Hank Amarillo Skrevet 16. juni 2022 #16081 Del Skrevet 16. juni 2022 Callisto83 skrev (21 minutter siden): Dette du skriver er jo hentet utifra boken til Jahr... (Sånn apropos "nyanser i fremstillingen") Er det faktafeil der? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjuva Skrevet 16. juni 2022 #16082 Del Skrevet 16. juni 2022 19 minutter siden, Callisto83 said: Så bra! Da kan du kanskje finne det igjen? Hvorfor i alle dager skal jeg finne det igjen? 🤣. Og fremstillingen av anmeldelsen av hendelsen i fengselet osv, er riktig I boken og bygget på fakta. Ikke synsing slik du holder på med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 16. juni 2022 #16083 Del Skrevet 16. juni 2022 27 minutter siden, Callisto83 said: Dette du skriver er jo hentet utifra boken til Jahr... (Sånn apropos "nyanser i fremstillingen") Og vi er tilbake til at du angriper hvor fakta kommer fra, ikke selve fakta. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 16. juni 2022 #16084 Del Skrevet 16. juni 2022 hraff skrev (1 time siden): Erstattningen til VK vil bestå av tre deler. Del 1: tapt arbeidsfortjeneste. Han var i jobb da han ble arrestert, så han må få for hele perioden. Man vil nok da ta utgangspunktet i medianlønnen i Norge 550.000 per år (ifølge SSB) dvs 550.000 x 20 = 11 mill. Alternativt kan man ta medianlønnen år for år og legge til renter, resultatet vil bli gangske likt. Del 2: tapt fremtidig fortjeneste. Her vil tapt opptjent pensjon inngå + forventet lavere fremtidig lønn som følge av manglende erfaring, enkelte som vil nøle med å ansette han etc. Tapt opptjent pensjon vil ligge på 30-40% av tapt arbeidsfortjeneste. Forventet lavere fremtidig lønn vil regnes ut fra at han har ganske mange år igjen i arbeidslivet. Denne delen vil fort bli 5-6 mill. Del 3: tort og svie for over 20 år i buret. Dette vil bli den største delen, typisk 3-4 ganger summen av de to andre, dvs 45-60 mill. Jeg tipper et rundt beløp i den nedre delen av den indikerte totalsummen: 60 mill. totalt For å si det litt ironisk, så er hans tidligere bestekamerat årsaken til at Viggo nå blir så "rik"...undres hva han tenker om det Viggo har tapt mye, og fortjener absolutt den erstatningen. Men JHA burde betalt deler av den fra egen lomme 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 16. juni 2022 #16085 Del Skrevet 16. juni 2022 tjuva skrev (4 minutter siden): Hvorfor i alle dager skal jeg finne det igjen? 🤣. Det blir kanskje litt mer troverdig da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjuva Skrevet 16. juni 2022 #16086 Del Skrevet 16. juni 2022 2 minutter siden, Callisto83 said: Det blir kanskje litt mer troverdig da. Sorry, har andre ting å bruke min tid på enn deg. Blandt annet folk som ikke angriper fakta kun fordi de kommer fra en bestemt kilde. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 16. juni 2022 #16087 Del Skrevet 16. juni 2022 tjuva skrev (Akkurat nå): Sorry, har andre ting å bruke min tid på enn deg. Blandt annet folk som ikke angriper fakta kun fordi de kommer fra en bestemt kilde. Da foreslår jeg du lar være å spre rykter her inne som ikke kan dokumenteres. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjuva Skrevet 16. juni 2022 #16088 Del Skrevet 16. juni 2022 4 minutter siden, Millimani said: For å si det litt ironisk, så er hans tidligere bestekamerat årsaken til at Viggo nå blir så "rik"...undres hva han tenker om det Viggo har tapt mye, og fortjener absolutt den erstatningen. Men JHA burde betalt deler av den fra egen lomme Hadde vært litt artig å se en advokat fremstille lovverket for å se om Viggo kan gå til personlig erstatningssak mot JHA. Kan ikke nok om den delen av lovverket selv. Men man ser jo volds, voltekts, overgreps utsatte, der gjerningspersonen ikke blir dømt i retten, men blir dømt i en sivil erstatningssak. Spennende å ha sett om Viggo kan gjøre det samme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjuva Skrevet 16. juni 2022 #16089 Del Skrevet 16. juni 2022 Just now, Callisto83 said: Da foreslår jeg du lar være å spre rykter her inne som ikke kan dokumenteres. Hva I alle dager er det du surrer med nå? Fortell, hvilke rykter. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 16. juni 2022 #16090 Del Skrevet 16. juni 2022 Callisto83 skrev (1 time siden): Da foreslår jeg du lar være å spre rykter her inne som ikke kan dokumenteres. Om du hadde lest boken ville du sett at det er kildehenvisninger, og om livet for VK på Ila, så er dette hentet rett fra sakkyndighetsrapporter. Å kalle dette for "rykter" er ikke akkurat å argumentere seriøst. 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 16. juni 2022 #16091 Del Skrevet 16. juni 2022 Katten.2.0 skrev (2 timer siden): Og vi er tilbake til at du angriper hvor fakta kommer fra, ikke selve fakta. Tankegangen som det ser ut til blir benyttet er. "Om du ikke liker meldingen, skyt budbringeren. Dette er middelalder logikk, kanskje ikke så rart at "rettssikkerhet" lang på vei ser ut som et fremmedord. