AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Jeg har atopisk eksem i ansiktet og har hatt det siden jeg var liten. I det siste har jeg hatt veldig mye. Det ser ikke ut som eksem, men veldig tørr hud, ser ut som huden flasser. For de som har peiling har jeg gått på mildison kortison styrke 1, salve med kortison styrke 2, en soppsalve og tusen forskjellige fuktighetskremer. Men det er så vidt til å leve med. Problemet da, det er leppene. Jeg har våknet de siste dagene med at jeg ikke klarer å røre på leppene, de er helt sprukne, såre, opphovnet. Viss jeg tar på en fuktighetskrem rundt munnen der jeg har eksem svir det utrolig ubeskrivelig masse. Generelt skal det hjelpe å drikke masse vann, hjelper ikke i det hele tatt. Hjelp meg:(( Anonymkode: 3dfe5...046
Saphyria Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Har det samme, men ikkje i ansikt til vanlig (får det på innerside av albuen og bak knærne som regel), selv om det til tider dukker opp litt rundt øynene i perioder når eg reagerer på støv. Men salven Elocon hjelper for meg. Ville tatt ein tur til nærmeste apotek og spurt om ein god leppepomade som tilfører fuktighet, uten å være tilsatt unødvendige ting som ein sensitiv hud ikkje tåler. Eller prøvd litt ren aloe vera, det har lindret litt for meg.. Eg har ein leppepomade som fungerer godt for meg, veldig mjukgjørende med deilig vanilije lukt, men eg husker ikkje hva den heiter og eg er selvfølgelig tom for den nå på sommerstid. Ville også brukt ein av salvene som skal hjelpe på eksemet rundt munnen, ikkje vanlig fuktighetskrem før eksemet har roet seg litt, for det svir som bare pokker.
venus_ Skrevet 5. juli 2016 #3 Skrevet 5. juli 2016 Prøv Eucerin Aquaphor soothing skin balm. Jeg har ikke eksem, men sliter med leppene siden jeg går på Isotretinoin, og den balmen er virkelig helt fantastisk på såre, irriterte og tørre lepper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå