Gå til innhold

Hest: Dere som leier stallplass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det var en vannvittig pris for stallplass! 

Vi har vår hest i en liten stall. Per nå er det bare eierens 3 hester og vår som står der, men betaler 1000kr mnd inkl alt. Betaler ingenting når hesten står på beite hjemme hos oss. 

Vurderer å flytte på oss og har lovet datteren min at hun skal få ha hesten med, men må virkelig sjekke dette ut hvis det er prisene rundt omkring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, JEG BESTEMMER IKKE!  Slutt å legg det over som om at det er min skyld at de har det systemet de har på ridesenteret. Og min hest har faktisk den største boksen i stallen, fordi da jeg fikk stallplass var det kun èn igjen i stallen til rideskolehestene, og det var en dobbel boks som var beregnet til hoppe og føll. Jeg har stått på stall der hvor han sto ute hele dagen også, men det var altfor mye jobb. Der var vi 5 oppstallører som måtte bytte på fòring, utslipp og innslipp HELE UKA. Ikke bare helg. Og når jeg da gikk på videregående inne i byen og bussen min gikk kl 07:00, og jeg skulle da stå opp hver femte uke halv 5 hver morgen for å gå til stallen, slippe ut og fore alle hestene, gå hjem og stelle meg, dra på skolen, komme hjem og rett i stallen for å fòre middag til hestene, møkke, ri og så fore kvelds igjen? En hel uke? Det sier seg selv at det er UTMATTENDE for en tenåring. I tillegg var det faktisk dyrere å stå der, enn på ridesenteret når man måtte holde fór og flis selv. Og derfor flyttet vi til ridesenteret. Jeg har hatt han i 7 år, og aldri før har han vært en så lykkelig og tilfreds hest som han er nå. er man flinke til å aktivisere hesten og viser kjærlighet og omsorg så syns jeg det er viktigere enn at de står ute døgnet rundt. Heller viser han aldri tegn til å kjede seg. Skolestallen er mye gamlere enn de to privat stallene, og dermed har han ikke gitter foran boksen og står rett ved døren og står stadig og følger med på det som skjer. Ikke kom her og fortell meg at min hest har det helt jævlig for det har han absolutt IKKE. 

Anonymkode: f47b8...82a

Men herlighet, det er jo din avgjørelse å ha ham der... Skjønner at det forrige opplegget var altfor slitsomt for deg, og det hadde det nok vært for de fleste skoleelver. Men det er virkelig ikke vanlig med så mye egeninnsats på hverdager, i hvert fall ikke på litt større stall. For hesten sin skyld ville jeg virkelig lagt ned litt innsats i å finne et sted som var mer tilpasset hest, og ikke mennesker.

Anonymkode: 90da4...375

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...