Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Callisto83 skrev (23 minutter siden):

Hvis dette er overgrep fra før Baneheia saken, er det rart ikke noe av dette ble nøstet opp i for 20 år siden?

Veldig rart.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så for å på ein måte summera det opp slik saka står nå så veit vi endå ikkje om det blir ny rettsak. Stemmer det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut til at Holmen og Tallaksen der nede på sørlandet har fått et aldri så lite problem i hendene, av den selvskapte sorten..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (1 time siden):

Er det Jahr sin bok som er på ferde igjen nå?

Hvis dette er overgrep fra før Baneheia saken, er det rart ikke noe av dette ble nøstet opp i for 20 år siden?

Nei, det er Oslo-politiet som er på ferde.

Ja, det er rart, men det passet vel ikke inn i det bildet man ønsket. Det antydes jo sterkt fra Olav Rønneberg i NRK at det er en skandale dersom dette bevisst har blitt lagt lokk på. Det blir spekulasjoner, vi får håpe det blir en uhildet granskning av alt sammen etter hvert.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (1 minutt siden):

Nei, det er Oslo-politiet som er på ferde.

Ja, det er rart, men det passet vel ikke inn i det bildet man ønsket. Det antydes jo sterkt fra Olav Rønneberg i NRK at det er en skandale dersom dette bevisst har blitt lagt lokk på. Det blir spekulasjoner, vi får håpe det blir en uhildet granskning av alt sammen etter hvert.

Det ER Jahr sin bok. Tok meg 3 minutter å finne på nett. Kort oppsummert er det et rykte noen hørte at noen hadde fortalt, og at hverken politiet eller barnevernet fant denne anmeldelsen som visstnok ble levert inn?

Tror til og med vi har diskutert dette før i denne tråden.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette  er en skandale, og svært alvorlig for de involverte , og Agder politidistrikt.  Hvem har visst om dette? Sannheten må frem , og de ansvarlige må stille til ansvar, og svare for seg. Det er vanskelig å skrive noe, uten at det blir spekulasjoner, men det må komme fram, om dette er bevist holdt tilbake.

Dette ser heller ikke bra ut for JHA . Håper på en ny rettssak, med  JHA  på tiltalebenken,

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

Det ER Jahr sin bok. Tok meg 3 minutter å finne på nett. Kort oppsummert er det et rykte noen hørte at noen hadde fortalt, og at hverken politiet eller barnevernet fant denne anmeldelsen som visstnok ble levert inn?

Det virker da som om det har blitt funnet anmeldelser nå..? Men ja, det er jo litt rart at de ikke har dukket opp tidligere. Nesten så man bør stille litt kritiske spørsmål rundt akkurat det, kanskje..? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (1 time siden):

Så for å på ein måte summera det opp slik saka står nå så veit vi endå ikkje om det blir ny rettsak. Stemmer det?

Vel, det stemmer vel forsåvidt at vi ennå ikke vet om det blir rettsak mot JHA.

Med dagens bevisbilde er det utenkelig at det blir en ny sak mot VK.  Påtalemyndighetene har ikke anledning til å gå til sak uten at de mener at de har tilstrekkelig bevis til domfellelse.  For at det skal være tilstrekkelig bevis, kan det ikke være rimelig tvil.  Rimelig tvil er trivielt å vise:  VKs versjon om at han var hjemme i bua støttes av et sterkt teknisk bevis, strider ikke mot noen tekniske bevis, og er kun i strid mot forklaringen til en som har allverdens motivasjon til å få skylden vekk fra seg selv.  Det finnes altså en høyst mulig forklaring der VK ikke har deltatt, og det vil derfor være umulig å påvise skyld hos VK utover rimelig tvil.

I tillegg har man problemet at ingen noensinne har klart å lage et troverdig hendelsesforløp for ugjerningene der VK faktisk har deltatt.  De forsøkene som har kommet har enten forutsatt at det har skjedd noe som er langt mindre sannsynlig enn å få førstegevinst i lotto, eller som i byrettsdommen der de faktisk har forutsatt at VKs telefon har teleportert seg fra VK til VKs uobserverte sykkel underveis i ugjerningene, uten at noen den gang fanget opp dette problemet.