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 16. juni 2022 #16092 Del Skrevet 16. juni 2022 Callisto83 skrev (20 timer siden): Det kan jeg umulig svare på. Frikjennes han for at det mangler bevis på at han var med? Eller frikjennes han fordi han faktisk ikke har gjort det han var dømt for.. Hva eksakt mener du beviser , at VK er skyldig.? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 16. juni 2022 #16093 Del Skrevet 16. juni 2022 (endret) 8 hours ago, hraff said: Erstattningen til VK vil bestå av tre deler. Del 1: tapt arbeidsfortjeneste. Han var i jobb da han ble arrestert, så han må få for hele perioden. Man vil nok da ta utgangspunktet i medianlønnen i Norge 550.000 per år (ifølge SSB) dvs 550.000 x 20 = 11 mill. Alternativt kan man ta medianlønnen år for år og legge til renter, resultatet vil bli gangske likt. Del 2: tapt fremtidig fortjeneste. Her vil tapt opptjent pensjon inngå + forventet lavere fremtidig lønn som følge av manglende erfaring, enkelte som vil nøle med å ansette han etc. Tapt opptjent pensjon vil ligge på 30-40% av tapt arbeidsfortjeneste. Forventet lavere fremtidig lønn vil regnes ut fra at han har ganske mange år igjen i arbeidslivet. Denne delen vil fort bli 5-6 mill. Del 3: tort og svie for over 20 år i buret. Dette vil bli den største delen, typisk 3-4 ganger summen av de to andre, dvs 45-60 mill. Jeg tipper et rundt beløp i den nedre delen av den indikerte totalsummen: 60 mill. totalt Hva slags grunnlag har du for tort & svie gjetningen din? Den høres veldig amerikansk ut. Mitt inntrykk er at når staten har gjort en feil er tort og svie nærmest ikke-eksisteremde. Hvis man derimot gjør feil mot staten kan man snakke om voldsomme beløp. Husker en sak om en som holdt en politimann fanget i 1 1/2 time og måtte betale over 100 000.- i erstatning. Du må sitte fryktelig lenge uskyldig i varetekt før du nærmer deg det beløpet. Endret 16. juni 2022 av Bag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 16. juni 2022 #16094 Del Skrevet 16. juni 2022 Bag skrev (8 minutter siden): Hva slags grunnlag har du for tort & svie gjetningen din? Den høres veldig amerikansk ut. Mitt inntrykk er at når staten har gjort en feil er tort og svie nærmest ikke-eksisteremde. Hvis man derimot gjør feil mot staten kan man snakke om voldsomme beløp. Husker en sak om en holdt en politimann fanget i 1 1/2 time og måtte betale over 100 000.- i erstatning. Du må sitte fryktelig lenge uskyldig i varetekt før du nærmer deg det beløpet. pr time100 000 * 2/3 = 66 666,- 24*365*21*66 666 = 12.2 milliarder. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 16. juni 2022 #16095 Del Skrevet 16. juni 2022 26 minutter siden, Hank Amarillo said: pr time100 000 * 2/3 = 66 666,- 24*365*21*66 666 = 12.2 milliarder. Det gjelder bare hvis du holder en politimann uberettiget til fange. Hvis staten setter deg uskyldig i varetekt er vel satsen 1500.- per døgn d.v.s. 11.5 mill for 21 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 16. juni 2022 #16096 Del Skrevet 16. juni 2022 Callisto83 skrev (På 15.6.2022 den 18.39): Det kan jeg umulig svare på. Frikjennes han for at det mangler bevis på at han var med? Eller frikjennes han fordi han faktisk ikke har gjort det han var dømt for.. Han ble dømt tross manglende bevis. Det var bare noen som laget et bevis ut fra ufullstendig dna-analyse. Han har ikke gjort det han er dømt for, og frikjennes for det. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 16. juni 2022 #16097 Del Skrevet 16. juni 2022 9 hours ago, Millimani said: For å si det litt ironisk, så er hans tidligere bestekamerat årsaken til at Viggo nå blir så "rik"...undres hva han tenker om det Viggo har tapt mye, og fortjener absolutt den erstatningen. Men JHA burde betalt deler av den fra egen lomme Hvis VK blir frikjent og får erstatning på grunn av manglende bevis tipper jeg JHA tenker veldig forskjellig avhengig av om han vet VK er skyldig eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
winscp Skrevet 16. juni 2022 #16098 Del Skrevet 16. juni 2022 10 hours ago, Callisto83 said: Dette du skriver er jo hentet utifra boken til Jahr... (Sånn apropos "nyanser i fremstillingen") Jeg håper du innser at de tre påstandene som ble listet er konkrete ting som kan undersøkes av andre, og motbevises eller såes tvil om. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 16. juni 2022 #16099 Del Skrevet 16. juni 2022 winscp skrev (2 timer siden): Jeg håper du innser at de tre påstandene som ble listet er konkrete ting som kan undersøkes av andre, og motbevises eller såes tvil om. Likevel ble han dømt for disse truslene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 17. juni 2022 #16100 Del Skrevet 17. juni 2022 4 hours ago, Callisto83 said: Likevel ble han dømt for disse truslene. Han er blitt dømt for mye han ikke har gjort. Det er det også mange andre som har blitt. Minnet igjen om at vi på norsk har begrepet «justismord» av en grunn; Det er fordi det er såpass vanlig at vi trengte et ord for det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg