Hannabanna Skrevet 24. mai 2022 #15581 Del Skrevet 24. mai 2022 (endret) 4 minutter siden, Callisto83 said: Hvis du sitter på alle disse kildene, så er det fint hvis du deler med oss andre. Hva er det du ikke forstår her? Når du kommer med påstander uten at du har kilder på det eller noe som bygger opp under spekulasjonene dine, så mener du at andre må ha kilder som motbeviser det du kommer med? Hvis jeg påstår at du er en alkoholiker uten at jeg har noen forutsetning for det, så er det altså din plikt motbevise det? Endret 24. mai 2022 av Hannabanna 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindersen Skrevet 24. mai 2022 #15582 Del Skrevet 24. mai 2022 Callisto83 skrev (16 timer siden): Nei, det er derfor jeg gjerne ber folk i tråden lese den og ikke mye av det andre som linkes til i tråden. Nå tror jeg de fleste her har lest den, og flertallet er da tydeligvis enig i at det er nye momenter som bør vurderes. Nå hevder vel både påtale og Agder-politiet (og AP) at det ikke er nye momenter, så da kan vi vel trekke konklusjonen at flertallet stemte for gjenåpning til tross for «nye» moment, og dermed kanskje synes bevisgrunnlaget i utgangspunktet var for dårlig? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hraff Skrevet 24. mai 2022 #15583 Del Skrevet 24. mai 2022 21 minutter siden, Callisto83 said: Jeg forholder meg stort sett bare til den informasjonen som fikk gjerningspersonene dømt i sin tid. Sannsynligvis det samme som nå politiet i Oslo arbeider med. Det provoserer sikkert masse at jeg ikke er en del av ekko kammeret, men det er ikke mitt problem. Nå var vel mye av den informasjonen feil, kanskje på tide å oppdatere deg litt eller? Og selvfølgelig blir folk provosert av at du forsvarer JHA, en av Norges værste drapsmenn og faktumet at han slapp alt for lett unna. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hraff Skrevet 24. mai 2022 #15584 Del Skrevet 24. mai 2022 Arne Pedersen vil for alltid bli husket som inkompetent og personlig uegnet for jobben han hadde. Om 100 år når vi alle er døde vil studentene ved politihøyskolen lese om han i lærebøkene sine. Det de kommer til å lese vil ikke være positivt. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 24. mai 2022 #15585 Del Skrevet 24. mai 2022 1 hour ago, Callisto83 said: "Tidligere kriminalsjef Arne Pedersen: - Har ikke holdt noe skjult" (Fædrelandsvennen) Betalingsmur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 24. mai 2022 #15586 Del Skrevet 24. mai 2022 Motivet til Viggo den gangen, ble vel knyttet opp mot hans moduskandidat. Hadde forgrepet seg før, trukket kniv etc. Det er helt legitimt å stille spørsmål rundt henleggelsen av overgrepsanklagen mot jh. Kunne Arne Pedersen ha ett motiv for å ikke opplyse om denne? Helt klart! Hvilke motiv skulle han ha? Å forhindre at Viggo fikk tatt opp saken igjen og kanskje bli frikjent. Og dermed få status som en som er utsatt for justismord. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 24. mai 2022 #15587 Del Skrevet 24. mai 2022 Trolig ingen Baneheia-avgjørelse før sommeren. (NRK) "– Saken er ennå ikke oversendt vårt kontor, sier Maurud til NRK." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. mai 2022 #15588 Del Skrevet 24. mai 2022 (endret) Callisto83 skrev (1 time siden): Trolig ingen Baneheia-avgjørelse før sommeren. (NRK) "– Saken er ennå ikke oversendt vårt kontor, sier Maurud til NRK." Som å vente på neste bok i A Song of Ice and Fire, dette. Da må man vel bare vente og se om de klarer å bli ferdige før jul. Endret 24. mai 2022 av Djækklåsst 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 24. mai 2022 #15589 Del Skrevet 24. mai 2022 Djækklåsst skrev (9 minutter siden): Som å vente på neste bok i A Song of Ice and Fire, dette. Da må man vel bare vente og se om de klarer å bli ferdige før jul. Enig. Spennende dette her! Tror du på et senere tidspunkt, etter avgjørelsen, at vi som interesserer oss for denne saken får mulighet til å lese en rapport om hva som er arbeidet med? Nye avhør, funn osv, litt likt gjenopptagelserapporten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 24. mai 2022 #15590 Del Skrevet 24. mai 2022 Jeg jo glad for at Oslopolitiet snur hver stein og setter seg grundig inn i saken, slik at det blir godt underbygd når de er ferdige. Men det er så lenge å vente. Og det er vel alltid noen som vil si at Agderpolitiet gjorde alt rett og at det andre som er kommet fram nå er bare småting som ikke betyr noe. (Som Arne Pedersen) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. mai 2022 #15591 Del Skrevet 24. mai 2022 Callisto83 skrev (7 minutter siden): Enig. Spennende dette her! Tror du på et senere tidspunkt, etter avgjørelsen, at vi som interesserer oss for denne saken får mulighet til å lese en rapport om hva som er arbeidet med? Nye avhør, funn osv, litt likt gjenopptagelserapporten? Slike ting er vel ikke offentlig. Men jeg vil tippe saken kommer til å bli gjenstand for en offentlig granskning, og at man kan få en rapport tilsvarende de fra Liland- og Moen-sakene: https://www.regjeringen.no/contentassets/f0e6cfe33ff045ab887dcd9e8b4cfe41/no/pdfa/nou199619960015000dddpdfa.pdf https://www.regjeringen.no/contentassets/acdc3727d32f426a85fa6cb6be9b7483/no/pdfs/nou200720070007000dddpdfs.pdf Så er du kanskje uenig, i og med at du tror VK er skyldig, men man vil jo ved en ev. ny full rettssak, det være seg med VK eller JHA på tiltalebenken, få fullt innblikk i hva man har funnet ut av i den nye etterforskningen. Blir det ingen ny hovedforhandling vil det medføre at VK frifinnes, og vi får trolig en granskning som nevnt, som vi da også får om JHA tiltales og ev. dømmes på ny. Så er det vel slik at partene har tilgang på det Oslo-politiet har holdt på med i den nye etterforskningen, som nok har hatt sitt å si for lekkasjer, og ytterligere lekkasjer er selvsagt ikke umulig. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proteus Skrevet 24. mai 2022 #15592 Del Skrevet 24. mai 2022 God kommentar av Hege Ulstein: https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2022/05/24/banesarene-fra-baneheia/ 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 24. mai 2022 #15593 Del Skrevet 24. mai 2022 Callisto83 skrev (3 timer siden): Trolig ingen Baneheia-avgjørelse før sommeren. (NRK) "– Saken er ennå ikke oversendt vårt kontor, sier Maurud til NRK." Man kan jo undre seg over hva som tarså lang tid? I følge mange er jo det innlysende at Viggo er skyldig i følge det samlede bevisbildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 24. mai 2022 #15594 Del Skrevet 24. mai 2022 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, latterliggjøring, brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 24. mai 2022 #15595 Del Skrevet 24. mai 2022 Proteus skrev (3 timer siden): God kommentar av Hege Ulstein: https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2022/05/24/banesarene-fra-baneheia/ Ja, det er nok derfor Arne Pedersen nå har "endret forklaring"! 1) I første "avhør" sa han at politiet kjente til saken i 2009, men det var ord mot ord og at Jan Helge var mindreårig. 2) Saken hadde ikke noe betydning for saken slik de så det,og derfor trengte den ikke opplyses om. 3) Arne Pedersen snur: Nå sier han at han ikke kjente til saken, men ble orientert om den når dette kom frem i Oslo. 4) Arne Pedersen snur igjen: Nå sier han at det ville vært naturlig,og riktig, å informere statsadvokaten om saken, om han hadde visst om den. " Nå måkje du blande korta..." Uttalte han til journalisten. Arne ser iallefall ikke ut til å stokke sine kort riktig. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 24. mai 2022 #15596 Del Skrevet 24. mai 2022 (endret) On 5/23/2022 at 8:46 PM, Callisto83 said: Jeg har et snevert kildemateriale?? Ja. Du forholder deg til utdatert informasjon og gamle avisartikler, mens du hopper over all ny informasjon. Endret 24. mai 2022 av Hannabanna 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 25. mai 2022 #15597 Del Skrevet 25. mai 2022 askefast skrev (11 timer siden): Ja, det er nok derfor Arne Pedersen nå har "endret forklaring"! 1) I første "avhør" sa han at politiet kjente til saken i 2009, men det var ord mot ord og at Jan Helge var mindreårig. 2) Saken hadde ikke noe betydning for saken slik de så det,og derfor trengte den ikke opplyses om. 3) Arne Pedersen snur: Nå sier han at han ikke kjente til saken, men ble orientert om den når dette kom frem i Oslo. 4) Arne Pedersen snur igjen: Nå sier han at det ville vært naturlig,og riktig, å informere statsadvokaten om saken, om han hadde visst om den. " Nå måkje du blande korta..." Uttalte han til journalisten. Arne ser iallefall ikke ut til å stokke sine kort riktig. Så her er det absolutt en "ny løgnhals" som burde ha litt mer å svare for om det ender opp med at gamle etterforskere som han må på tiltalebenken 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 25. mai 2022 #15598 Del Skrevet 25. mai 2022 15 hours ago, askefast said: Ja, det er nok derfor Arne Pedersen nå har "endret forklaring"! 1) I første "avhør" sa han at politiet kjente til saken i 2009, men det var ord mot ord og at Jan Helge var mindreårig. 2) Saken hadde ikke noe betydning for saken slik de så det,og derfor trengte den ikke opplyses om. 3) Arne Pedersen snur: Nå sier han at han ikke kjente til saken, men ble orientert om den når dette kom frem i Oslo. 4) Arne Pedersen snur igjen: Nå sier han at det ville vært naturlig,og riktig, å informere statsadvokaten om saken, om han hadde visst om den. " Nå måkje du blande korta..." Uttalte han til journalisten. Arne ser iallefall ikke ut til å stokke sine kort riktig. Jeg lurer på hva Arne Pedersen ville tenkt om en tiltalt som endret forklaring slik. Jeg skal hjelpe han jeg. Han ville brukt det for alt det er verdt for å få personen dømt for alt han er tiltalt for. Dette er jo klare indikasjoner på en person som konstant endrer sin forklaring basert på informasjonen han får om myndighetenes bevis. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
winscp Skrevet 25. mai 2022 #15599 Del Skrevet 25. mai 2022 Ny episode 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 25. mai 2022 #15600 Del Skrevet 25. mai 2022 47 minutter siden, winscp said: Ny episode Da venter vi bare på Milli og Krimpodden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg