AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #1 Skrevet 5. juli 2016 Jeg venter på "innkallelse" fra blodbanken. I mellomtiden leser jeg litt på nettet om andre erfaringer osv. Dette med å gi blod er noe jeg lovet meg selv da jeg var 15-16 år, jeg SKULLE gi blod når jeg ble 18 om jeg hadde blodtype O. Dette ble påvist under naturfagen på vgs, og jeg prøver å holde det jeg lovte bare en del år forsinket. Men jeg begynte å tenke på at jeg har jo en forelder fra utlandet (Asia). Kan jeg likevel gi blod da? Jeg er jo født og oppvokst i Norge. Anonymkode: 7c4e7...7bb
Zzyzx Skrevet 5. juli 2016 #2 Skrevet 5. juli 2016 Det tror jeg ikke er noe problem. Det viktige er hvor du og en eventuell sexpartner har oppholdt dere.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2016 #3 Skrevet 6. juli 2016 Det går helt fint. Om moren din derimot hadde vært født i Amerika sør for USA, kan det hende de hadde vært mer skeptisk (dette er et av punktene på avryssningsskjemaet som du må svare på: https://www.giblod.no/portals/GiBlod/Dokument/Skjema/Sp%C3%B8rreskjema%20bokm%C3%A5l%2025.6.2014%20petas.pdf) Anonymkode: c0f27...1b9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå