Callisto83 Skrevet 16. mai 2022 #15461 Del Skrevet 16. mai 2022 askefast skrev (1 time siden): Så merkelig at journalisten ikke kjenner seg igjen i dette!! Nå har jh jo uttalt at denne journalisten er favoritten, og journalisten har sagt til han "at Viggo skulle få"! .. Har ikke denne journalisten alltid trodd på jh? Hvorfor skal journalisten nå antyde at jh sitter å lyver? Han, som var så troverdig i rettssalen?? 😅😅 Journalisten kan ikke komme å si at jh lyver nå, han har jo alltid fortalt sannheten! Hvor kommer all denne informasjonen fra? Jeg ser Resett har en sak om det samme. Det er vel ikke bare JHA som har vært i nye avhør. Hvorfor får vi aldri lese om noen mystiske "avhørsrapporter" som er fra Viggo? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 16. mai 2022 #15462 Del Skrevet 16. mai 2022 Callisto83 skrev (Akkurat nå): Hvor kommer all denne informasjonen fra? Jeg ser Resett har en sak om det samme. Det er vel ikke bare JHA som har vært i nye avhør. Hvorfor får vi aldri lese om noen mystiske "avhørsrapporter" som er fra Viggo? Kanskje det ikke er noen? Jeg tror vi kan anta at avhørene av JHA har vært litt mer oppsiktsvekkende (blackout) 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 16. mai 2022 #15463 Del Skrevet 16. mai 2022 Callisto83 skrev (Akkurat nå): Hvor kommer all denne informasjonen fra? Jeg ser Resett har en sak om det samme. Det er vel ikke bare JHA som har vært i nye avhør. Hvorfor får vi aldri lese om noen mystiske "avhørsrapporter" som er fra Viggo? Sikkert fordi Viggo sier det samme som alltid. Han var ikke der, så vanskelig å si så mye mer tipper jeg. Hadde han sagt noe oppsiktsvekkende eller tillitssvekkende så hadde vi garantert fått høre om det. Nrk har kilder de og. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nisselue Skrevet 16. mai 2022 #15464 Del Skrevet 16. mai 2022 13 minutter siden, Callisto83 said: Hvor kommer all denne informasjonen fra? Jeg ser Resett har en sak om det samme. Det er vel ikke bare JHA som har vært i nye avhør. Hvorfor får vi aldri lese om noen mystiske "avhørsrapporter" som er fra Viggo? Svaret ligger rett foran deg. Man kan spørre på en annen måte også: Hvorfor er det aldri noe rart med avhørene til VK? 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 16. mai 2022 #15465 Del Skrevet 16. mai 2022 1 hour ago, Callisto83 said: Hvor kommer all denne informasjonen fra? Jeg ser Resett har en sak om det samme. Det er vel ikke bare JHA som har vært i nye avhør. Hvorfor får vi aldri lese om noen mystiske "avhørsrapporter" som er fra Viggo? Det må være av nyhetsverdi for at det skal bli publiseres. "VK holder fortsatt på samme historie som de siste tyve årene" har ikke nyhetsverdi. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmie Skrevet 16. mai 2022 #15466 Del Skrevet 16. mai 2022 (endret) Callisto83 skrev (9 timer siden): For en kritisk journalist, burde fortsatt hovedfokuset være på hva som skjedde med jentene. Mener jeg Det tror jeg alle mener. Men nå er det jo sånn da - at et relativt vesentlig underliggende spørsmål til dette hovedspørsmålet - som jo er nokså høyaktuelt sist seg sjekket - er hvorvidt Kristiansen er skyld i deres død eller ikke. Og hvis svaret er nei, er det også relativt høyaktuelt å finne ut hvorfor og hvordan dette kunne skje. Som jeg vil tro at både gravejournalistene og Den høyere påtalemakt interesserer seg for. Endret 17. mai 2022 av Mimmie 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 17. mai 2022 #15467 Del Skrevet 17. mai 2022 Mimmie skrev (9 timer siden): Det tror jeg alle mener. Men nå er det jo sånn da - at et relativt vesentlig underliggende spørsmål til dette hovedspørsmålet - som jo er nokså høyaktuelt sist seg sjekket - er hvorvidt Kristiansen er skyld i deres død eller ikke. Og hvis svaret er nei, er det også relativt høyaktuelt å finne ut hvorfor og hvordan dette kunne skje. Som jeg vil tro at både gravejournalistene og Den høyere påtalemakt interesserer seg for. For ikke snakke om at riktig gjerningsperson blir funnet og får sin straff. At noen ikke forstår hvordan dette henger sammen er merkelig. Om en person er uskyldig dømt for et drap så betyr det at den skyldige er ustraffet. Det er jo hele kjernen i denne saken. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 17. mai 2022 #15468 Del Skrevet 17. mai 2022 Tråden er ryddet for latterliggjøring og brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk. Elaine Marley, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 17. mai 2022 #15469 Del Skrevet 17. mai 2022 Tråden går i sirkler. melder meg ut frem til utfallet av Vks sak publiseres.. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 18. mai 2022 #15470 Del Skrevet 18. mai 2022 Kardemommete skrev (11 timer siden): Tråden går i sirkler. melder meg ut frem til utfallet av Vks sak publiseres.. Blir nok ikke så lenge til vi får resultatet, forhåpentligvis 😁 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 18. mai 2022 #15471 Del Skrevet 18. mai 2022 Jeg hørte boka til Jahr. Synes det var skuffende lite om bevisene, mye om media og ikke minst fortiden/personligheten til Viggo/JHA. Synes forum og nettsider var mer givende. Bare en betraktning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 18. mai 2022 #15472 Del Skrevet 18. mai 2022 askefast skrev (5 timer siden): Blir nok ikke så lenge til vi får resultatet, forhåpentligvis 😁 Nå er jeg mest spent på erstatningen tbh. Det bør bli ny norgesrekord med god margin. Lurer på om medietrykket og politiets grove tjenestefeil trekker opp summen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 18. mai 2022 #15473 Del Skrevet 18. mai 2022 fotballjenta skrev (På 16.5.2022 den 21.38): Sikkert fordi Viggo sier det samme som alltid. Han var ikke der, så vanskelig å si så mye mer tipper jeg. Hadde han sagt noe oppsiktsvekkende eller tillitssvekkende så hadde vi garantert fått høre om det. Nrk har kilder de og. Han sa fra første stund at eventuelle DNA-bevis må være juks fra Politiet. Det viste seg tragisk nok å stemme. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 18. mai 2022 #15474 Del Skrevet 18. mai 2022 totti_1 skrev (55 minutter siden): Jeg hørte boka til Jahr. Synes det var skuffende lite om bevisene Hva var savnet? Altså, som var kjent da boka gikk i trykken i oktober i fjor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 18. mai 2022 #15475 Del Skrevet 18. mai 2022 Djækklåsst skrev (2 timer siden): Hva var savnet? Altså, som var kjent da boka gikk i trykken i oktober i fjor. Boken varte 9 timer og cirka 4 timer var om bevisene. Jeg hadde forventet en mer tørr domsanalyse. Nå leste jeg den første boka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 18. mai 2022 #15476 Del Skrevet 18. mai 2022 totti_1 skrev (22 minutter siden): Boken varte 9 timer og cirka 4 timer var om bevisene. Jeg hadde forventet en mer tørr domsanalyse. Nå leste jeg den første boka. Det er vel ikke den første boken du sikter til? Konkret hva er det du mener burde vært omtalt i en analyse av dommen? Strengt tatt er det kun den første dommen som er begrunnet, og det finnes alt en «tørr» domsanalyse av den: https://docplayer.me/70784395-Domsfortellingens-plausibilitet-en-analyse-av-rettens-fortelling-i-baneheiasaken.html 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 18. mai 2022 #15477 Del Skrevet 18. mai 2022 Dette er interessant . Kan enkelte i Agder politiet bli straffeforfulgt for å unnlate å fortelle Gjenopptakelsekommisjonen eller Oslopolitiet ang voldtektsanklagen mot JHA ? Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som unnlater å opplyse om omstendigheter som godtgjør at en som er tiltalt eller domfelt for en straffbar handling som kan medføre fengsel i mer enn 1 år, er uskyldig. Opplysningsplikten gjelder uten hensyn til taushetsplikt. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-7#§225 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 18. mai 2022 #15478 Del Skrevet 18. mai 2022 Lana01 skrev (9 minutter siden): Dette er interessant . Kan enkelte i Agder politiet bli straffeforfulgt for å unnlate å fortelle Gjenopptakelsekommisjonen eller Oslopolitiet ang voldtektsanklagen mot JHA ? Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som unnlater å opplyse om omstendigheter som godtgjør at en som er tiltalt eller domfelt for en straffbar handling som kan medføre fengsel i mer enn 1 år, er uskyldig. Opplysningsplikten gjelder uten hensyn til taushetsplikt. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-7#§225 Ekstra ille er dette når de som unnlater å informere om dette er politi og påtalemyndigheter. Det er ikke politiets sin oppgave å bedømme hvorvidt disse opplysningene er relevante eller ikke. Saken ble henlagt fordi politiet konkluderte med at han var mindreårig, ikke fordi de konkluderte med at voldtekten ikke hadde skjedd. Jenta ble tilkjent erstatningen fordi det ble vurdert han voldtekten høyst sannsynlig hadde funnet sted. Tydelig at bukken passer havresekken. Politiet liker ikke at det stilles tvil om deres arbeid og går aktiv inn for å skjule beviser, som rokker ved dette bildet. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 18. mai 2022 #15479 Del Skrevet 18. mai 2022 (endret) Bendie skrev (13 minutter siden): Ekstra ille er dette når de som unnlater å informere om dette er politi og påtalemyndigheter. Det er ikke politiets sin oppgave å bedømme hvorvidt disse opplysningene er relevante eller ikke. Saken ble henlagt fordi politiet konkluderte med at han var mindreårig, ikke fordi de konkluderte med at voldtekten ikke hadde skjedd. Jenta ble tilkjent erstatningen fordi det ble vurdert han voldtekten høyst sannsynlig hadde funnet sted. Tydelig at bukken passer havresekken. Politiet liker ikke at det stilles tvil om deres arbeid og går aktiv inn for å skjule beviser, som rokker ved dette bildet. A.P ser ingen grunn til at dette burde vært nevnt. Pedersen ser ikke noen grunn til at denne saken burde vært nevnt i de mange skrivene fra påtalemyndighet i forbindelse med Kristiansens kamp for å få gjenåpnet saken. https://www.nrk.no/sorlandet/xl/kriminalsjef-arne-pedersen-mener-viggo-kristiansen-bor-mote-i-retten-pa-nytt-i-baneheia-saken-1.15937458 Endret 18. mai 2022 av Lana01 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 18. mai 2022 #15480 Del Skrevet 18. mai 2022 Lana01 skrev (46 minutter siden): Dette er interessant . Kan enkelte i Agder politiet bli straffeforfulgt for å unnlate å fortelle Gjenopptakelsekommisjonen eller Oslopolitiet ang voldtektsanklagen mot JHA ? Tja, kan ikke bevise løgn/bevisst handling enn så lenge grov inkkompetanse/dårlig dømmekraft ikke kan utelukkes har vel vært get out of jail card til politi/påtale i så mange tilfeller oppigjennom at hvem vet.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg