Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Callisto83 skrev (På 13.5.2022 den 13.46):

Vet ikke hvor mange ganger man må skrive det, men det er kun VK og JHA som vet hva som skjedde. Vi andre må ta for oss den informasjonen vi har fått tilgang til, og se kritisk på det.

Skulle gjerne ønske jeg kunne snakke med Arne Pedersen, for i motsetning til alle her i tråden - inkludert meg - er det vel ingen som sitter på så mye kjennskap til saken som han.

Det er heller ingen andre som har er så forskrudd syn på saken, enn han. 

Er det noen du burde prate med så er det vel riksadvokaten, som har saken nå. Han sitter på alle dokumenter, og all informasjon. Arne Pedersen har tydelig er tunnelsyn uten like, og hvis du syntes han virker som en troverdig person i denne saken.. Nei, da er det ikke mye vits å argumentere 😅

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Callisto83 skrev (9 minutter siden):

Les dommen og gjenopptagelse rapporten. Jeg tror det er mer sannsynlig at Viggo var med, og prøver å tåkelegge bevegelsene sine den dagen, enn at JHA ble "servert" Viggo for å få strafferabatt.

Hvem husker eksakt hva man gjorde, flere uker tilbake i tid? Det er nok ikke mer mystisk en det. JHA  fikk servert  muligheten å angi VK  som hovedmann Han så  hvilket sinne det var i folk, beleilig  å ha noen å skylde på, og å slippe å stå i stormen alene. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (4 minutter siden):

I en heldekkende beskyttelsesdrakt med hansker og kondom ?

Jentene ble funnet etter to døgn. Politiet i Agder fikk kritikk for at de samme kveld gikk ut med dette som en leteaksjon, og ikke et potensielt drap. Det kan ha påvirket etterforskningen og tekniske spor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (4 minutter siden):

Jentene ble funnet etter to døgn. Politiet i Agder fikk kritikk for at de samme kveld gikk ut med dette som en leteaksjon, og ikke et potensielt drap. Det kan ha påvirket etterforskningen og tekniske spor.

De finner DNA 20 år etter i både Baneheia og Tengs saken. er nok robuste greier.

Mevåg kunne ikke skjønne at det var mulig å gjennomføre dette uten å legge igjen DNA.

Kjønnshåret til JHA fant de og.

Endret av Kardemommete
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (På 5/13/2022 den 13.46):

Skulle gjerne ønske jeg kunne snakke med Arne Pedersen, for i motsetning til alle her i tråden - inkludert meg - er det vel ingen som sitter på så mye kjennskap til saken som han.

Om (eller heller når) Viggo blir frikjent, vil du da tro han er uskyldig? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (5 minutter siden):

Hvem husker eksakt hva man gjorde, flere uker tilbake i tid? Det er nok ikke mer mystisk en det. JHA  fikk servert  muligheten å angi VK  som hovedmann Han så  hvilket sinne det var i folk, beleilig  å ha noen å skylde på, og å slippe å stå i stormen alene. 

Nå ble Viggo allerede kontaktet i rundspørringen, da mente han at han ikke en gang hadde vært innom Baneheia den dagen. Dagen etter ville ikke han og JHA være med å lete, selv om dette var ting de vanligvis ville vært med på.

Man kunne jo kanskje tro en person som virkelig var uskyldig i det minste ville bidratt til å oppklare en så alvorlig sak som skjedde rett i nærområdet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (5 minutter siden):

Nå ble Viggo allerede kontaktet i rundspørringen, da mente han at han ikke en gang hadde vært innom Baneheia den dagen. Dagen etter ville ikke han og JHA være med å lete, selv om dette var ting de vanligvis ville vært med på.

Man kunne jo kanskje tro en person som virkelig var uskyldig i det minste ville bidratt til å oppklare en så alvorlig sak som skjedde rett i nærområdet.

Hvordan vet du at de vanligvis ville deltatt? 

Ble de spurt og sa nei ?

Endret av Kardemommete
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at de vanligvis ville deltatt? 

Jeg vet ikke det, men en nabogutt som vokste opp i nærområde med disse to synes dette var veldig rart: Aftenbladet.no

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (22 minutter siden):

Les dommen og gjenopptagelse rapporten. Jeg tror det er mer sannsynlig at Viggo var med, og prøver å tåkelegge bevegelsene sine den dagen, enn at JHA ble "servert" Viggo for å få strafferabatt.

Du kjenner godt til innholdet i politiets egen rapport fra dette famøse avhøret, og hvordan uavhengige fagfolk har evaluert dette. JHA grep instinktivt muligheten han fikk servert etter at politiet trakk VK inn i saken, for å slippe lettere unna selv. At JHA gjorde dette er ikke spesielt overraskende.

Politiet må jo allerede ha følt seg sikre på at VK var skyldig, og nå skulle dette bekreftes! Avhørerens hensikt med å trekke inn VK kan også ha vært å få en slags relasjon til JHA for å få ham i tale. I tiden rundt pågripelsene regnet politiet med at det ville komme fysisk bevis også på VK, men det hadde jo vært høvelig om de fikk en tilståelse tidligst mulig...