Når det gjelder JHA, så har man funnet nye tekniske spor som indikerer at JHA har gjort ting han tidligere ikke er dømt for.  Det er nærliggende å tro at politiet nå etterforsker om de har nok til å gå til ny sak mot JHA, og at det er derfor han fortsatt etterforskes et år etter gjenåpningen.

Oppsummert:  Det er lett å vise at VK kan ha gjort noe annet under ugjerningene, og ingen har klart å finne noen plausibel måte han kan ha deltatt på, så med dagens kjente bevisbilde er det utenkelig med noen ny sak mot VK.
Om det blir ny sak mot JHA er vel fremdeles åpent, mest fordi det er vanskelig å finne presedens for hva man gjør i sånne saker.  Jeg tviler på at oslopolitiet fremdeles ville etterforsket JHA om det ikke var mulig å tiltale ham iallefall.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (12 minutter siden):

Ja, det ble omtalt en episode med overgrep fra JHAs side i barndommen. I følge NRK er det kommer anmeldelse, så at dette angivelig skal være diktning fra Jahr sin side, eller hva det er du antyder, kan du nok trygt glemme. Og det er her snakk om mer enn bare en sak, Jahr nevnte kun en.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (14 minutter siden):

Er det snakk om hendelsen da JHA selv var syv år? Da kan jeg i såfall skjønne at det ikke ble så mye oppstyr om anmeldelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (9 minutter siden):

Nå bør du nesten begynne å tenke deg om før du fyrer løs. Jeg tror den ene saken er omtalt i boken hans, og mulig at BOJ nøstet i det pga et rykte han ble tipset om. Men det som omtales i avisene nå er selvfølgelig ikke noe som er snappet opp fra Jahrs bok som eneste kilde. Opplysningene det gås ut med nå, kommer garantert fra politikilder, og ville neppe blitt gått ut med på denne måten av NRK hvis de ikke hadde håndfaste opplysninger om at det var tale om en innregistrert sak hos politiet. Synes jeg ser for meg at Andreas Schei og gjengen sitter og leser Jahrs bok og bare: «hæææ, det her må vi se nærmere på» for så å sette i gang masse etterforskningsskritt uten nærmere undersøkelser enn true crime-lesning.

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble omtalt en episode med overgrep fra JHAs side i barndommen. I følge NRK er det kommer anmeldelse, så at dette angivelig skal være diktning fra Jahr sin side, eller hva det er du antyder, kan du nok trygt glemme. Og det er her snakk om mer enn bare en sak, Jahr nevnte kun en.

I tillegg sitter vel politiet på nylige anmeldelse, fra 1-2 år siden,som går på at Jan Helge har sittet og kikket på badende barn, i ett nærmiljø som er skremmende likt Baneheia! ( ikke i Baneheia) 

Ikke at å se på badende barn er ulovlig, men om det viser seg at det er hold i disse nye anklager samt baneheiasaken, så har jh en utrolig dårlig sak. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Callisto83 said:

Om du brukte mer enn 3 minutter hadde du fort funnet ut at det umulig kunne være snakk om det samme, da det i nrk sin artikkel er snakk om 2 tilfeller, mens Jahr kun har nevnt ett. 

Jeg synes det er utrolig hvor rask du er på å forsøke å diskreditere opplysninger som taler mot Andersen. En ting er å mene at Kristiansen er skyldig, men å forsøke å forsvare Andersen på denne måten er pussig. 

4 hours ago, Callisto83 said:

Dette har du forsåvidt rett i. Det er veldig rart at det ikke ble nøstet opp i for 20 år siden. Det går tilbake til politiarbeidet som jevnlig har blitt kritisert i denne tråden, men som du flere ganger har gitt utrykk for at var godt. 

Endret av Aliquis
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aliquis skrev (14 minutter siden):

Om du brukte mer enn 3 minutter hadde du fort funnet ut at det umulig kunne være snakk om det samme, da det i nrk sin artikkel er snakk om 2 tilfeller, mens Jahr kun har nevnt ett. 

Jeg synes det er utrolig hvor rask du er på å forsøke å diskreditere opplysninger som taler mot Andersen. En ting er å mene at Kristiansen er skyldig, men å forsøke å forsvare Andersen på denne måten er pussig. 

Dette har du forsåvidt rett i. Det er veldig rart at det ikke ble nøstet opp i for 20 år siden. Det går tilbake til politiarbeidet som jevnlig har blitt kritisert i denne tråden, men som du flere ganger har gitt utrykk for at var godt. 

De hadde kalulert med at det skulle koste 10-15 millioner, men endte på 7,4 mill. 

Noe av årsaken var at de ikke søkte så lenge etter kniven, samt ikke sendte inn flere spytt-og sporprøver som de hadde, kunne Arne Pedersen fortelle stolt. De hadde fokus på økonomi hele tiden. 

Tenk om de hadde brukt litt mer tid, og litt mer penger! 

Noen har holdt tilbake denne informasjonen bevisst tenker jeg. Noen har jo kjent til denne anmeldelsen! Synes det er rart at det skulle glemmes så lett, når det gjaldt personen det gjaldt! De har jo hele tiden beskyldt Viggo for å bevisst lyve og snakke usant når han har sagt han ikke husker. 

Kan vi nå benytte samme resonnering, og hevde de bevisst har unndratt dette og lyve?? 

Denne saken blir bare styggere og styggere 😶

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimmie skrev (3 timer siden):

Nå bør du nesten begynne å tenke deg om før du fyrer løs. Jeg tror den ene saken er omtalt i boken hans, og mulig at BOJ nøstet i det pga et rykte han ble tipset om. Men det som omtales i avisene nå er selvfølgelig ikke noe som er snappet opp fra Jahrs bok som eneste kilde. Opplysningene det gås ut med nå, kommer garantert fra politikilder, og ville neppe blitt gått ut med på denne måten av NRK hvis de ikke hadde håndfaste opplysninger om at det var tale om en innregistrert sak hos politiet. Synes jeg ser for meg at Andreas Schei og gjengen sitter og leser Jahrs bok og bare: «hæææ, det her må vi se nærmere på» for så å sette i gang masse etterforskningsskritt uten nærmere undersøkelser enn true crime-lesning.

Man får da inderlig ikke håpe det. Men det stopper nok ikke teamet rundt Viggo å prøve. Bjørn Olav Jahr sier selv i en podcast fra november 2021, at han har tatt kontakt med statsadvokaten om en rekke ting han vil de skal se nærmere på. Aliquis linker til podcasten i innlegg #12966 på side 649 i denne tråden.

Det mystiske lydopptakvitne, teorien om at JHA ikke kom inn i militæret, og et av disse overgrepene JHA skal ha utført når han var 7år(?) er alle ting som hovedsaklig har kommet fra kretsen rundt Bjørn Olav Jahr.

Mon tro hvem som kommer med de små dryppene til mediene?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (5 minutter siden):

Man får da inderlig ikke håpe det. Men det stopper nok ikke teamet rundt Viggo å prøve. Bjørn Olav Jahr sier selv i en podcast fra november 2021, at han har tatt kontakt med statsadvokaten om en rekke ting han vil de skal se nærmere på. Aliquis linker til podcasten i innlegg #12966 på side 649 i denne tråden.

Det mystiske lydopptakvitne, teorien om at JHA ikke kom inn i militæret, og et av disse overgrepene JHA skal ha utført når han var 7år(?) er alle ting som hovedsaklig har kommet fra kretsen rundt Bjørn Olav Jahr.

Mon tro hvem som kommer med de små dryppene til mediene?

Alt tyder på at infoen kommer fra Oslo-politiet. Hvorfor dette fokuset på Jahr?

Hvis de nå lander på at JHA var alene (hvorfor skulle de ellers etterforske det som nå er kommet frem?), hva blir det neste du kommer med? At politiet er hjernevasket av Jahr sine bøker?

Endret av Djækklåsst
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt tyder på at infoen kommer fra Oslo-politiet. Hvorfor dette fokuset på Jahr?

Støttegruppen til JHA er ikke så glade i støttegruppen til VK. og motsatt..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...