profil er å presentere seg selv, og en uendelig mengde band er ikke en presentasjon, men en kjedelig oppramsing.

Min mening, selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen har en lang musikkliste, ikke for lang selvfølgelig, så er det en fin måte å bryte isen på. "Hei! Kul musikksmak! Går bra ellers?" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...