Her er et utdrag fra JHAs egen beskrivelse av dette avhøret: 

«Først nektet jeg plent, men da han sa noe om at jeg selv kunne være et offer i saken, og at det var best både for meg og familien at jeg tilsto, ble jeg nesten på gråten. Jeg tilsto etter at Hansen hadde sagt dette om «offer». Det gjorde et ganske stort inntrykk på meg», sa Andersen.

Drammens Tidende, 2001

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

Kanskje han var mer opptatt med seg og sitt, en flørt han hadde på gang. Folk tar feil av dag og tid hele tiden, det gjør man ikke til en kriminell. Slik som VK  er beskrevet, og med tanke, er det heller  kanskje ikke så rart .Ikke var han så i god tone med politiet heller.

Det med leteaksjonen er et tåpelig argument, og ville garantert bli brukt mot han om han hadde deltatt 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke det, men en nabogutt som vokste opp i nærområde med disse to synes dette var veldig rart: Aftenbladet.no

Ja her grunngir VK hvorfor han (de) om han pratet for begge hvorfor han (de) ikke var med. 

Beklager,men jeg ser ikke helt hvordan dette gjør VK medskyldig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, fotballjenta said:

Om (eller heller når) Viggo blir frikjent, vil du da tro han er uskyldig? 

Neppe. Magefølelsen vinner.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (56 minutter siden):

Og det trumfer selvfølgelig manglende DNA og en mobil, som beviselig ikke var i nærhet av åstedet. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (7 timer siden):

Du får det til og høres ut som at jeg tror JHA var uskyldig dømt. Jeg tror de var to, men at han ene ikke lenger klarte å holde på avtalen om å holde kjeft om hva de gjorde sammen. Det er mye som tyder på at det var slik.

Kan du svare på hvilke konkrete bevis det er som gjør at du er overbevist om dette? Du unnlater konsekvent å svare på dette spørsmålet. Tror jeg har spurt deg minst 5 ganger nå!

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

Slik som kvinnen som hevdet hun hadde sett en av jentene på rulleskøyter samme kveld? Hvilket motiv tillegger du henne for å villede politiet? Eller tok hun bare feil kanskje? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bindersen skrev (1 minutt siden):

Kan du svare på hvilke konkrete bevis det er som gjør at du er overbevist om dette? Du unnlater konsekvent å svare på dette spørsmålet. Tror jeg har spurt deg minst 5 ganger nå!

Som jeg skrev til en annen bruker, les dommen og gjenopptagelsesrapporten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Som jeg skrev til en annen bruker, les dommen og gjenopptagelsesrapporten.

Ok, men der finner man ikke ett eneste konkret bevis. Ikke DNA, ingen vitner som kan plassere han på åstedet, ingen som har sett han sammen med jentene, og i tillegg kan mobilen vise at han var et annet sted. 
 Dommen er bygget på JHA vitnemål, og kun det. Så da tror du fortsatt på den som beviselig har løyet så mange ganger om hva som har skjedd?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bindersen skrev (3 minutter siden):

Slik som kvinnen som hevdet hun hadde sett en av jentene på rulleskøyter samme kveld? Hvilket motiv tillegger du henne for å villede politiet? Eller tok hun bare feil kanskje? 

Viggo fortsatte å gi JHA et alibi selv etter at JHA tilsto. JHA kan ikke ha vært hos Viggo klokken 19.30..

Kvinnen skal jeg ikke uttale meg om. Hun ville sikkert hjelpe til, og husket tydeligvis feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bindersen skrev (2 minutter siden):

Ok, men der finner man ikke ett eneste konkret bevis. Ikke DNA, ingen vitner som kan plassere han på åstedet, ingen som har sett han sammen med jentene, og i tillegg kan mobilen vise at han var et annet sted. 
 Dommen er bygget på JHA vitnemål, og kun det. Så da tror du fortsatt på den som beviselig har løyet så mange ganger om hva som har skjedd?

Jeg er enig i at store deler av dommen er bygget på JHA sitt vitnemål. Og det mest naturlige å gjøre da hvis man er Viggos forsvarere, er å så tvil om det. Jeg er bare ikke enten eller der, som tydeligvis alle andre her inn er. Enten lyver JHA om alt, eller så snakker han 100% sant. Jeg tror sannheten er et sted i midten, og at bare de to vet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig i at store deler av dommen er bygget på JHA sitt vitnemål. Og det mest naturlige å gjøre da hvis man er Viggos forsvarere, er å så tvil om det. Jeg er bare ikke enten eller der, som tydeligvis alle andre her inn er. Enten lyver JHA om alt, eller så snakker han 100% sant. Jeg tror sannheten er et sted i midten, og at bare de to vet.

Han snakker jo ikke sant om noe, Har fått hjelp  av politiet for å tilpasse historien  , etter bevisene, men fremdeles blir det feil. Er det ikke på tide å innse at han ikke kan gjenfortelle historien, fordi han ikke kan . Han vet rett og slett ikke hvordan han skal flette inn VK., fordi VK  var aldri der. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...